| Alumnes primària | Alumnes secundària | Adults: Pares / Mestres |
Avui us presento quatre jocs que sense cap mena de dubtes us ajudaran a millorar les vostres estimacions dels valors dels angles:
El primer joc de la llista, Squirt de dog, és el més simple des d’un punt de vista matemàtic i ens permet fer el gamberro i deixar ben xops una sèrie d’animals, objectes i personatges que ronden pel nostre voltant
A angles game practicarem l’estimació d’angles, ja que haurem de orientar correctament el nostre raig laser si volem destruir la nau alienígena.
Si el que vols en comptes de trinxar marcianets és rescatar-los ves a Alien angles. També matemàticament l’exercici és diferent, ja que hauràs de fer l’angle a partir de la mida que et donarà l’ordinador.
Per últim us remeto a Angle Kung Fu, molt semblant al segon, però amb una remarcable diferència, en aquest joc treballem amb tots tipus d’angles ja que els moviments a fer pel lluitador cobreixen els 360°.

Lligar les matemàtiques a la natura, la bellesa, el joc i l’esport; fer capítols independents que fan possible la lectura del llibre en qualsevol ordre; una presentació clara i amena de tots els continguts i una seqüenciació dels diversos conceptes en petites píndoles són algunes de les estratègies que fan d’aquest llibre una publicació ideal per a introduir al món matemàtic a persones que fugirien esperitades davant de qualsevol altre enfocament d’aquesta matèria.
Aquesta setmana que els alumnes de la nostra escola estan celebrant les jornades culturals amb l’aigua com a tema central, és un bon moment per referir-nos a una curiosa experiència que fan al Kölner Rechentherapiezentrum (centre de tractament de la discalcúlia de Colonìa), on utilitzen un mètode ben particular per ajudar a la canalla que tenen dificultats amb el càlcul, el que ells anomenen mètode del got d’aigua. Treure, afegir, repartir o omplir una certa fracció dels recipients són les manipulacions que els porten a relacionar-se de manera més lúdica amb la suma, la resta, la divisió o les fraccions.

