Alumnes primària | Alumnes secundària | Adults: Pares / Mestres |
L’Andreu està força desesperat. A l’examen hi ha una pregunta que diu que ha de dibuixar 10 angles i indicar la seva mida, el problema és que s’ha deixat a casa els transportador d’angles i no sap com fer-s’ho. La Maria, se n’adona i li assenyala l’escaire i el cartabó que té sobre la taula. Què vol dir la Maria? Què fent servir escaire i cartabó es poden dibuixar diversos angles de mida coneguda?
L’Andreu continua suant de valent, només recorda que un dels angles de l’escaire valia 60°, però amb això no anirà gaire lluny. Entre escaire i cartabó només tenen sis angles i alguns estan repetits. Torna a mirar la Maria i veu que la seva amiga ha ajuntat les dues eines i l’assenyala un extrem on s’ajunten la punta de l’un i de l’altre. Què deu voler dir la Maria?
Quina mala sort! Pensa l’Andreu. No m’agraden les mates, m’he oblidat el transportador el dia de l’examen i a sobre la Maria no para de fer gestos ben estranys. Ja només falta que el profe ens vegi i ens agafi l’examen. El meu no pot anar gaire pitjor, però segur que la Maria ho està fent de meravella i podria suspendre si no deixo de mirar-la. M’hauré d’espavilar sol.
Podrieu vosaltres resoldre els maldecaps de l’Andreu i fer uns quants angles amb l’escaire i el cartabó? Indiqueu com els feu i a veure qui és el que aconsegueix fer-ne més.
Saben els graus del cartabo i de l´escaire ho tens que sumar els angles
D’acord, aquest és el procediment, però m’heu de fer un llistat dels angles que aconseguiu fer, per exemple 30°, 45°…
Saben els graus del cartabo i de l´escaire ho tens que sumar els angles
pot fer servir el transportador d´angles aixi tindra 60 graus
pot fer servir el trasportador d’angles aixi tidria els 60 graus