Hola, món clàssic

Benvingut/da a L’Emprempta d’Orfeu és el meu treball de recerca de segon de batxillerat en forma de bloc, dirigit per la meva professora de grec i de llatí de l’institut Cristòfol Ferrer de Premià de Mar, Margalida Capellà i Soler.

El format bloc ens permetrà ampliar i actualitzar aquesta magna tasca (començada a El Fil de les Clàssiques i a Aracne fila i fila). Ja ho sabeu: un bloc s’alimenta dels seus comentaris. Espero els vostres que segur que ens ajudaran a enriquir-lo, ampliar-lo, actualitzar-lo, aprofundir-lo, …

Presentat davant el tribunal del Treball de recerca, aquest bloc resta obert a la col·laboració dels companys de classe i dels interessats en el món clàssic en la música actual. Espero la vostra col·laboració perquè els artistes musicals no paren d’alimentar-se en Grècia i Roma i els referents clàssics no deixen de ser actualitat. Entre tots i totes ho aconseguirem!

N.B.:

Dia 17 de maig de MMXI, dia d’Internet, Chiron ha concedit a aquest espai un dels tres Centaures d’or, un final de curs auri a un Treball de Recerca que, quan ja sigui a la Universitat, quedarà per sempre més a la vostra disposició i amb la Margalida el continuareu fent més gros perquè els referents en la música actual no s’aturen. És vostre, és de tots. Cuideu-lo bé. Moltes gràcies!

Oriol García-Penche, Deka

17 pensaments a “Hola, món clàssic”

1. Hola Deka!
    Acabo de conèixer el teu bloc i t’he de donar l’enhorabona: en primer lloc per l’idea del bloc i, a més, pel treball en sí mateix.
    Encara no he tingut temps per llegir-ho tot amb calma, però ho faré.
    De moment, tens el meu reconeixement. Saluda de part meva la Margalida.

2. “Por último, Oriol García ha realizado su trabajo mediante un blog: una idea que debe ser pionera en este tipo de trabajos y que él ha resuelto de manera brillante. En el blog explica detalladamente la huella de Orfeo en la música actual, y acaba… con una composición original en forma de rap.

Como decía recientemente Ana en su blog, por fin se puede empezar a hablar de alumnos 2.0.”

3. Enhorabona per tota la feina que fas i per compartir-la a través del teu bloc!
    Els alumnes de tercer d’ESO de cultura clàssica van flipar molt amb el teu rap de l’alfabet i a mi m’agrada el que transmets en el rap del llatí.

No sé si coneixes la cançó Soy un accidente del grup El último de la fila… allà també hi apareix Ulisses.

Salut!
    Dolors

4. Enhorabuena por el blog, acabo de descubrirlo y me parece alucinante, lo escucharemos en Galicia. Nos encanta el rap del alfabeto, parabéns!

5. Uri, pot estar ben orgullós!! Mira el que he trobat en un apunt de Cultura Clàssica a la Chironweb!

Als referents clàssics a la música hi ha un enllaç al teu bloc.
    “L’empremta d’Orfeu: “Referents clàssics en la música actual”. Treball de recerca en format blog de l’alumne de segon de batxillerat Deka de l’institut Cristòfol Ferrer de Premià de Mar.

Felicitats, un altre cop pel teu treball 🙂

6. Moltes felicitats des de l’Ins Puig-reig, dels alumnes i el meu personal. Heu treballat molt i us mereixeu aquest premi.

7. L’Uri té exàmens finals com tots els alumnes de segon de batxillerat. Ens deixa una magna obra que vosaltres, Rocío, tamé heu ajudat a fer més gran. Aquest llegat l’haurem de continuar engrandint entre tots i totes, i vosaltres, els de Puig-reig, continuareu els primers. L’enhorabona!

8. L’esperem així Margalida. L’experiència ha estat super enriquidora, i dessitgem que encara ho sigui més. Nosaltres estem disposats. Ara és època d’examens, però continuarem. Feliciter!!!

9. Rocío, nosaltres també estem d’exàmens i tancant curs; però amb el propòsit de continuar enriquint aquest bell regal que ens fa l’Uri, el Deka. Comptem amb la vostra col·laboració i ens alegra moltíssim. Bon final de curs!

10. Gràcies a tots per les felicitacions que m’heu donat. Estic orgullós de formar part d’aquest bloc, junt amb la Margalida que és un pes pesant.
    Per aquest motiu, aquest bloc ha d’anar a positiu i cada cop s’ha d’anar treballant més. Per molt que l’any vinent jo no hi sigui, aquest bloc estarà obert a tothom, per aportar noves informacions i per seguir treballant en els referents clàssics en la música, que mai s’acaben! Moltes gràcies per ajudar-me a continuar-lo!

11. Deka,

Per a mi és un plaer poder-me connectar a l’empremta d’Orfeu i trobar tantes cançons… Quan jo començava a fer classes de llatí i grec, pensava que caldria fer un recull com el que tu has fet. Crec fermament en el poder i la màgia de la música. Moltes gràcies fer realitat virtual una necessitat de material educatiu que ja fa tant de temps que intuïa que calia. De tot cor, enhorabona!