![]()
Mesura ha sigut, amb raonament i resolució de problemes, un dels blocs temàtics amb uns resultats menys lluïts del present curs. Per aquesta raó us suggereixo a tots els que heu tingut dificultats, un seguit d’enllaços que us permetran practicar aquest apartat des de l’ordinador de casa.
Començaríem per l’aspecte més fàcil, l’ús del regle i aquí destacaríem diverses pàgines. En un primer grup posaríem les que presenten activitats ben simples, concretament la mesura d’objectes amb una sola unitat, com ara Length Strength Centimeters o Thatquiz Measurement. En un segon, Estimating Metric Length, que ens permet mesurar segments tant en centímetres com en decímetres i en un tercer, FunBrain que ja ens permet fer-ho utilitzant números decimals
Passaríem tot seguit a les equivalències entre les diverses unitats de longitud. Aquí us llisto quatre pàgines: l’anomenada Aplicaciones didàcticas d’Arturo Ramo García, la de la Junta d’Andalusia i les dues de Quia Web, una primera on haureu d’enllaçar les opcions equivalents i una segona de resposta múltiple
Un cop assolides les equivalencies ens dedicaríem a ordenar diverses unitats, activitat que tornem a trobar a la web de Quia on teniu en compte que, per entrar-hi a l’activitat, heu de clicar sobre l’opció Play the Game.
I acabaríem amb un conjunt d’Activitats Clic fetes per José Luis Oliván Ramón del CEIP San Juan de la Peña de Jaca. Aquestes darreres les podeu fer des d’aquí mateix o bé podeu anar-hi a la ZonaClic de l’Xtec.





Els dos primers són fàcils de veure, el verd i el taronja.
Als braços de la creu n’hi ha quatre més, ja en tenim sis.
Combinant les quatre puntes amb el quadrat central en tenim quatre més (hem pintat el número 1 perquè ho veieu millor). En total 10.
És ja una llarga tradició que els temes d’estadística es facin a final de curs. Això quan hi ha sort i es fan, ja que hi ha una certa tendència a menystenir-los i deixar-los de banda. Doncs bé, per compensar aquest tractament ràpid i superficial que acostumem a fer del tema i per ajudar-vos a revisar els conceptes que heu vist a classe, us suggereixo que visiteu els següents enllaços.
