Probablement jocs

Alumnes primària Alumnes secundària Adults: Pares / Mestres

La probabilitat, el segon gran apartat del tema 11 del llibre de text la treballarem a a partir de jocs, fet lògic si tenim en compte que un dels seus primers objectius va ser estudiar de del punt de vista matemàtic els jocs anomenats d’atzar.

Començarem amb Probability Game for Kids, molt interessant com a joc introductori, ja que no ens demana que determinem la probabilitat numèrica d’un fet sinó que ens fa triar entre impossible, improbable (unlikey), al 50% (even), molt probable (likely) o segur (certain).

Comença de forma molt semblant Probability de Harcourt School Publishers. Però un cop deixem la primera activitat, consistent a determinar la probabilitat de treure un cert objecte d’una bossa, i passem a les següents el tema és va enriquint i complicant alhora fins a arribar a un apartat tan difícil com pensar totes les possibles combinacions d’un número donat d’elements.

El tercer joc, Probability – Starfish, ja ens demana expressar la probabilitat d’un fet mitjançant una fracció.

El darrer joc, Coin Toss d’Interactive, ens permet simular el llançament d’una moneda a l’aire tantes vegades com vulguem. Segons ho anem fent una vegada i una altra, podrem veure com les probabilitats teòrica i experimental es van acostant.

I una recomanació final per als que us hagi agradat el tema, la pàgina Azar y probabilidad de la Junta d’Andalusia, on tot un seguit d’explicacions i activitats acompanyades d’unes animacions clares i entenedores us permetran tant revisar allò que hem aprés com aprofundir en el coneixement d’aquest tema.