Nombres primers – jocs

Per afavorir aquest procés us presento una sèrie de jocs que us permetran divertir-vos i aprendre alhora. Mirem de que tracten i trieu el que més us agradi.

El primer enllaç, Prime or Composite Number Game, està a mig camí entre l’exercici i el joc. És molt fàcil, ideal per a iniciar el nostre aprenentatge i té una gran virtut, quan un número és compost ens dona els factors que el formen.
Si després de practicar amb la web anterior encara no us sentiu segurs i voleu descobrir més primers podeu fer servir la calculadora de Murderous Maths: Prime numbers que us permet introduir qualsevol número inferior a 6 xifres i us diu si és primer o compost. Si a la mateixa pàgina aneu a l’enllaç anomenat Factoriser, podreu veure tots els factors que formen el número compost que introduïu.

I passem als que mereixen plenament el nom de jocs. El primer és King Kong’s Prime Numbers, on haureu d’arriar un carxot al pobre mico quan surti del seu amagatall portant un número primer. Pareu compte a no colpejar-lo en cas contrari perquè perdreu punts.
El següent joc, Number Cop, exigeix dues destreses, l’automobilística i la matemàtica, ja que hauràs de conduir per una carretera plena de números mirant d’arrestar els primers i evitant topar amb els compostos
I com a tercera opció tenim PrimeShooter, el joc més difícil de tots ja que has de disparar als números amb un dels seus divisors per tal de descomposar-los ens seus factors, però vigilant de disparar amb la lletra p quan el número o factor que hagi aparegut en pantalla sigui primer.

Un pensament sobre “Nombres primers – jocs