El somni del Minotaure: “Dones, arbres i poesia”

Dilluns 15 de novembre l’artista Joan Poch i la poeta Emília Illamola ens varen entrevistar a la Marta Pérez Sierra i a mi en la primera part del seu programa “El somni del Minotaure” arran del llibre “Dones, arbres I poesia”.

Fem el cim: Col de la Traversette

Acaba de sortir el número 68 de tardor de la revista Akela, dels amics i escoltes del Masnou. A la secció Fem el cim!, aquest cop us proposo la ruta d’Anníbal pels Alps. Per què va triar el general cartaginès, contra tot pronòstic, el camí més llarg i difícil?

“Dones, arbres i poesia” a L’irradiador iCat

Tot passejant per primera vegada per Turó Park de Barcelona, el periodista Adof Beltrán del programa L’irradiador de David Guzmán a iCat de Catalunya Ràdio em fa trobar arbres, recitar sense previ avís poemes en grec (a peu dret i sense ulleres!)… Espero que gaudiu amb la nostra passejada poètica i arbòria ben acompanyats de Dones, arbres i poesia, tal com ho vaig fer jo! Crec que l’Adolf també (vid. Celestí Barallat, Principis de botànica funerària)!

Precisament ahir horabaixa la poeta Clara Mir Maristany ens va recitar el seu poema a la presentació del llibre Dones, arbres i poesia a la biblioteca Sagrada Família de Barcelona:

També va ressonar la veu de vinc-i-cinc poetes i les explicacions botàniques de la professora del CFGM Jardineria i Floristeria, Montse Soler. Moltes gràcies!

Montse Soler, Margalida Capellà i Marta Pérez Sierra

“Dones, arbres i poesia” al Literanit

Dones, arbres i poesia” ha participat des de la Casa de Mallorca de Barcelona en la tercera edició del Literanit, el festival interdisciplinar promogut des del 2019 per la Institució Francesc de Borja Moll amb l’objectiu de fomentar la lectura en un ambient lúdic i distès a la recerca de nous públics i lectors en llengua catalana per tal de reivindicar el ric patrimoni cultural balear des de Mallorca, Menorca i Barcelona. Enguany amb el lema “Un món per cuidar, una vida per llegir”.

Una vegada explicat el projecte que neix a l’institut Premià de Mar, les poetes presents, Isabel Barriel, Empar Sáez, Mireia Farriol i Anna Bou, han explicat com viuen i senten la relació de la seva poesia amb la natura així com la seva participació al volum “Dones, arbres i poesia” publicat recentment per Voliana edicions.

Tot seguit han recitat algun dels seus poemes inclosos en el llibre i finalment han triat una poeta mallorquina i n’han llegit els seus versos.

No us perdeu la II edició de ΔIÀLOGOS

L’Associació de Professorat de Llengües Clàssiques (APLEC) ha obert la inscripció per a la segona edició de DIÀLOGOS, una proposta que el curs passat va tenir molt molta acollida i que continuarà enguany en format telemàtic adreçada a tots aquells centres on s’imparteixin les assignatures de cultura clàssica, llatí i/o grec. El cicle, format de 6 xerrades telemàtiques i interactives (d’octubre a maig), està pensat tant per a alumnes d’ESO com per a alumnes de batxillerat i té com a principal objectiu ser una finestra al coneixement on s’ampliarem, de la mà de professors de Secundària i d’Universitat, alguns conceptes culturals curiosos del món grec i romà. Les xerrades tindran una durada de 40 minuts i aniran seguides de 15 minuts de conversa amb els conferenciants.

II Diàlogos

-18 d’octubre de 10 a 11 h.: Detectius contra el frau manuscrit a càrrec de Xavier Espluga.

-15 de novembre de 10 a 11 h.: Degenerats: feminisme i mitologia a càrrec de Montse Bastons.

-17 de desembre de 13 a 14 h.: El comerç del sexe a l’antiga Grècia a càrrec de Juana Martínez.

-22 de febrer de 10 a 11 h.: Pompeia, una ciutat que segueix viva a càrrec d’Ana María Bistué.

-21 de març de 13 a 14 h.: Aprendre jugant a càrrec de Joan Fontcuberta.

– 2 de maig de 10 a 11 h.: Bellesa i poder a càrrec de Meritxell Blay.

Per tal d’inscriure els vostres alumnes, caldrà que ompliu aquest formulari. Atès que la xerrada està pensada per a uns 100 alumnes, per tal que després puguin fer preguntes, caldrà que rebeu la confirmació de l’organització. Un cop la rebeu, si no sou socis de l’APLEC caldrà que aboneu 25 €, preu únic per a tot el cicle de conferències. Si ja sou socis, la inscripció és gratuïta!

Podeu omplir aquest formulari per a inscriure-us, i us podeu beneficiar del descompte de socis omplint el formulari de l’associació.

Endavant APLEC per continuar amb aquesta interessant iniciativa! Ens hi tornem a trobar!