Història de Roma amb Ex Deo

Ex Deo és grup de nom llatí, format per quatre componentes del grup canadenc de death metal KATAKLYSM el su primer disc fou ROMULUS. És un grup amb estètica de l’Imperi romà i en aquest primer disc recreen la història de Ròmul i Rem, fundadors de Roma.

[youtube width=”650″ height=”450″]https://www.youtube.com/watch?v=l38JxFUCh0I[/youtube]

Mireu com recreen la batalla d’Acci. Per cert, què en sabeu d’aquest esdeveniment històric?
[youtube width=”650″ height=”450″]https://www.youtube.com/watch?v=qcfaltp8CL0[/youtube]

Quins altres referents romans trobeu en les produccions d’aquest grup?
No us perdeu Calígula!

[youtube width=”650″ height=”450″]https://www.youtube.com/watch?v=NSW01sWSPQY[/youtube]

11 pensaments a “Història de Roma amb Ex Deo”

  1. He estat buscant informació d’aquest grup de música tan peculiar, i la veritat és que no he vist el perquè del seu fanatisme per aquest tipus de música i per tot el que està relacionat amb la mitologia i el món romà. Però tot i això, em sembla fascinant com aquesta música vista des de un videoclip representa quasi a la perfecció tot el relacionat amb l’exèrcit i les batalles romanes. I com bé ja hem comentat a classe, segur que més d’un terç dels oients d’aquest grup no saben ni el perquè de les cançons ni amb què estan relacionades.

  2. Salve!
    No coneixia l’existència d’aquest grup, però a partir d’ara ja no se m’oblidarà!
    He de reconèixer que la música acompanya molt bé als fets que succeeixen al vídeo. La representació de la vida de Ròmul i Rem, i de la seva història està bastant ben representada i ajuda a veure més gràficament la història, cosa que fa que s’entengui millor.
    La batalla d’Acci va ser una batalla dirigita per les flotes de Juli Cèsar i a l’altre bàndol les de Marc Antoni, amb la seva aliada Cleopatra. El vídeo s’expressa bastant bé encara que jo si no ho sabés no hagués dit mai que la dona representa a Cleopatra.
    Aquest és un grup molt fidel en quant a la representació d’aquests fets.

    Calígula va ser el tercer emperador romà, el seu successor serà Claudi.

  3. Ex Deo és una banda de death metal en què la seva temàtica es basa principalment en la història de l’Imperi Romà.

    Romulus parla del rei Ròmul des que va ser alletat per la lloba i fa referència al seu germà Rem. També posa èmfasi en el seu domini dient que és el rei de roma i també diu que el seu imperi s’aixecarà.

    The Final War tracta de la batalla d’Acci. La batalla naval d’Acci es va produir el 2 de setembre de l’any 31 a. C., entre les flotes d’August, dirigida per Agripa, i la de Marc Antoni i la seva aliada Cleòpatra, enfront del golf d’Ambràcia i el promontori d’Acci. La batalla es va saldar amb la victòria absoluta d’August i la retirada de Marc Antoni i Cleòpatra.

    Caligvula és el títol de l’àlbum que es refereix a Calígula, el tercer emperador de Roma conegut per la seva crueltat, sadisme, l’extravagància, i una intensa perversitat sexual.

  4. Ex Deo és el nom d’un grup de death metal la temàtica del qual gira a l’entorn de l’Imperi Romà. En la primera cançó concretament recreen el tema de la fundació de Roma per part de Ròmul (Història narrada a l’Ab urbe condita de Tit Livi) desde que va a la deriva de nadó amb el seu germà Rem dins un cistell i els troba la lloba Lupuerca, es veu com van creixent i formant-se, com miren els augurs i poc després Ròmul mata Rem fins que finalment Ròmul és emperador i fundador de Roma. Trobo que aquesta historia està molt ben representada i l’acompanyament de les imatges de les mans gesticulant estan també molt ben trobades i representen també molt bé, tot i que cal una mica d’imaginació, l’escena.
    En quant a la segona cançó que representa la batalla d’Acci, en aquesta batalla situada l’any 31 a.C es van enfrontar les flotes de Gai Juli Cèsar Octavi, dirigida per Agripa, i la de Marc Antoni i Cleopatra. Finalment guanyaren els primers i Cleopatra i Marc Antoni, com es pot veure al videoclip, es suicidaren.

  5. Salve!!

    Ex Deo és una banda canadenca de death metall la qual es va formar el 2008 a Mont-real, Quebec. La primera cançó parla de la història de Ròmul i Rem.

    La segona parla de la batalla d’Acci, una batalla que va es va produir l’any 31 aC, entre les flotes de Gai Juli Cèsar Octavià, futur August, dirigida per Agripa i la de Marc Antoni i la seva aliada Cleòpatra VII, davant el golf d’Ambràcia i el promontori d’Àccium. La batalla va acabar amb la victòria absoluta d’August i la fugida d’Antoni i Cleopatra.

    L’ultima cançó amb el títol de “Caligvula”, fa referencia a “Calígula”, fou el tercer emperador romà i el tercer membre de la dinastia juli-clàudia, que governà des de l’any 37 fins al 41 dC.

  6. Salve!

    No coneixia l’existència d’aquesta banda de death metal que va formar-se al 2008. En el primer video tal com és veu molt bé parla de l’història de Ròmul i Rem fundadors de Roma , explicant tota l’historia de com van ser crescuts , educats etc.

    En el segon video parla sobre la batalla d’Acci en que les flotes de Cèsar Octavia , futur August dirigida per Agripa i Marc Antoni i la seva aliada Cleopatra l’any 31 a.C . Va guanyar la batalla August i Cleopatra i Marc Antoni van haver de fugir.

    En l’última cançó de Caligvula fa referencia a “Calígula”, fou el tercer emperador romà i el tercer membre de la dinastia juli-clàudia, que governà des de l’any 37 fins al 41 dC.

  7. Avete!
    No coneixia aquest grup, tot i que no m’estranya, ja que el metal no m’agrada gaire. M’agrada que Roma fascini als membres d’aquesta agrupació, però a l’hora de fer els vídeos cometen mooolts errors històrics, a més de caure en tòpics que no eren reals. Vaig a fer d’advocat del diable:

    1) En el primer vídeo, e paisatge típicament americà no concorda amb els suaus turons del Laci, i, com pot ser que Ròmul ja tingui l’àguila imperial al pit de a cuiassa quan és el fundador de Roma?
    Tot i això, la història entre els dos germans és correcta, i fins i tot surt Luperca la lloba!
    2)Aquest és un dels més correces, deixant de banda els vestits i els combats. El que més m’ha desagradat és el fet que pintin Cleòpatra, una dona forta, independent i intel·ligent, com una amant temorosa i poruga.
    3)L’últim vídeo és un exemple de com veiem alguns emperadors, injustament qualificats de bojos i viciosos, com Calígula, que va tenir la mala sort de patir una crisi econòmica i un període d’inestabilitat política.

  8. Salue!
    No teni ni idea de l’existència d’aquest grup però després d’escoltar i mirar els videos he buscat una mica d’informació sobre la banda. Resulta que el principal impulsor de la cració d’ex deo era la veu del grup Kataklysm, he pogut llegir que aquest darrer grup basava les seves lletres en episodis catastròfics de la civilització occidental mentre que en ex deo es dediquen bàsciament a recrear escenes de la història de roma. És possible que no sigui una coincidència el fet d’eleborar lletres d’origen apocaliptic en el primer grup que varen crear mentre que en aquest darrer elogien la civilització i cultua romana.

  9. Salve!
    Mai havia escoltat d’aquest grup i és molt interessant que els eu primer disc tractés sobre un tema de la història romana. Aquest grup toca death metal que representa diferents episodis de l’història romana, com per exemple la història de Ròmul i Rem, els fundadors de Roma, també sobre la batalla d’Acci en que les flotes de Cèsar Octavia i sobre el tercer emperador romà, Calígula.

  10. Salve!!

    És la primera vegada que sento parlar d’aquest grup. Ex Deo toca death metal i en la seva música representa diferents episodis de la història de Roma. En la primera cançó explica la història de Ròmul i Rem els fundadors de Roma.
    La segona cançó anomenada <em> The final War em> explica la batalla d'Acci, la qual va ser l'any 31 aC. entre les flotes d'August dirigides per Agripa i les flotes de Marc Antoni i Cleòpatra la seva aliada. Finalment es va acabar la batalla amb la victòria absoluta d'August i la fugida de Cleòpatra i Marc Antoni.
    La tercera i última cançó <em> Caligula em> que fa referencia al tercer emperador romà i tercer membre de la dinastia juli-clàudia.

    Vale.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *