Aquí he fet un dibuix d’una de les proves que va superar Hèracles, matar l’Hidra, un monstre que vivia en un gran pantà, a la regió de Lerna. Van encomanar aquesta feina a Hèracles, Hèrcules en llatí, perquè l’Hidra matava moltes persones i necessitaven algú que la destruís per poder viure més tranquils. Hèracles, quan la va trobar, va lluitar contra ella una vegada i una altra, ja que quan li tallava un cap, n’hi creixien dos més, que eren més forts i més llestos que l’anterior. Qui va descobrir com matar-la va ser el seu nebot Iolau, que va trobar la solució de com podria matar l’Hidra d’una vegada per totes. Quan Hèracles va matar el monstre, va untar les seves fletxes amb el seu verí i va obtenir una altra arma, com un regal per haver aconseguit matar-la. Quan va anar a veure el rei, aquell li va dir que aquest treball no era vàlid, ja que havia obtingut ajuda d’una altra persona.
Aquí us deixo dues preguntes, a veure si les responeu correctament:
Com va aconsseguir Hèracles matar l’Hidra, si quan li tallaves el cap n’hi sortien dos més? Qui va tenir la idea de no concedir a Hèracles el treball com a correcte pel fet d’haver-lo ajudat Iolau?
També us deixo un enllaç que segurament anirà molt bé per contestar les dues preguntes:
Suggereixo que primer contesteu les preguntes pel vostre compte, i si no ho sabeu des d’un principi, podeu buscar la informació a l’enllaç que us he deixat a sota. Tot i això, igualment penso que segurament ja us sabeu aquesta història, així que no tindreu moltes dificultats, ànims i a per totes, aràcnids!
Sergio Doni, 4B
Benvingut a Aracne, Sergio! Començar amb un gran heroi i amb una il·lustració ja diu molt de tu! Segur que aquest no serà el teu últim apunt!
El gran heroi Hèracles (o bé Hèrcules) ens ha visitat i segurament ens continuarà visitant! (vid. El Fil de les Clàssiques: Els dotze treballs d’Hèracles, en grec , en llatí, amb humor, en patrimoni, per Sant Jordi, etc.)
Hèracles va tallar tots els caps i Iolau va cremar els colls oberts, matant així a l’Hidra.
Euristeu, el rei que assignava els treballs a Hèracles, va saber que havia estat el seu nebot qui li havia donat la torxa, va declarar que no havia completat el treball sol i per tant no comptava per al total de deu tasques que se li havien assignat.
Sergio desde que et conec sempre m’ha sorprès com pintas, es impressionant, felicitats!
Pel que fa les preguntes…
El nebot d’Hèracles, Iolau, va tenir la idea de cremar el monyó del coll amb una teia després de cada decapitació. Hèracles va tallar tots els caps i Iolau va cremar els colls oberts, matant així a l’Hidra.
El rei Euristeu, va saber que havia estat el seu nebot qui li havia donat la idea i no va donar-li les deu tasques per acabades.
Salve!
El dibuix m’ha agradat molt. El punt de vista i els colors estan molt ben trobats.
Havia sentit parlar d’aquesta historia però gràcies aquest article en se més.
-El seu nebot el va ajudar cremant el coll del cap tallat perquè no renaixés altra.
-Euristeo, el rei que li deia els treballs a Hèracles.
Salve! Felicitats Sergio per el dibux està molt elaborat. M’agradat molt 🙂
Ja com ha dit en Sergio la serp era de set caps i cada cop que es tallaven sortien dos caps o molts més. Hira de Lerna el monstre, podia matar tan sols amb el seu alè però Heràcules sense respirar va començar a lluitar contra ell amb una espasa. L’hira es va defensar amb l’ajut de un cranc però Heràcles el va aixafar amb el peu. Finalment Iolau va acudir per ajudar a Heràcles, mentre un tallava el cap amb la espasa l’altre,Iolau cremava les ferides per evitar que es tornessin a reproduir i tornar a la lluita. Després de que el monstre moris ,van estripar-lo
La idea la va tenir Euristeu (rei de Micenes) perquè creia que no era vàlid el treball perquè Heràcles va estar ajudat per Iolau.
Salve!
Primer de tot dir que m’agrada molt el dibuix del Sergio, representa molt bé l’escena d’Hèracles amb l’Hidra.
Matar l’Hidra era un dels dotze treballs que havia de realitzar Hèracles. Per matar-la, Hèracles va tapar-se la boca i el nas amb un tros de tela, per tal de no respirar el alè verinós del monstre, i va anar a la seva cova per fer-lo sortir, disparant-li fletxes en flames. L’Hidra va sortir del seu refugi i Hèracles va atacar-la amb una falç (segons unes pintures antigues). Però Heracles va adonar-se que cada cop que tallava un cap del monstre, li creixien dos. Això va portar a una desesperació a Hèracles, per això va demanar ajuda al seu nebot Iolau, que va tenir la idea de cremar el monyó de cada coll després d’haver-li tallat un cap. Tots dos van anar a lluitar contra l’Hidra, Hèracles tallant caps i Iolau cremant els colls. Finalment, Hèracles va enterrar el cap que quedava, que era immortal, sota una roca molt gran; va mullar les fletxes a la sang verinosa del monstre, i així va aconseguir la nova arma.
El que va dir que aquesta tasca no era vàlida va ser Euristeu (el rei que va assignar els dotze treballs a Hèracles). Tal i com diu a l’article, aquest va invalidar la tasca perquè deia que no l’havia realitzat sol, sino amb ajuda del seu nebot, i per tant no la va donar com a bona.
Salve!
Quin dibuix més ben fet! Felicitats tant per l’article com per el dibuix Sergi.
Hèracles va aconseguir matar l’Hidra per l’idea que li va donar Iolau. Li va dir que utilitzes una teia cremant per cremar el monyó del coll després de cada decapitació. Hèracles va tallar tots els caps i Iolau va cremar els colls oberts, matant així a l’Hidra. Hèracles va prendre llavors el seu únic cap immortal i la va enterrar sota una gran roca al camí sagrat entre Lerna i Eleia i va mullar les seves fletxes a la sang verinosa de l’Hidra, completant així el seu segon treball. El qui no li va concedir a Hèrcales el treball va ser Euristeu, el rei que li assignava els treballs.
Crec que algun cop he sentit a parlat sobre aquest mite, això si no se on.
Vale!
Margarita Badoyan
Salve!
El que va fer Heràcles va ser sguantant la respiració tallar-li els caps amb una espasa mentra que Iolau cremava las ferides per a que no surtisin més caps.
Després quan Euristeuque era el rei que donava els treballs a Hèracles. Va saber que el seu nebot li havia donat la torxa i el va ajudar i per tant va dir que no havia fet el treball sol i per tant no havia complert les deu tasques que se li havien demanat.
Vale!
SALVE!
Bon dibuix i bon treball Sergio!
Heracles va aconseguir matar l’Hidra perquè lolau liva dir que després de tallar tots els seus caps cremés els colls oberts i d’aquesta manera no poguessin tornar a créixer. Finalment, Hèracles va tallar els caps a l’Hidra mentre que després lolau cremava el coll de cada un dels caps i l’Hidra va morir.
En la segona pregunta, el que li diu que el seu treball no és correcte és el rei Euristeu perquè l’objectiu l’havia d’aconseguir sol sense l’ajuda de ningú.
VALE!
Salve!
Quin dibuix, m’agrada molt, la presprectiva està molt ben trobada!
Hèracles, fill de Zeus i Almecene. El seu nom significa la glòria d’Hera. El més gran dels herois. Tenia una força sobrehumana com a atrtibut. Se’l coneix per el que hi ha esmentat, els seus dotze treballs que formen part del cicle peloponès. Aquestes dotze proves son el càstig de Euristeu a Hèracles per assassinar als seus dos fills per un atac de bogeria que l’induï la deesa Hera.
A part de matar l’Hidra, també va matar al lleó de Nemea el gos Cèrber… entre altres proves.
Hèracles va matar l’hidra gràcies a Iolau, el seu nebot el cual ell va cremar els colls per que d’aquests no en sortissin més caps i així mentre un tallava colls i l’altre els cremava va acabar amb l’Hidra de Lerna! 🙂
VALE!
Sergio, coincideixo amb la Júlia i el Martí a destacar la perspectiva, el a dir, el punt de vista sota el qual queda retratada l’escena. No és pas la típica.
Està bé també, Martí, presentar l’etimologia del nom Hèracles. Els alumnes de Grec encara n’hauríeu de dir més coses: tipologia de l’heroi, genealogia, nom en grec, nom llatí…
Per tal de diversificar els comentaris a partir d’ara, us suggereixo que expliqueu algun altre dels treballs d’aquest heroi, referiu la relació que existeix entre Hèracles i Hera, dea d’on li prové el nom…
Feu un cop d’ull també als articles que proposa la Margalida al principi, us descobriran nous vessants del personatge.
Salve!
Primer de tot felicitar el Sergio pel dibuix que ha fet, ja que trobo que està molt ben elavorat i que es representa amb claredat l’escena d’ Hèracles i l’Hidra.
Hèracles, Ἡρακλῆς en grec antic, més conegut pel nom llatí d’Hèrcules, va néixer de la relació de Zeus amb Alcmena, esposa d’Amfitrió. Primerament, l’heroi grec, va rebre el nom d’ Alcides, en honor al seu avi Alceo, Ἀλκαῖος en grec. Més endavant, quan ja va ser adult, Apolo, Ἀπόλλων en grec, déu de la bellesa i de les belles arts a través de la Pítia, per indicar la seva condició de servidor de la deessa Hera, va nomenar-lo com Hèracles. El nom prové del nom de la deessa, ja esmentada, y kleos (glòria), és a dir “glòria d’ Hera”. D’ Hèracles en podem destacar la força física que poseïa. Va ser molt conegut pels dotze treballs, que foren la penitència que hagué de pagar l’heroi per ser perdonat per l’assassinat dels seus fills en un atac de bogeria induït per la deessa Hera. Dels dotzte treballs podem destacar a part dels que ja ha dit el meu company Martí i del que està esmentat en aquest artícle, per exemple, que va aconseguir el cinyell d’Hipòlita, la reina de les amazones, va capturar la daina de Cerinea o que va robar els ramats del gegant Gerió.
Hèracles es va enfrontar a l’ Hídra amb una falç i va tallar-li els tres caps, però, en adornar-se’n que un cop tallats en tornaven a sortir uns altres de nous va demanar-li ajuda al seu nebot Lolau. Lolau va tenir la idea d’usar una teia cremant per cremar el monyó del coll després de cada decapitacióca. Finalment, Hèracles amb l’ajuda del seu nebot vàren aconseguir matar l’ Hidra. Per completar el seu treball va prendre l’ únic cap immortal de l’ Hidra i el va enterrar sota una gran roca al camí sagrat entre Lerna i Eleia i va mullar les seves fletxes a la sang verinosa de l’Hidra.
Vale!! 🙂
Salve!
Felicitats Sergio per aquest dibuix m’agradat molt, i sobre tot la convinació dels colors!
Sobre les preguntes que planteixes l’Heràcles va tallar els caps i Iolau els va cremar els colls que estaven oberts perquè no sortissin més. Va seer el rei Euristeu que va saber que havia sigut el seu nebot qui li havia donat la idea i no va donar-li les deu tasques per acabar.
Salve!
Primer de tot felicitar el Sergi per aquest dibuix que a fet.
Sobre les preguntes que planteixes:
-Heracle va aconseguir matar a l’Hidra per qupe lolau li va dir que desprès de tallar tot els seus cap cremés el colls per què no podesin surtir una alatre vegada.
– El rei Euristeu va saber que va ser el seu nibot qui li va donar la idea i no va donar les deu tasques per acabades.
Vale!
Salve!
Primer de tot, moltes felicitats per aquest article, m’ha agradat molt el teu dibuix!
Sobre les preguntes que has plantejat, Hèracles es va cobrir la boca i el nas amb una tela per protegir-se del seu alè verinós i va disparar fletxes amb flames al seu refugi per obligar-lo a sortir. Llavors es va enfrontar a ella amb una falç, després de tallar cadascun dels seus caps Hèracles va descobrir que li creixien dos nous caps. Per tant Heràcles va tallar els caps i Iolau va cremar els colls que estaven oberts perquè no sortissin més i finalment, Hèracles amb l’ajuda del seu nebot vàren aconseguir matar l’ Hidra.
Va ser el rei Euristeu qui va tenir la idea de no concedir a Hèracles el treball com a correcte pel fet d’haver-lo ajudat Iolau.
Vale! Bon treball Sergio!
Salve!
Primer de tot, felicitats pel teu dibuix, està molt ben fet!
I ara intentaré respondre a les preguntes: Com va aconsseguir Hèracles matar l’Hidra, si quan li tallaves el cap n’hi sortien dos més?
Va usar una teia cremant per cremar el monyó del coll després de cada decapitació,grácies a la idea del seu nebot lolau, i així va aconseguir matar l’Hidra.
Qui va tenir la idea de no concedir a Hèracles el treball com a correcte pel fet d’haver-lo ajudat Iolau?
La idea va ser de Euristeu, el rei que assignava els treballs a Hèracles.
Sergio, dibuixes molt bé de veritat! Felicitats!
Fas bé de firmar-lo, molts s’apoderaríen d’ell.
M’encanta, has representat l’escena d’Hèracles i Hidra molt bé, a de més d’un article fantàstic.
Heracles va aconseguir matar a Hidra, gràcies a l’idea que li va donar Lolau: cremar els colls oberts mentre els tallava, així no tornarien a sortir caps nous, ja que estaven cremats.
Euristeu va dir que el treball, ja realitzat, de matar a Hidra no era correcte ja que la idea li havia donat lolau.
Eristeu era el rei que va demanar a Heracles que la matés.
Valete!
Salvete!
Sergio un dibuix impressionant! Enhorabona!
Las preguntas que has plantejat:
Com va aconsseguir Hèracles matar l’Hidra, si quan li tallaves el cap n’hi sortien dos més?
Perque el seu nebot Iolau, va descobrir com matar-la, va acudir en la seva ajuda, i mentre Hèracles tallava els caps, Iolau els cremava amb una torxa perque no sortin més caps. Després de matar a l’Hidra, va mullar les fletxes en el verí del monstre, finalitzant el seu objectiu.
Qui va tenir la idea de no concedir a Hèracles el treball com a correcte pel fet d’haver-lo ajudat Iolau?
Euristeu no va considerar correcte aquesta feina per l’ajuda de Iolau.
Valete!
Salve.
Un dibuix molt maco, felicitats. Aquí venen les meves respostes:
1) Com va aconsseguir Hèracles matar l’Hidra, si quan li tallaves el cap n’hi sortien dos més?
Iolau va descobrir com matarla. Hèrcules s’encarregava de tallar-li els caps mentre que el seu nebot cremava els colls amb una torxa perquè no tornessin a sortir.
2) Qui va tenir la idea de no concedir a Hèracles el treball com a correcte pel fet d’haver-lo ajudat Iolau?
Qui va dir això va ser el rei Euristeu, pel fet de que Iolau li va donar un cop de mà. Euristeu va ser qui li va encarregar els dotze treballs.
Vale.
Pingback: Font d’Hèrcules | Itinerant la Barcelona més clàssica
Pingback: Mitologia en Els Simpson | La cinta de Νίκη
Xaipe!
Heràcles va aconseguir matar a l’Hidra gràcies a lolau, ja que aquest el va ajudar a matar-la. Va tenir la idea d’usar una teia cremant per cremar el monyó del coll després de cada decapitació. Hèracles va tallar tots els caps i Iolau va cremar els colls oberts, matant així a l’Hidra. Hèracles va prendre el seu únic cap immortal i la va enterrar sota una roca al camí sagrat entre Lerna i Eleia i va mullar les seves fletxes a la sang verinosa de l’Hidra, completant així el seu segon treball.
Hola,
Hèracles, contenint la respiració, va començar a lluitar contra l’Hidra tallant els seus caps amb una espasa. Hera va enviar un enorme cranc per a destorbar Hèracles, però aquest el va aixafar amb el peu. Iolau, escuder d’Hèracles, va acudir en la seva ajuda i, mentre aquest tallava els caps amb una espasa, Iolau cremava les ferides amb una torxa per a evitar que es reproduïssin els caps. Després de donar mort a l’Hidra i destripar-la, va mullar les seves fletxes en la fel del monstre, a partir de llavors la més petita ferida que aquestes fletxes causessin seria letal. Euristeu no va considerar vàlid aquest treball perquè Hèracles havia estat ajudat per Iolau.
Pingback: Hèrcules de Brett Ratner (2014) | La cinta de Νίκη