Descompondre números

Una de les maneres més entretingudes de descompondre un número en els seus factors és la que podeu trobar la llibre de cinquè i té forma d’arbre. Per practicar-la us enllaço a diverses pàgines que ens permetran factoritzar força números i per tant agafar l’agilitat necessària.

A Factor Trees de Math Playground haurem de triar l’opció de l’esquerra, Find the prime factirization of 1 number, ja que l’altra opció quedar reservada per sisè.

Més fàcil encara són les activitats presentada per SoftSchools i Math Goodies, ja que tant a la primera com a la segona ens haurem de limitar a introduir un dels factors, l’altre el calcularà l’ordinador.

Que nosaltres fem aquesta activitat fent servir l’ordinador no impedeix fer-la d’una forma més tradicional, amb llapis i paper, com a mural… Aquesta és l’opció que han triat els nens que han penjat les seves obres a les tres habitacions 11, 12 i 16 de AsYouWikiIt.

Un pensament sobre “Descompondre números

1. És una errada freqüent, però no hauria de ser-ho entre gent de l’ofici, parlar de “descomposar”. Hauríem de dir “descompondre nombres” i utilitzar les flexions verbals corresponents: els nombres es descomponen o factoritzen en nombres primers, però no es “decomposen”!

Per altra banda, felicitacions per aquest magatzem matemàtic.