#pastintopresentXM16

Tweet conditions:

• in English
  • write: I can see #pastintopresentXM16 with…
  • write: a short text: an idea, a thought… any kind of text related to the images (or this versus that)
  • images
  • from the 23rd of december to the 6th of January

Vid. #pastintopresentXM16

La filla de Jaire amb Edpuzzle i Kahoot del Capitulum XXVIII de LLPSI

“Raising of Jairus’ Daughter”, d’Ilya Repin

En el capitulum XXVIII de LLPSI es relata l’episodi evangèlic de la filla de Jaire, segons Mateu 8: 23-27. El miracle de la resurrecció de la filla de Jaire el trobem també a Marc 5:21-43 i a Lluc 8:40-56, tot i així a classe ningú no n’havia sentit a parlar mai.

Edpuzzle és també un excel·lent recurs per a la Flipped Classroom o classe inversa a Llatí 2 ja que permet que els alumnes, de manera individual, puguin veure les vegades que necessitin la lliçó i a l’hora el llatí va acompanyat d’imatges visuals que el fan encara més entenedor, sobretot en un episodi bíblic que desconeixen com la resurrecció de la filla de Jaire. Ara bé, no sempre hi ha a la xarxa vídeos que encaixin amb la lliçó. Es pot fer ex professo o bé adaptar el que es troba a la xarxa ja que EDpuzzle permet convertir qualsevol vídeo en una lliçó: es pot tallar el fragment que es vol utilitzar, gravar la nostra veu, afegir preguntes d’elecció múltiple o obertes… És una eina ideal per fer funcionar la “flipped classroom”. EDpuzzle facilita un informe amb les respostes correctes dels alumnes, el que ha fallat de l’aprenentatge i, per tant, s’ha de reforçar i qui ha vist el vídeo i quantes vegades l’ha vist.

Edpuzzle Filia Iairi (Click on “Join Class” and enter the class code: pagubup).

Per acabar, fem un kahoot del capitulum XXVIII Pericula maris:

kahoot28

Esperant amb candeletes l’Auriga

Ho haig de confessar. Em passo tot el dia llegint en digital i les petites grans lectures m’agrada fer-les en paper. És un moment de plaer personal. A mi m’agradava molt rebre a casa i llavors a l’institut (ja se sap el correu als centres triga més en arribar a destí!) la revista Auriga. L’esperava amb delit i la llegia amb fruïció. Amb la fusió dels dos instituts, a l’IPM hem heretat tots els exemplars de la revista Auriga del Cristòfol Ferrer i tots els del Serra de Marina. Hem continuat rebent la publicació digital (són nous temps, i el paper és pura nostàgia!). Ara bé, la revista Auriga digital del centre ni la veig, no me n’assabentaria si no fos perquè sóc subscriptora a casa (segurament de les primeres!). Tanmateix, amb la voràgine d’informació digital, haig de dedicar un temps de lectura reposada a l’Auriga si no vull oblidar-me de llegir el darrer número, abans me’l trobava tot sovint, el portava físicament a l’aula; a favor, amb un clic i sigui on sigui tinc tots els números!.

Acabo de rebre el número 84. No us el perdeu! Ara és un bon moment per regalar o regalar-vos una subscripció a la revista Auriga i esperar amb candeletes el proper número amb totes les comunicacions del XII Fòrum Auriga!

Auriga84En aquest número d’AURIGA podreu llegir algunes de les darreres notícies de món antic que s’han esdevingut als territoris de llengua catalana: a les Illes Balears s’ha creat una associació de professors de clàssiques; a Tarragona s’ha fet un congrés internacional; està convocat el concurs Odissea d’enguany, en la darrera edició del qual van participar més de mil persones entre alumnes de secundària i professors de Catalunya; s’han publicat llibres, alguns dels quals trobareu a l’apartat de “Biblioteca” d’aquest número; s’han fet homenatges a Pere Bosch Gimpera i Dolors Condom; s’han fet troballes importants, com les restes del vaixell romà més ben conservat de Catalunya a la zona de les illes Formigues i podríem anar enumerant activitats diverses d’aquesta tardor al voltant del patrimoni material i immaterial que ens ha llegat el món clàssic, però el més important, com afirma la Dra. Eulàlia Vintró en l’entrevista que publiquem en aquest número, és el llegat immaterial que ens han deixat: la voluntat de qüestionar-nos el present, d’assenyalar-nos les coses que caldria no repetir i les bones que perduren. I la llibertat de fer totes aquestes coses. També aquesta tardor, els dies 5 i 6 de novembre, hem celebrat el XII Fòrum Auriga a Vic, el reportatge i les actes del qual trobareu a l’AURIGA 85, que sortirà publicada el mes de desembre. Aprofitem per anunciar que ja és oberta la convocatòria del XXV Premis Auriga per a estudiants, docents i exposicions relacionades amb el món classic.

Montserrat Tudela i Penya

N.B.: En el número 84 de la revista Auriga, a petició de la seva directora, surt una petita crònica de la XIV Jornada de Cultura Clàssica de Sagunt en què vaig tenir l’honor de participar una vegada més.

Auriga 84

Encara no tens el Facebook en grec clàssic o en llatí?

Des de fa gairebé un mes, podem tenir el nostre Facebook en grec clàssic. En llatí ja era possible! Fa uns dies, vaig entrar a configuració i el vaig posar en grec clàssic.

grecvanticfacebook

facebookengrec

És una llàstima, però només jo el puc veure en grec clàssic, com abans el podia veure en llatí. Ho voleu veure també vosaltres? Canvieu el vostre Facebook  a grec clàssic i/o a llatí!

Φίλους ευρίσκειν