Acudits i matemàtiques

Alumnes primària Alumnes secundària Adults: Pares / Mestres

La compatibilitat entre matemàtiques i humor ja va ser un tema discutit a un del primers articles del bloc, Riem amb les mates. Avui fem un pas més enllà i assegurem no només que són compatibles, sinó que entre l’una i l’altre pot aparèixer una bona i fructífera amistat i us aportarem dues proves d’aquesta afirmació.

La primera és la col·lecció d’acudits de Pablo Flores Martínez, un professor de la Universitat de Granada que ha recollit al voltant de 4.000 dibuixos i tires humorístiques, pouant per diaris d’arreu del món. Aquest material, creat per més de 700 humoristes diferents, és d’ús freqüent a les seves classes de didàctica de les matemàtiques a la facultat de Ciències de l’Educació. Aquesta original manera de motivar la reflexió matemàtica li va valdre ser el principal protagonista de l’article Me río de las matemáticas publicat pel diari El País l’any 2006.

La segona és la publicació d’un llibre aparegut el darrer trimestre de l’any 2011 i que uneix d’una forma interessant i entretinguda els conceptes de reflexió matemàtica i humor. Es tracta de Matemàticament competentes para reir, un text que a partir dels acudits ens permet reflexionar sobre diversos conceptes matemàtics.