Alumnes primària | Alumnes secundària | Adults: Pares / Mestres |
Aquesta activitat està basada de forma molt lliure en l’anomenat “locker problem” o problema de les taquilles. La nostra versió és molt senzilla ja que acabem d’encetar el tema dos i encara no ens hem familiaritzat gaire amb les conceptes de múltiples i divisors, però no ens emboliquem i comencem la història del repte.
D’aquí 11 mesos anireu a l’insti i és molt probable que trobeu taquilles on deixar tot allò que a hores d’ara carretegeu escales amunt i avall. L’institut on es desenvolupa la nostra història però, és una mica especial, ja que l’ús que en fan els estudiants de les taquilles és ben curiós. Passem a explicar-ho.
- El primer de la llista quan passa per les 50 taquilles corresponents a primer d’ESO les deixa totes ben obertes. queda clar que és un autèntic tocanassos.
- El segon decideix tancar la segona taquilla i a partir d’aquí anar fent el mateix cada dues taquilles, tanca per tant la 2, la 4, la 6, la 8.
- El tercer tanca la número 3, va després a la sis que ja es troba tancada, passa a la 9 i la tanca… Es a dir que va saltant de tres en tres.
- El quart comença per la quarta que es troba tancada i tot seguit va a la vuitena.
- El cinquè tanca la taquilla número 5 i tot seguit va cap a la 10.
- Suposo que a hores d’ara ja pots saber que el sisè estudiant comença per la taquilla número 6 i el setè per la taquilla número 7.
Doncs bé comencem amb les preguntes del desafiament.
- Quin és l’estudiant que tanca més taquilles?
- Quantes exactament?
- Quin és el primer estudiant que es queda ben frustrat ja que es troba tancades totes les taquilles que ell voldria tancar?
- Hi ha algun altre estudiant que tingui el mateix problema?
- Quina és l’ultima taquilla que es tanca?
- Qui ho fa?
I acabem amb un video (ep! Només per profes i papes/mames) de l’autèntic problema de les taquilles que és molt més ric, difícil i interessant.