Era probable el resultat?

Que durant aquests darrers dies de l’any trobem un encès debat matemàtic als diaris i a la xarxa és en principi sorprenent, ja que no sembla un tema massa adient per als dies nadalencs. Cal acceptar però que el tema que l’ha propiciat, el curiós resultat de l’assemblea de la CUP, és temptador i es presta al safareig.
A l’article ens limitarem a fer dues coses, la primera constatar com es de fàcil caure en errors a l’hora d’estimar la probabilitat, un fet que ja es va produir amb un clàssic com és el problema de Monty Hall i que s’ha repetit ara per part del Sr. Mario Bilbao i d’alguns mitjans de comunicació. La segona posar-vos tot un seguit d’enllaços pertanyents a diversos mitjans de comunicació per tal que sigueu vosaltres mateixos els que en traieu les conclusions adients.

Ara, Diari de Girona, El Mundo, El Periódico, La Vanguardia, Naukas, RAC1 i Vilaweb.

Un pensament sobre “Era probable el resultat?

1. Hola Juan Aanton, per molt que jo m’ho llegeixi no ho acavo d’entendre o no se que respondre