Objectius

Quan vaig crear aquest bloc no tenia gaire clars els seus objectius, ja que tal com he comentat a la presentació, el seu naixement no va ser ni meditat, ni voluntari. A poc a poc però, i com els personatges de les novel·les, va anar agafant una vida pròpia que, de forma una mica independent de la meva voluntat, ha anat explorant camins que m’han portat a hores d’ara a veure de forma més clara les seves possibles utilitats i aplicacions.

Donar la paraula als alumnes
A l’escola actual els alumnes participen molt i de forma continua, però sempre ho fan amb les seves opinions i mai amb la seva feina. Tant incapaços els considerem? Crec que si ells poden aportar exercicis o proposar respostes i formes d’arribar-hi aconseguirem dues coses alhora, que s’interessin més pels temes que estan treballant i que n’aprenguin molt més que si es limiten a escoltar al mestre o llegir el llibre de text. Per tant una secció d’aquest bloc està totalment oberta a les seves aportacions.
No podem oblidar que els adolescents valoren molt el grup i no gaire els adults, si una feina prové del grup serà acceptada amb més interès. Si no ho veieu clar us recomano que us fixeu en el nombre de comentaris dels articles, veureu que els més comentats són els proposats pels alumnes.
Obrir una finestra als pares
Un dels temes recurrents a la nostra societat és la poca o nul·la conciliació vida laboral-vida familiar amb les conseqüències que això comporta. Sovint la relació mestres/pares es limita a una presentació a començament de curs i una altra entrevista on es valora la marxa de l’alumne. Els pares no saben massa quin currículum segueixen els seus fills a l’escola ni quins sistemes de treball s’utilitzen a classe. Un bloc on puguin trobar penjats els treballs i aportacions dels seus fills (a tots ens agrada presumir una mica) o que llisti recursos que ajudin a revisar i practicar allò que s’ha fet a classe fa mes fàcil el paper dels pares a l’hora d’ajudar els seus fills i de valorar les seves tasques escolars.

Posar els materials a l’abast dels meus companys
Ben sovint els mestres funcionem en cèl·lules aïllades i dupliquem feines. No seria més intel·ligent i pràctic que tots poséssim a la xarxa tot el que fem de forma i manera que poguéssim trobar milers de recursos al nostre abast? Aquesta és una altra de les funcions del bloc, oferir materials imprimibles, bibliografia, exercicis de tota mena, idees diverses i no tant sols als mestres d’altres centres, sinó també als de la pròpia escola, que ben sovint no tenim prou moments per compartir allò que fem a classe.
Arribar a casa i, tranquil·lament i amb temps, fer un cop d’ull al que està passant a la classe del veí o a la seqüenciació que ha elaborat la comissió de matemàtiques ens ajuden a estar més coordinats i més relaxats, que bona falta ens fa.
Desmitificar les mates i humanitzar-les
L’objectiu d’aquest apartat l’intentaré assolir amb la combinació de tres vies. En primer lloc fer veure que per construir un bloc de matemàtiques, com en el meu cas, no cal ser un expert, sinó senzillament ganes de posar-s’hi. En segon, demostrant que a un bloc de mates poden participar i fer-hoi de forma molt vàlida tant alumnes, com mestres en actiu, mestres jubilats, pares, amics, coneguts i saludats que diria en Josep Pla. En tercer, demostrant que a un bloc de mate no només trobem números, sinó reflexions de qualsevol mena que poden anar des de la anècdota històrica més curiosa fins al pur i simple safareig.
Lligar mates i TIC
Cada dia que passa les TIC van guanyant pes tant a l’horari com al currículum escolar. És possible que algun dia, quan la crisi comenci a anar de baixada, ens trobem un aula sense llibres. Davant d’aquest fet podem optar per una actitud conservadora i començar a vessar llàgrimes per l’arraconament parcial del paper imprès o bé podem començar a fer petits canvis que ens facin les futures novetats menys traumàtiques. Una manera de prepar-se es començar a posar en pantalla allò que fem a classe amb els nens i el que fem quan discutim què farem i com ho farem, d’aquesta manera, quan arribin els ordinadors a classe, no serem esclaus exclusius del llibre digital, sinó que també hi trobarem les nostres aportacions i les dels nostres alumnes.
Portar les mates a casa i facilitar, de retop, la feina als nostres alumnes
L’apartat anterior, la unió entre TIC i matemàtiques porta inevitablement a una novetat molt interessant, la possibilitat de portar les matemàtiques a casa dels alumnes i quan parlo de matemàtiques no em refereixo als deures, sinó a tenir disponibles al nostre ordinador el que s’ha fet a classe, les aportacions dels companys en forma d’articles i comentaris, els estris que ens cal com ara aquell geoplà que a classe hem de compartir entre dos i que no té totes les gomes que caldria i que ara trobem a la pantalla del noste ordinador, enllaços a llibres i a webs on podem trobem informació extra… Resumint, un bon gruix d’informació i eines que poden ajudar que fer matemàtiques a casa no sigui una obligació empipadora, sinó un joc d’investigació ben interessant.
Facilitar l’atenció a la diversitat… per dalt
L’escola del nostre país té resolta amb un cert grau d’eficiència l’atenció a la diversitat dels alumnes amb dificultats, però no podem dir el mateix dels alumnes que s’allunyen de la mitjana però per la frontera superior. Ben sovint, la canalla que es troba en aquesta situació queda arraconada, ja que els mestres no podem fer alhora tots els papers de l’auca. Un lloc on trobar reptes que els estimulin i que els permetin desenvolupar les seva capacitat és una necessitat i cobrir aquesta necessitat és una de les funcions d’aquest bloc

2 pensaments sobre “Objectius

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MOLA MOLA MOLA MOLA MOLA !!!!!! ESTA XULO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DEU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Víctor de 6C

  2. És molt bona idea haver fet aquest blog, però seria millor que tots els exercisis es poguessin fer aquí.
    Felicitats!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *