Alumnes primària | Alumnes secundària | Adults: Famílies / Mestres |
Molts jocs de taula fan que les condicions inicials de la partida siguin diferents pel primer jugador, el segon, el tercer… El motiu és intentar anul·lar els avantatges que proporciona ser el primer a triar en comptes de fer-ho quan ja ens han passat 3 o 4 al davant. D’altres no fan aquesta diferenciació perquè consideren que al llarg del joc aquest desequilibri inicial queda plenament compensat.
Avui parlarem d’un joc on tots els jugadors comencen en les mateixes condicions i veurem com les mates ens poden ajudar a corregir si s’escau aquesta situació. El joc és Stone Age. Un joc del que ja hem parlat en articles anteriors.
Us recomanem sentir el podcast enllaçat a l’article esmentat per tal d’entendre una mica el desenvolupament de la partida, ja que si no, no es pot entendre el que expliquem a partir d’aquest moment.
Quan comencem el joc tots els jugadors reben 12 racions de menjar, en gastarem cinc al final de la primera ronda per alimentar els 5 membres inicials de la nostra tribu, cinc més quan s’acabi la segona i així continuarem fins que incrementem el nombre de membres de la tripu amb el lògic increment de racions alimentàries.
Ara bé durant aquesta primera ronda el jugador inicial podrà posar el seu meeple a la granja i per tant avançar a la posició 1 del track d’agricultura i incrementar el 1 el nombre de racions produïdes abans del repartiment de menjar, és a dir que passaria a tenir-ne 6.
El jugador número 2 probablement anirà a agafar una destral que li permetrà incrementar en 1 la suma aconseguida en llençar els daus.
La resta de jugadors si volen augmentar la quantitat de menjar hauran d’anar a la praderia i llençar un dau, sabent que si treuen un 1 no aconseguiran res de res, amb un 2 o un 3 tindran una ració, amb un 4 o 5 dues racions i si són prou afortunats com per aconseguir un sis, llavors tindrien tres racions extres.
Què us sembla aquesta situació? Justa o injusta?