Arxiu diari: 21/03/2014

Fórmula de l’amor etern: ensarronada o encert?

Alumnes primària Alumnes secundària Adults: Pares / Mestres

for_amor_etAvui les pàgines de La Vanguàrdia ens porten un titular i una notícia que no poden evitar sorprendre’ns força. Unos matemáticos afirman haber hallado la fórmula del amor eterno. Déu n’hi do! Que un fet com aquest sigui expressable mitjançant una fórmula ens porta a dubtar entre meravellar-nos de la capacitat de les matemàtiques per explicar qualsevol fenomen de la natura o l’empipament produït per aquesta absurda mania, que trobem molt sovint als anuncis més diversos, de pretendre donar un aire seriós i científic a qualsevol bestiesa pel fet d’afegir uns quants números a l’eslògan que ha de fer forat al nostre cervell de consumidor.
Ens trobem doncs davant d’un cas de proofiness, concepte creat per Charles Seife i que fa referència a l’art d’utilitzar falsos arguments matemàtics per provar que alguna cosa és certa o d’un algorisme impecable que aconsegueix determinar de forma exacta la durada d’una relació amorosa? Llegiu la notícia que us hem enllaçat a l’inici de l’article o aneu a l’original del The Telegraph i decidiu vosaltres mateixos i si el tema us sembla mereixedor d’uns minutets extra, us recordo que La Vanguàrdia ja va fer referència a aquest lligam entre amor i matemàtiques a un article anterior que comentàvem a Matemàtiques rosa.