La màgia del set! Feliciter!

Gairebé, amb els set blocs presentats ahir, ens passa per alt aquest setè aniversari de El Fil de les Clàssiques, si no fos per aquest encoratjador poema de l’aràcnida Pepita.

ANIVERSARI DEL FIL DE LES CLÀSSIQUES

Set anys del Fil de les Clàssiques.
Set anys de descobrir noves portes,
noves finestres per obrir,
per endinsar-se en la cultura
antiga de grecs i romans,
pilars de la nostra cultura.
Dies i dies d’il.lusions, de somnis,
anys cosits al vent, per plantar
en unes ànimes joves la llavor del saber,
Moltes felicitats. I gràcies
per deixar-me formar part d’aquest bloc
amb petites engrunes dels meus poemes.
Pepita Castellví, Cor poètic

Moltes gràcies, Pepita, i moltes gràcies a tots els filadors i filadores, aràcnides, que ho heu fet possible. Set anys són set anys! Set meravelles, set savis, set cuiners, set contra Tebes, set reis romans, set turons, set pecats capitals…Tota una màgia per als grecs i romans! Tota una màgia per a nosaltres! Per molts anys a tots i a totes. Avant!

El tauler Symbaloo Saturnalia

Us presento el tauler Saturnalia fet com a tasca final del curs INTEF Formación red: PLE. A la vegada, el vull posar en pràctica per conèixer la seva real efectivitat en la tradicional tasca d’aquest trimestre.

TASCA VOLUNTÀRIA (nota extra al qualificador)

Enguany tenim classe fins dimarts 23 de desembre, aleshores us proposo un altre any d’organitzar unes Saturnàlies tot portant menjar, música, jocs, tallers… Si voleu que des de direcció ens donin permís, heu de ser capaços de triar un mestre/a de cerimònies i organitzar les Saturnàlies. Què farem? On? Qui portarà què? Qui farà què? Podeu utilitzar el fòrum social del vostre Fil Moodle per posar-vos d’acord cada grup.

TASCA PRESCRIPTIVA (Nota al qualificador):

La tasca del qualificador, per tant, obligatori és aconseguir fer un any més una felicitació o una videofelicitació en llatí o en grec, pot ser individual, per parelles, per petits grups, per tota la classe.
SUPORT: en qualsevol de les eines digitals que hem utilitzat en activitats anteriors i que trobareu al Symbaloo Saturnalia fet ad hoc (Voki, Pixton, Drive, Calaméo, Animoto, Youtube…)
MITJÀ: en qualsevol mitjà digital que es pugui publicar als nostres bloc de xtecbloc.
Recordatori: les imatges és millor que siguin pròpies i si no pot ser que siguin Creative Commons.

Vet aquí la rúbrica de qualificació i que alhora utilitzareu els alumnes per triar la felicitació que tindrà l’honor de representar El Fil de les Clàssiques per felicitar les festes i un bon any 2015:

Locantur domus, villae et insulae, convenito …

Els arquitectes de primer de batxillerat (Abril, Chaymae, Belén, Ariadna R., Ariadna V, Júlia…) han dissenyat diferents tipus d’habitatges (domus, insula et villa) o almenys aquest era l’encàrrec en una tasca del Fil Moodle. Al Maresme tenim moltes cases indianes, i en certa manera recorden les romanes. Amb la crisi hi ha molt d’habitatge de lloguer i molts cartells que ho indiquen, per això ara els heu d’ajudar a fer uns rètols per tal que l’agència promocioni els seus habitatges, no és una venda sinó un lloguer. Tanmateix, l’agent immobiliari no sap en quina secció els ha de posar, com bé sabeu, avui en dia també tenen diferents preus una casa a quatre vents, un pis o una masia. Els ajudeu primer a classificar aquests thinglinks. Han aconseguit fer almenys un tipus de cada habitatge? Quins han fet? Les habitacions estan ben etiquetades? És correcte el nom en llatí?… Pel que fa a l’anunci publicitari, certs anuncis de lloguer de Pompeia us poden donar amb un cop de mà ( CIL, IV 138).  No us oblideu de posar amb qui s’han de posar en contacte.

I. Abril me fecit

II. Chaymae me fecit

III. Ariadna Ruiz me fecit

IV. Andrea me fecit

V.Belén me fecit

VI. Ariadna Vila me fecit Iulia me fecit

Nou alumnes han lliurat els seus TR digitals de Clàssiques

Avui a l’hora del pati s’han presentat finalment els treballs de recerca a l’institut Premià de Mar. Vet aquí els nou alumnes de Clàssiques que han lliurat també enguany els seus treballs de recerca digitals en format bloc (tres a Llatí i 4 a Grec, 5 individuals i dos per parelles). El proper dijous 18 de desembre n’hauran de fer, davant de tres membres d’un tribunal assignat entre els professors del centre, la defensa oral, oberta a tots els alumnes de primer de batxillerat, familiars i amics interessats. Audaces Fortuna iuvat!

LLATÍ

Grec

Els treballs de recerca digitals al Fòrum Auriga

A finals de novembre va sortir el número 73 de la revista Auriga i l’Arnau ja ha fet referència en el seu bloc-Treball de recerca de la meva intervenció arran dels Treballs de Recerca Digitals de l’IPM (avantatges, inconvenients, reconeixements…) en el X Fòrum Auriga que va tenir lloc a Barcelona en el marc de la Capital de la Cultura Catalana entre el 17 i el 20 d’octubre de 2014.

Xforumauriga

Fòrum Auriga. Mesa presidida per Xavier Yáñez amb Margarida Genera, Joan Pedrola i M. Capellà

M’he esperant tant perquè primer volia que sortís la revista Auriga amb totes les comunicacions del Fòrum, inclosa la de Treballs de recerca digitals i, en segon lloc, perquè aquesta setmana els alumnes de segon de batxillerat de l’institut Premià de Mar han de lliurar el seu treball de recerca (nou són de Clàssiques: 3 de llatí i 4 de grec!) i dia 18 l’han de defensar davant d’un tribunal de tres professors i obert al públic (alumnes de primer, familiars i amics, entre d’altres).

Heus aquí la presentació que vaig fer servir, la part escrita la trobareu en el darrer número de la revista Auriga: