Avui, alguns dels alumnes de la Margalida heu viscut una experiència (espero) interessant i amena, diferent del que passa a les aules normalment. Més lluny de la presentació del meu treball de recerca, que segurament no ha estat més diferent de les que veureu quan exposin els treballs els de segon de batxillerat (toqui quan us toqui), el més interessant ha estat el fet que alguns alumnes s’han emprovat les armadures de legionari (i han pogut comprovar que no pesen tant).
Pels que no hagueu tingut l’oportunitat de venir, aquí teniu el muntatge que he fet amb parts de les dues sessions que he fet durant el dia d’avui:
Per cert, no oblideu d’omplir-me aquest qüestionari per al TR!
Moltes gràcies!
Arnau Lario Devesa
2n Batxillerat
Salve 🙂
Crec que seria una molt bona idea el poder vestir-nos ( que una persona es vesteixi) i poder fer l’explicació. Crec que s’entendria tot molt millor si es veu posat en algú i seria més dinàmic i entretingut que fer-ho amb imatges.
Coincideix en l’explicació del Ricard la part que explica el cinturó i quina funció feia.
Crec que seria una bona idea parlar sobre com vestien els romans segons la seva classe social com algú ha proposat. Crec que estaria bé destacar la diferencia de robes entre rics i pobres i també entre soldats i gladiadors ja que potser, els nens no saben ben bé quina és la diferencia.
Sobre aquest vídeo m’ha sorprès bastant la mobilitat que tenien els soldats amb aquestes armadures i lo ben fetes que estaven dissenyades, com per exemple com deixaven forats al casc al voltant de les orelles per fer que els soldats poguessin escoltar bé. Crec que són tipus d’armadures bastant millors que les que van utilitzar un temps endavant els soldats de l’edat mitjana, les quals els cobrien tot el cos, pesaven molt, i la mobilitat era molt petita, a més de no tindre detalls com les dels romans com per exemple per millorar la vista o l’oïda a partir del casc.
Salve!!
Aquest trebball em sembla molt bona idea, ja que és molt didàctica i completa per explicar de primera mà com era un legionari romà, amb el seu escut, la seva armadura i el seu gladius.
Respecte el que ens va explicar en Ricard Llop coincidei en el soroll que feia el conjunt de l’armadura, amb tants ferros i sorolls amb la fi de espantar a l’enemic.
Finalment et felicito per la gran feina que has fet amb aquest reportatge.
Vale!
Salve!
Aquest vídeo coincideix amb les explicacions d’en Ricard perquè ell ens va ensenyar les espasses i l’escut romans i el sweu ús.
M’ha semblat interessant i divertit perquè si t’ho expliquen sense res no t’ho imagines i no ho assimiles.
El vídeo està súperbé, felicitats Arnau :), que ho vas fer molt bé.
A mi m’ha agradat que expliqués com era un tratge de gladiador i com es defenien amb l’escut.
Podríem fer això però per nois d’ESO i no per nens de cinquè perquè s’aborririen amb tanta explicació, el millor seria compaginar explicació amb part lúdicopràctica.
No descartaria aquesta opció.
Aquest vídeo s’assembla molt a l’explicació que va fer en Ricard a la sessió de RH amb “Barcino Oriens”
Ave!
Salve!
M’ha semblat una explicació molt completa i molt ben estudiada. El fet de haver tingut el material ha ajudat molt a ensenyar-ho, igual que poder tindre a un company que pugui ajudar-te a fer-ho.
S’assembla bastant a la idea que nosaltres tenim, la nostra intenció és ensenyar a als companys la manera de la qual vestien els romans a la seva vida quotidiana o a l’exèrcit.
Nosaltres peçes de roba més o menys com a aquestes per a poder fer una bona explicació a clase.
Bon article!
Molt bona exposició i millor idea encara, crec que si ens les busquem per poder aconseguir un joc d’armadura tan original com aquest per poder mostrar-la quan anem a exposar a l’escola seria magnífic ja que als alumnes de l’escola els encantarà. L’explicació també és molt bona, si la poguéssim fer semblant seria perfecte. Això si m’ha sorprès que digués que l’armadura pesava només uns 20 quilos, ja que jo sempre havia pensat que era força més el seu pes. En resum, aquests alumnes han fet molt bona feina i si nosaltres poguéssim fer alguna cosa semblant seria meravellós.
M’ha agradat molt la explicació, s’enten molt bé i explica cada part una per una. Ha deixat ben clar que els romans anàven ben preparats. El que no m’imaginava era que en la protecció, l’escut hi havien romans que afilaven el canto. Tampoc s’havia que a la sola de les sabates portessin aquells tacos i que el cinturó era per ‘intimidar’ per que fagi més soroll. En general m’ha semblat un tratge molt complert i ben protegit.
M’alegro que la majoria de vosaltres hagin esmentat detalls molt concrets de l’explicació, això vol dir que heu escoltat amb atenció el vídeo.
Maria, ves amb compte perquè l’abillament del soldat no és el mateix que els del gladiador.
Molt interessant, Víctor, la comparació amb l’armadura de l’Edat mitjana. Es un altra detall de com es va anar enrere respectes als avenços grecollatins.
Salve!
Aquesta és una idea que ens vindria de luxe per a la nostra explicació en l’escola Bufalà.
L’Arnau parla en un moment de l’importancia que té el explicar la reconstrucció històrica i no nomès quedar-se amb l’impacte visual, si d’alguna manera aconseguissim nosaltres una reconstrucció d’alguna armadura crec que aconseguiriem captar molt més l’atenció de la classe i fer l’explicació molt més amena. A més crec que amb les curiositats que l’Arnau ens ha explicat sobre l’armadura com la de l’escut o la de l’espasa (que ja ens va explicar en Ricard Llop) i amb algunes més que poguessim trobar aconseguiriem que els nens es possesin més d’alguna manera en la pell d’un romà.