UN DIA A LES AULES DEL NIU I LLAVOR

Benvolgudes famílies,

Per les famílies que no vau poder venir a la Jornada de Portes Obertes de l’escola volem compartir amb vosaltres aquest vídeo que vol reflectir un dia a les aules dels infants de 3 anys: El niu i la Llavor.

També hem habiliat pestanyes a la part d’adalt del blog per tal que pugueu informar-vos del Projecte Educatiu de centre, quina és la nostra mirada d’infància i com acompanyem a les criatures durant l’Etapa d’Educació Infantil i Primària.

PUBLICADA LES NOVES DATES DE PREINSCRIPCIÓ I MATRICULA

En el context social actual, degut a l’emergència sanitària ocasionada per la COVID-19, cal reduir al màxim els tràmits presencials, substituint-los per actuacions telemàtiques. Per tant, us preguem que les persones que pogueu accedir mitjançant un ordinador, una tauleta tàctil o un telèfon mòbil trieu aquesta opció.


Podreu fer la preinscripció telemàtic
a través de la web:

http://ensenyament.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/20483_preinscripcio_escolar?moda=1

del 13 al 22 de maig

Una vegada envieu telemàticament les dades obtindreu el resguard de la sol·licitud. Aquest resguard l’haureu d’enviar per correu electrònic a la bústia electrònica  del centre demanat en primera opció juntament amb la documentació escanejada o fotografiada. Si trieu la nostra escola l’haureu d’enviar al a8061142@xtec.cat

Des del centre us respondrem amb un correu de confirmació, com a justificant de la formalització de la sol·licitud de preinscripció.

Una vegada formulada la sol·licitud, aquesta es pot modificar (sempre dintre del període de presentació de sol·licitud) per modificar els criteris de prioritat o l’ordre dels centres sol·licitats. Modificades les dades, obtindreu un nou resguard de la sol·licitud, que caldrà enviar per correu electrònic a la bústia electrònica a8061142@xtec.cat si demaneu la nostra escola en primera opció (especificar en l’assumpte que es tracta d’una modificació de la sol·licitud). En el cas que es canviï el centre demanat en primera opció, caldrà enviar novament la documentació escanejada o fotografiada i enviar un correu electrònic a la bústia oficial del centre en què s’havia presentat la sol·licitud original indicant que s’ha optat anul·lar la sol·licitud. La darrera modificació és la que es considera vàlida.  

Les persones que no tinguin la possibilitat de fer-ho de forma telemàtica per manca d’eina digital podran fer-la de forma presencial.

Hem organitzat la reobertura del centre des del 19 al 22 de maig

L’horari d’atenció al públic serà de:  9.00 a 11.00  i de 11.30 a 13.00

Per presentar les sol·licituds de forma presencial caldrà demanar cita prèvia a través  d’aquest enllaç:

https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=CITA_PREVIA:4::::4:P4_TIPUS_CALENDARI,P4_DOMINI:01_Oblig,08061142

o a través del següent telèfon mòbil 631370934 a partir del dia 13 de maig

Preguem que per  l’atenció presencial es tinguin en compte les següents normes: 

  • Al centre ha de venir a fer les gestions una única persona.
  • Cal  portar la documentació original i tots els documents ja fotocopiats.
  • La sol·licitud haurà de venir emplenada des de casa.

Descarregar clicant en aquest enllaç:

http://ensenyament.gencat.cat/web/shared/OVT/Departaments/ENS/TramitOVT/preinscripcio/obligatoris/A42.pdf

  • En el cas que alguna persona cregui que ha d’emplenar alguna dada de la sol·licitud cal que porti el seu propi bolígraf.
  • Cal portar mascareta i guants.
  • S’eximiran d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes; en aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Per més informació, podeu consultar a les pestanyes habilitades al blog els criteris generals, documentació que cal portar. la publicació de l’oferta inicial, el projecte educatiu i recomanacions a seguir per realitzar la preinscripció i matrícula pel curs 20-21

EVITEU ADREÇAR-VOS AL CENTRE ÚNICAMENT A FER CONSULTES

Es recomana fer les consultes a través de trucades al telèfon mòbil 631370934 o enviar un correu electrònic a l’email de centre  a8061142@xtec.cat  o la web del Departament 

http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/estudis/obligatoris/

Avui celebrem-la virtualment

Benvolgudes famílies,

Avui anàvem a celebrar la 14a Jornada Poètica de la nostra escola. Per poder fer-ho els infants acompanyats de l’equip de mestres han treballat de valent creant poesies basades en la cura de les persones. De ben segur que valors com la tendresa, l’amistat, la sensibilitat, l’empatia, el companyerisme que han analitzat les criatures han aflorit a totes les llars al llarg d’aquests dies. És moment de viure l’ara i aquí, de cuidar-nos, de ser més que sempre família, per recolzar-nos els uns en els altres.

Encara ens queden molts dies per viure en confinament, però a la tornada valorarem plegats l’esforç que han dut a terme tots els grups de l’escola a la Jornada Poètica que compartirem de ben segur amb molta emoció.

De moment, ens hem de conformar en fer-ho virtualment i celebrar el naixement del poeta amb vosaltres adjuntant-vos el poema “Ara mateix” perquè ho pugueu llegir i quedar- nos totes amb el missatge del Miquel Martí i Pol “Tot està per fer i tot és possible”.

ARA MATEIX

Ara mateix enfilo aquesta agulla amb el fil d’un propòsit que no dic i em poso a apedaçar.
Cap dels prodigis que anunciaven taumaturgs insignes s’ha complert, i els anys passen de pressa.
De res a poc, i sempre amb vent de cara, quin llarg camí d’angoixa i de silencis.
I som a on som; més val saber-ho i dir-ho i assentar els peus en terra i proclamar-nos hereus d’un temps de dubtes i renúncies en que els sorolls ofeguen les paraules
i amb molts miralls mig estrafem la vida.
De res no ens vall’ enyor o la complanta, ni el toc de displicent malenconia
que ens posem per jersei o per corbata quan sortim al carrer.
Tenim a penes el que tenim i prou:
l’espai d’història concreta que ens pertoca, i un minúscul territori per viure-la.
Posem-nos dempeus altre vegada i que se senti la veu de tots solemnement i clara.
Cridem qui som i que tothom ho escolti,
I en acabat, que cadascú es vesteixi Com bonament li plagui, i via fora !,

Que tot està per fer i tot és possible.

Miquel Martí Pol

Una forta abraçada a totes

Equip humà Escola Miquel Martí i Pol

PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ 20-21

Benvolgudes famílies,

A la Jornada de Portes Obertes us vam informar que donariem dia i hora per a formalitzar la preinscripció, però davant de la situació actual, on els centres educatius estan tancats i el personal docent treballem des de casa, ens veiem forçades a estar atentes a les novetats que des del Departament d’Educació ens instin.

Ja sabem que les famílies esteu preocupades pel procés de preinscripció, tal i com ens heu traslladat vía email, però us volem tranquilitzar ja que en el moment que tinguem orientacions del Departament d’Educació us les farem arribar per tots els mitjans de comunicació dels que disposa l’escola.

Us volem traslladar el nostre agraïment per la col.laboració i comprensió de tothom.

JORNADA POÈTICA: ARRELANT

Però us dic un secret: la tendresa és una gran espasa «travessacors». Només falta paciència. Tots els éssers humans necessitem ser acariciats, amb una paraula, un gest, una mirada, una abraçada… Gràcies a ella tota relació esdevé més profunda i durable, perquè la seva expressió no és més que un símptoma del desig de què l’ altre estigui bé.

                        Ana Ruano.  Revista Valors.org

Si algun element atorga bellesa i sentit a la vida, aquest és, sense cap mena de dubte, la tendresa.

(Álex Rovira, El País setmanal, 19 març 2006)

Aquest curs celebrarem la 14ª jornada poètica, que girarà al voltant de poemes que posin  la mirada en la cura de les persones.  Valors com la tendresa, la sensibilitat, l’empatia, l’amabilitat, el bon tracte, el respecte, la generositat, la responsabilitat, l’amistat,… són bàsics per a la vida i per a la convivència.

Des de l’inici d’aquest curs, hem volgut continuar amb el treball iniciat de coeducació posant en el centre la cura de les persones: portant la mirada cap a les relacions i promovent la creació de vincles amorosos  i respectuosos entre infants i adults.  És per això que les taules rodones d’aula i escola s’han centrat en acompanyar-nos, donar-nos suport i cuidar-nos  a través de diverses accions com ara la lectura intercicle, els acompanyaments a l’estona de pati i durant les sortides, les activitats compartides, l’esmorzar saludable…

Vivim en un moment on constatem que les criatures estan perdent espais de socialització, de relació interpersonal i connexió amb l’altre que estan quedant substituïts per la tecnologia amb un joc en solitari a casa que els apropa als que estan lluny però els separa dels que estan a prop. També veiem que, tots i els avenços, la socialització de nens i nenes  continua estant diferenciada amb un model binari de gènere que condiciona la seva manera de ser, d’expressar-se, de viure les emocions, de resoldre els conflictes, de jugar,  de relacionar-se… Les darreres investigacions aporten dades preocupants respecte a la manera en com continuem educant les criatures. Els estereotips de gènere continuen formant part del imaginari col·lectiu de les famílies, els mitjans de comunicació, l’escola, el món del joc i les pantalles. Així, les nenes, tot i que més conscients i empoderades,   tenen un joc predominantment  centrat en les cures, en les relacions i en la imatge personal, considerades tradicionalment com a femenines, (nines, cuines, roba, etc.) mentre que els nens continuen en un model de masculinitat que invisibilitza les cures i les emocions abocant-los a relacions i jocs  que posen en valor la competitivitat, l’agressivitat i la violència (esports competitius, superherois, jocs de lluites, viodeojocs).

És per tot això que pensem que posar la vida al centre de l’educació és necessari. És urgent educar-nos en les emocions: educar criatures perquè siguin amables, tendres, cuidadores, bondadoses i sensibles, de manera que puguin establir relacions igualitàries, respectuoses i plaents així com fer front a la violència que els envolta.  Visibilitzar les cures i socialitzar-les ens ajudarà a construir una societat més justa  perquè són interdependents,  tothom necessita ser cuidat i, per tant, compartir les tasques de cura.

Enguany, serà necessari crear espais de relació amb altres infants i adults de la comunitat educativa per dotar de significat el nostres poemes i que el projecte sigui una veritable oportunitat per fer emergir aquests món emocional i teixir vincles perdurables en el temps.

Com a escola, durant aquest segon trimestre, volem prioritzar el treball de la interpretació i anàlisi de la poesia des de totes les dimensions de la competència lingüística.  La poesia com a gènere literari que servirà per fer emergir el món emocional de les criatures i promoure que s’apropin als altres.

El  resultat final d’aquesta feina realitzada per l’alumnat, el compartirem amb tota la comunitat educativa  als recitals de  la Jornada Poètica que haurien de ser el 19 i 20 de març però que ens   veiem obligades a ajornar.

TALLER DE PEDAGOGIA

Benvolgudes famílies,

Ja tenim organitzat el taller de pedagogia d’enguany, com ja sabeu el treball de la ciència des de la visió globalitzada és un dels objectius prioritaris del Pla Anual. Les mestres durant el primer trimestre hem reflexionat envers el tema amb l’acompanyament de la  Montse Pedreira, mestra de la FUB (Fundació Universitària del Bagès).

És per aquest motiu, que volem traslladar i compartir aquesta reflexió amb les famílies del centre a partir de la pràctica educativa. El taller consistirà en la realització de propostes científiques que amb la posterior posada en comú ens pugui ajudar a comprendre com els infants generen processos d’aprenentatge per comprendre els fets i fenòmens del món que els envolta.

Per les famílies que necessiteu que els vostres fills i filles restin al centre durant el taller hem organitzat servei de ludoteca gratuït.

Totes les que esteu interessades us podeu apuntar emplenant el formulari que heu rebut per l’app família-escola.  La vostra participació en els terminis marcats ajudaran a la bona gestió del taller. Us recordem que aquest taller té un cost econòmic per l’escola, és per això que preguem que les persones que contestin de forma afirmativa no generin absències el dia del taller (això afecta als dos serveis oferits: taller/ludoteca).

PARTICIPA! Us hi esperem el proper 18 de febrer de 17.00 a 19.00 hores!

EQUIP DOCENT

 

 

 

 

 

BENVINGUDA AL NOU CURS 2019-2020 I PRESENTACIÓ DE L’EQUIP PEDAGÒGIC

     

El dijous vinent, 12 de setembre, iniciem el nou curs escolar 2019-2020 amb molta il·lusió.   Estem enllestint els últims detalls per  aquest primer dia tan  emocionant.

A continuació, us presentem l’Equip d’acompanyament  pedagògic per a la docència compartida a les aules:

Educació infantil

P3 A i P3B

Carolina Nicolàs,  Mónica Gago, Sònia Crespo, Maria José Giraldo i  Tania Milan.

Arantxa Arnau, acompanyament als contextos d’aula  en llengua anglesa.

Zaida Rodríguez,  acompanyament als infants de P3 en el treball psicomotriu.

   P4 i P5

Carme Garrido i Tània Milan,  P4 A

Anna Comas i Mª José Giraldo, P4B

Anabel Romero i Patrícia Serra, P5A

Elvira Fernández i Sandra Moya, P5B

Sandra Moya i Patrícia Serra , acompanyament als contextos  d’aula  en llengua anglesa a les aules de P4/P5.

Tania Milan,  acompanyament als infants de P4/P5 en el treball psicomotriu.

Francisca Balagueró,  acompanyament als ambients de P4 /P5.

Mª José Giraldo i Tania Milan, mestres referents per a  l’atenció a la diversitat.

Equip de suport intensiu a l’escolarització

Noemí San José, Lidia Aguilar, Eva Giner, Dolors Giménez i  Gemma Mas.

Educació Primària

Docència globalitzadora i compartida als reptes d’investigació i ambients:

Cicle Inicial

Encarna  Campoy,  1r A

Merche Alonso i  Blanca Bitrián,  1r B

Ivette López,  2n A

Nuria Cintas,  2n B

Arantxa Arnau,  treball de l’educació musical integrat als reptes d’investigació.

Zaida Rodríguez,  treball de l’educació física integrat als reptes d’investigació  i als ambients.

Blanca Bitrián, mestra referent de llengua anglesa al projecte plurilingüe  integrat als reptes d’investigació.  Acompanyament als infants de CI als ambients.

Francisca Balagueró,  acompanyament als ambients de CI.

Maite Blanch, mestra referent per a  l’atenció a la diversitat.  Acompanyament dels infants als reptes d’investigació.

Cicle Mitjà

Ana Palomo, 3r A

Aida Parisé i Esther Expósito,  3r B

Susana E. González, 4t A

Ana Marín, 4t B

Arantxa Arnau,  treball de l’educació musical integrat als reptes d’investigació.

Zaida Rodríguez,  treball de l’educació física integrat als reptes d’investigació a 3r de Primària.

Àngel Asensio, treball de l’educació física integrat als reptes d’investigació a 4t de Primària.

Laura Prieto, mestra referent de llengua anglesa al projecte plurilingüe  integrat als reptes d’investigació.

Maite Blanch, mestra referent pera  l’atenció a la diversitat. Acompanyament als infants als reptes d’investigació i als ambients.

Cicle Superior

Laura Porras, 5è A

Yaiza Casanellas, 5è B

Estefania Larred, 6è A

Soraya Hurtado, 6è B

Arantxa Arnau,  treball de l’educació musical integrat als reptes d’investigació.

Àngel Asensio, treball de l’educació física integrat als reptes d’investigació. Acompanyament als infants de CS a les caixes d’investigació.

Laura Prieto, mestra referent de llengua anglesa al projecte plurilingüe  integrat als reptes d’investigació. Acompanyament als infants de CS a les caixes d’investigació.

Ana Canóniga, mestra referent per a l’atenció a la diversitat al cicle superior. Acompanyament als infants de CS a les caixes i reptes d’investigació.

Equip de suport intensiu a l’escolarització

Noemí San José, Lidia Aguilar, Eva Giner, Gemma Mas i  Dolors Giménez.

Equip de impulsor i de coordinació del Projecte Educatiu de centre

Maria José Giraldo, Direcció

Tània Milan, Cap d’Estudis

Ana Canóniga, Secretària

Anna Comas i Carolina Nicolàs, Coordinadores d’E. Infantil

Ivette López, Coordinadora de cicle inicial

Aida Parisé, Coordinadora de cicle mitjà

Yaiza Casanellas, Coordinadora de cicle superior

Administració

Esteban Diez

Consergeria

Hèctor Oliveira i Maite García

Equip de cuina

Beni Molero i Merche Conte

Equip de neteja

Imma,  Antonia i Susanna

Equip de menjador

Heidi Martínez,   coordinadora

Montse Valladolid, P3 A

Eva Giménez, P3B

Anna Cano, P4

Lorena Aguilar, P5

Paula Diaz, 1r

Lorena Lardoso, 2n

Yolanda Saavedra, 3r

Javi Diaz, 4t

Saray Sánchez, 5è i 6è

Bruno Giménez, suport intensiu

Anthea Díaz, suport intensiu

LLIBRET BLAU CURS 19-20

Ja tenim disponible el llibret blau amb els aspectes metodològics i organitzatius que volem destacar pel curs 19-20.   Enguany us el compartim abans per tal que disposeu del calendari i de les dades de les reunions pensant en què us ajudarà en la vostra organització familiar i personal.

Seguint els acords d’escola verda, enguany no imprimirem el document per no fer tanta despesa de paper.  Durant els primers dies de setembre us el farem arribar a través de l’App Dinantia i us el podreu descarregar en qualsevol dispositiu.

Us desitgem un bon estiu i ens retrobem al setembre.

PARTICIPA EN EL PREGÓ COEDUCATIU DE LES FESTES DE LA NOSTRA CIUTAT

Benvolgudes famílies,

Aquest any la nostra geganta ha estat convidada a participar en el pregó de la festa Major de la nostra ciutat, que tindrà lloc el dia 5 de juliol.  Per això, us convidem a acompanyar-la fins a l’Ajuntament.

Aquest pregó estarà a càrrec de l’assemblea Feminista de Barberà del Vallès i ens demanen la nostra col·laboració com a escola coeducadora.

US ANIMEM A PARTICIPAR!!

La geganta Elionor també  estarà present en el ball de gegantons i en el seguici del dia 6 de juliol.

Avui a la festa de fi de curs hi haurà una paradeta amb samarretes per aquelles famílies que vulguin gaudir del ball del pregó i del seguici.

Per més informació : afammip@gmail.com

Una escola oberta al món amb una mirada atenta