Alumnes primària | Alumnes secundària | Adults: Pares / Mestres |
Avui hem fet la primera classe de matemàtiques i ens hem estrenat amb un joc de cartes basat en unes propietats numèriques que haureu d’endevinar vosaltres. Per fer-ho heu de pensar ben bé quines condicions posava als voluntaris i quines operacions havien de fer amb el número triat.
Una ajuda important ens pot venir si mirem una altre exemple de màgia matemàtica que trobarem a La bola mágica. A classe hem intentar entrar, però les proteccions del Departament no ens han deixat. T’aconsello que ho facis a casa i que et fixi’s quins elements comuns hi ha entre el joc de cartes i el que fas aquí.
Si ho fas i trobes la resposta hauràs fet matemàtiques de debò, ja que això són les mates: analitzar, comparar, descobrir trets comuns, pautes, seqüències… i fer-ho amb un llenguatge numèric.
Jo crec que el truc era:
que les cartes estaven ordenades ,i,crec que tambe podia ser que hi havia mes cartes del numero 10.
Adeu
A mi tota l’estona em surt malament, no m’ho endevina, també he vist que es repeteix el mateix simbol mes de 70 vegades
He pensat que la carta número 10 la posaves sempre en una posició determinada. Exactament a la novena posició.
Ja que, he vist:
– exemple 1: el nen tria el 15. Si sumem 1 desena i 5 unitats dona 6. Al treure 6 cartes, quedaven 9 més a la pila i a la que treies la següent era el 10 (que ocupava la posició novena a la taula).
– exemple 2: si tria el número 12. Veig que 1 desena i 2 unitats fan 3. Si treies 3 cartes de la pila, a la següent, que era la que ocupava la posició novena a la taula, era un 10.
15; 1+5=6; 15-6=9
12; 1+2=3; 12-3=9
Així, els nens sempre treien un 10.
S’ha de ser molt hàbil per col.locar la carta número 10 a la posició novena i que la gent no s’adoni.
Això es cumpleix sempre del 10 al 19. Si canvies la desena la sèrie ja dóna diferent. Per exemple del 20 al 29, sempre dona 18.
22; 2+2=4; 22-4=18
25; 2+5=7; 25-7=18
sempre dona 18 ara.
Amb 3 desenes sempre dóna 27.
no entenc res del que ha dit la berta xD