Arrodonir nombres decimals

Arrodonir decimals és una tasca que fem ben sovint. Ho fem quan per simplificar un càlcul arrodonim a l’euro i ho fem quan després d’haver fet una operació amb la calculadora decidim prescindir del reguitzell de decimals que apareixen en pantalla i ens limitem a posar-ne els dos o tres primers.
Trobar pàgines que ens permetin practicar tant el primer arrodoniment (a la unitat) com el segon (a la dècima, al centèsima…) és força fàcil i ho podeu fer vosaltres mateixos. Però des del bloc us proposem les següents adreces.

Començarem per l’única pàgina que hem trobat en castellà, és tracta de Décimas, centésimas, milèsimas y redondeos, on a la columna de práctica haureu de clicar el botó redondeo.

Ja en anglès, on l’oferta és abassegadora, comencem per una pàgina que treballa precisament el primer exemple que hem comentat a la introduccció de l’article, l’arrodoniment a l’euro. Trobem aquesta activitat a la web de Quia i té com a fet curiós i engrescador que permet jugar a dues persones alhora, per tant podeu enfrontar-vos a un altre company i veure qui domina més aquest procediment.

També pertany a Quia Find the matching squares, on ens haurem de limitar a enllaçar cada número decimal amb l’arrodoniment que li correspon.

Si a les dues primeres activitats no heu obtingut els resultats que volíeu podeu revisar una mica el tema sense sortir de Quia, anant a l’activitat Flashcards.

També són molt senzills són els exercicis que ens proposa Interactive Flashcards – Rounding decimals to whole numbers de Teaching Treasures, on treballarem amb nombres amb una sola xifra decimal.

Current day month ye@r *