[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/S_3LqrkGawk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Esperem que us hagi agradat la nostra compra romana a la Boqueria. Salvete!
Agos Santis, Karen Pisco i Melisa Wagner
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/S_3LqrkGawk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Esperem que us hagi agradat la nostra compra romana a la Boqueria. Salvete!
Agos Santis, Karen Pisco i Melisa Wagner
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/Aj-jA5orQAw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Reconeixeu aquesta imatge? Ben segur que sí.
El motiu d’aquest article és la denúncia del vandalisme que sovint han de patir les escultures dels carrers i places de les nostres ciutats. Aquest és el cas de la desaparició de les figures infantils de la part inferior (Qui pueri sunt?) en la reproducció d’aquesta obra que hi ha al Passeig Arqueològic de Tarragona. Sembla que uns brètols que no tenien cap altra diversió, van arrencar-les durant la passada nit de Cap d’Any.
Què en penseu?
Quid dicite?
Ubi pueri sunt?
Marina Caimel i Rosó Vivó, 4rt de llatí
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/E7XweuqME88" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/6-0NydaVskU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Per què tants humoristes recreen la vida dels romans? Què tindran?
Per què Cirque du Soleil titlla així un dels seus espectacles, el creat el 1996? Per cert, què vol dir quidam? En quina llengua?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/-I0gJUknDaQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Estava estudiant per a l’examen de Llatí i he fet una aturada per presentar-vos això:
“Memento homo, quia pulvis es, et in pulverem reverteris”.
No sé si estarà ben escrit, ja que jo ho he escoltat dir a la meva àvia i no ho he vist escrit. Ho he escoltat en una conversa quan comentaven que un conegut s’havia mort.
Podeu confirmar-me si està ben escrit? Sabeu el significat i l’origen d’aquesta expressió llatina?
Annia Garcia
4t C2 IES Albéniz
Els Simpsons ens ho expliquen tot, però si hem llegit l’Odissea o la seva adaptació ho entendrem molt millor!
La Thais, de 4t ESO de l’IES Albéniz, ens fa una nova aportació:
He trobat un grup de música (jo crec que ho és) que es diuen com l’expresssió llatina “Veni, vidi, vici”, i a sobre el títol de l’àlbum és “Alea jacta est”. Aquí teniu la foto de la portada del disc i una altra imatge on les referències clàssiques són més evidents encara:
Sabem que una de les expressions ja ha sortit altres vegades al bloc, però podem recordar què significava i quin n’és l’origen? I de l’altra, Alea jacta est, què en podem dir?
D’altra banda, us presentem una nova mostra de com el món de la publicitat s’inspira en les dites clàssiques per vendre el seu producte. Què us sembla?