Celebrant el desè aniversari del nostre centaure: feliciter Chiron!

DSCF3426

Desè aniversari de Chiron. Chironians a Madrid (Mertxu, Olga, Ana, Sebastià, Jose, Margalida i Lluís)

Las cuatro chironianas, en el Museo Arqueológico Nacional (24.9.16)

Comida del 10º aniversario. Madrid, restaurante Dionisos, 24.9.16

Aquest cap de setmana a Madrid ens hem trobat alguns dels chironians per celebrar el desè aniversari de Chiron, un portal de professors de clàssiques per a professors de clàssiques. Amb tristesa i alhora amb satisfacció per la feina feta i compartida a la xarxa hem actualitzat els temps verbals a l’entrada de Chiron a la wiquipèdia. Ja han passat deu anys i a l’era d’internet és gairebé una eternitat!

Ha estat un plaer haver format part d’aquest grup de professors de llengües clàssiques d’arreu de l’estat espanyol, que ha estat pioner en la incorporació dels recursos de la web 2.0 a l’aula. Decimo anno a Chirone condito, Chiron ha deixat d’existir com a associació, ara ja no té sentit (ara cal aplicar la metodologia a l’aula!), però en canvi la tasca feta, oberta encara a la col·laboració, perquè tots som Chiron, i l’amistat digital primer i desvirtualitzada després em deixen un record inesborrable en les meves classes i en la manera de concebre l’educació perquè ja no podem ensenyar com ho fèiem abans i, de fet ja no recordo com ho feia abans que Sebastià Giralt em convidés a formar part activa de Chiron i conèixer a Mèrida el nostre president, Carlos Cabanillas; a Girona, el nostre secretari, en Lluís Inclán;  Ana Ovando, Álvaro Vilariño, Jose, Olga, Jerry, Mertxu, Rodrigo, Sergi, Carlos Viloria, Manuel… a les Jornades de Cultura Clàssica de Sagunt, Santiago de Compostel·la, Mèrida, Barcelona, …

Imatge de previsualització de YouTube

El 2011 la SEEC va concedir a Chiron el Premio a la Promoción y Difusión de los Estudios Clásicos.

Diploma

Chiron (Jose, Margalida, Carlos Viloria, Sebastià, Álvaro, Luis i Rodrigo) a les III Jornadas de Educación Educativa en el aula de clásicas, Valladolid (març de 2012)

2016-09-24-PHOTO-00000048

Gràcies, chironians, per haver-me ensenyat tant de la web 2.0, de compartir a la xarxa…! Feliciter Chiron!

Dia Europeu de les llengües: estudiar grec i llatí és molt important per aprendre llengües

Enguany el nostre institut no ha celebrat com altres anys el Dia Europeu de les Llengües, però a l’àrea de Clàssiques hem continuat amb aquesta bella i vella tradició.

Aviat tindrem totes les imatges dels nostres murals; però hic et nunc volem compartir el nostre kahoot i encoratjar-vos a aprendre llengües. Recordeu que el Grec i el Llatí són molt importants també per aprendre llengües modernes.

diaeuropeullengües

Els oficis femenins en els epigrames de l’Antologia Palatina

“Els oficis femenins en els epigrames de l’Antologia Palatina” dins el Curs d’actualització sobre «Els oficis en el món greco-romà», 7 de juliol de 2016 a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, tot seguint el fil de la recerca del món de les dones en els epigrames grecs i en fer-ne una traducció al català.

Amb el rap de l’alfabet grec a Catalunya Ràdio

A “Popap” de Catalunya Ràdio amb Mariola Dinarès, Bernat Roca i Margalida Capellà

T’imagines aprendre grec en forma de rap? I aprendre filosofia basada en la pel·lícula ‘Els jocs de la fam’. Dilluns comença l’escola. Estàs a favor de la #gamification? És a dir, que els estudiants aprenguin divertint-se? En parlem amb la catedràtica de grec Margalida Capellà, el professor de filosofia Bernat Roca i el cap de projectes de l’Editorial Teide, Jaume Ríos. I les tendències, el repàs a la setmana digital a Catalunya Ràdio… i el guanyador de les 48 hores èpiques.

Origen: Aprendre grec a ritme de rap! Mestres creatius.

Gràcies Mariola Dinarès per donar-nos aquesta alegria a principi de curs! L’enhorabona més sentida per Popap @PopapCatradio, la bona ràdio de sempre amb les tendències digitals actuals! Un plaer haver conegut Bernat Roca, professor de filosofia de l’institut Pere Vives d’Igualada, editor de Juego de tronos y la filosofia i haver tornat a coincidir amb Jaume Ríos, gerent de l’editorial Teide i el meu primer editor amb Arrels del lèxic científic, tècnic i humanístic, entre d’altres.

El rap de l’alfabet grec que va fer el Deka, l’exalumne Oriol García-Penche, per aprendre les lletres gregues el curs 2009/2010 ens porta a Catalunya Ràdio en el programa Popap de Mariola Dinarès del divendres 9 de setembreAprendre grec a ritme de rap. Mestres creatius. Els blogs fomenten l’excel·lència, però també ajuden a superar amb èxit les dificultats d’aprenentatge.

El reportatge de l’exalumna Marta Serna sobre les Clàssiques digitals a l’institut Premià de Mar:

L’apunt de l’alumna Mariona Cava “Flor groga” del Manel a L’empremta d’Orfeu i el de les alumnes de grec tot comparant el sacrifici d’Ifigenia amb el de Jocs de Trons.

Tots els nostres espais digitals al nostre Moodle de Clàssiques.

Comencem, doncs, un nou curs amb empenta. Aprenem l’alfabet grec a ritme de rap? Avant!