Els contextos d’aprenentatge que programem ajuden als infants en l’assoliment dels coneixements i les competències bàsiques que els permetran poder-
Per millorar l’assoliment de les competències les entenem com:
un marc de referència per a la selecció d’uns continguts pràctics que ajudaran als nostres infants a entendre la complexitat del món.
En educació menys és més, concentrem la nostra tasca educativa en allò que creiem: Reptes d’investigació, Ambients i Caixes d’Aprenentatge.
Apostem per aquests contextos rics que ajuden als infants a:
- Seguir processos de recerca, interpretació, selecció, organització, aplicació i valoració de la informació des de diferents contextos.
- Promoure i estimular l’autonomia i l’ autoregulació coneixent les seves fortaleses i debilitats, sent conscients de les mateixes.
- Atendre les necessitats del desenvolupament personal de cada un d’ells, potenciant el coneixement, la identitat i l’acció.
- Avaluar sistemes de reflexió i acció.
Per millorar els resultats educatius en relació a les potencialitats individuals apliquem una metodologia:
- Que contempla situacions plurals, sempre partint de les vivències, ja que creiem que el coneixement és útil si ajuda a comprendre la realitat i implica als infants en activitats amb sentit, que emergeixin de situacions d’actualitat i de la vida quotidiana.
- Que integra l’avaluació en el procés d’aprenentatge, per tant utilitzem pluralitat d’ instruments avaluatius: assajos, treballs, observacions, entrevistes, exposicions orals, llibretes d’ambient, informes, debats, reflexions,..
” L’infant ha de conèixer el que s’ espera d’ ell. “
- Que fomenta la cooperació com a estratègia privilegiada, tant per al desenvolupament cognitiu , emotiu i actitudinal. Per aquest motiu fem agrupaments oberts i flexibles: intercicles, internivells, parelles, amb famílies,…
- Que vetlla per la mirada atenta i respetuosa cap als infants.
- Que contempla una estructura horària flexible i dinàmica.
- Que genera un clima de confiança, seguretat afectiva, empatia i cooperació emocional permetent l’experimentació i l’error sense por a l’equivocació .
La metodologia aplicada vetlla per la cohesió social de tots els agents que composen la comunitat educativa.
Per tal de millorar la cohesió social fomentem:
- La integració, participació i col·laboració de les famílies en els diferents contextos educatius.
- El treball cooperatiu, ja sigui entre iguals de l’aula, com amb infants d’edats diferents, com amb experts i famílies.
- La participació i col·laboració de diferents entitats del barri i la ciutat, així com de diferents centres educatius del municipi en les activitats programades.
- La col·laboració i l’intercanvi d’experiències amb d’altres centres educatius que es plantegin a l’igual que nosaltres metodologies de renovació pedagògica, acollint i visitant altres escoles, així com participant als grups de treball de l’ ICE “Caixes d’investigació” .
- Participació a la xarxa d’innovació educativa promoguda pel departament d’ Educació XIEP i al Laboratori d’Innovació Pedagògica.