“Metamorfosi de Ticià 2012”

"Diana i Acteó" de Ticià. Wiquimèdia Commons.

"La mort d'Acteó", de Ticià. Wiquimèdia Commons.

"Diana i Cal·lixto" de Ticià. Wiquimèdia Commons.

Londres aquest estiu no només és seu dels Jocs Olímpics. Per primera vegada i gràcies a les donacions populars tres quadres del pintor renaixentista italià Ticià (“Diana i Acteó”, “Diana i Cal·lixto” i “La mort d’Acteó”) inspirats en Les Metamorfosis d’Ovidi són el motiu principal d’atracció d’una de les exposicions d’aquest estiu  a la National Gallery de Trafalgar Square, al centre de capital britànica: Metamorphosis Titian 2012

A l’exposició es poden contemplar altres obres de Ticià i  d’altres contemporanis seus, així com artistes del segle XX i XXI, que la curadora Minna Moore-Ede considera “respostes actuals” al treball de Ticià com inspiracions i noves creacions ovidianes a càrrec de poetes anglosaxons, com el premi Nobel irlandès del 1995, Seamus Heaney.  En aquest encreuament d’arts,  el ballet també ha trobat inspiració en els mites ovidians  per a la coreografia. Així, Chris Ofili, Conrad Shawcross i Mark Wallinger presenten propostes relacionades amb els dissenys que han realitzat per als espectacles de The Royal Ballet Company que, en paral·lel a l’exposició, es poden veure a la Royal Opera House, de Covent Garden.

La multidisciplinarietat de la mostra no ha agradat als crítics d’art; però caldria veure-ho per jutjar-ho. D’entrada, feu un tastet amb l’anunci promocional de “Metamorphosis Titian 2012”. Pobre Acteó! Oh, cruel Diana!

Valèria
6è E.P.
Mallorca

32 thoughts on ““Metamorfosi de Ticià 2012”

1. Jordi Álvarez García

L’anunci és totalment acertat amb la exposició. Aquest article és un “plus” al conte del llibre de les metamorfosis. Opino que les petites tasques de comentaris en realitat no son tasques, sinó una oportunitat de veure i d’aprendre de manera diferent.

2. Nadia Castillo

El vídeo és interessant. Personalment, penso i crec que aquest anunci està molt ben fet, ja que es reflecteix moltíssim el mite de Acteó. Penso que si me’l hagués trobat a la televisió no li veuria res de sentit aquest anunci, però ara coneixent-hi aquest mite m’ho deixa tot molt ben aclarit.

3. Alba Moreno Mújica

El vídeo m’ha semblat molt interessant i impactat, ja que si ho hagues vist per la televisió segurament no hagues entès el seu significat.
    Personalment, em sembla que està molt ben fet, ja que és una manera de veure com tot es pot relacionar amb la transformació d’Acteó en cérvol, i és una manera útil i molt entretinguda de saber més sobre el mite.

4. ego sum Pau Roca

Salve, Lida.
    El vídeo m’ha impactat perque és molt salvatge, m’ha semblat interessant ja que esta molt ben fet.
    Esta molt ben representat en el mite de Acteó. Jo crec que sense haver llegit el mite a classe no ho hauria entés.

5. Raül Moreno

Salve,
    El video es interessant però si no haguès fet llatí no hauria entes res. s. He apres que aquest es el mite de Diana i Acteó. Aquest mite es tractab de que Diana converteix el converteix en cervol i acaba mort i menjat. L’anunci està molt bé.

vale!!

6. Ego sum rim

SALVE!
    M’han agradat molt aquests videos. M’han semblan molt interessants, però la veritat és que hauries de coneixer el mite avans de veure el video per entendre-ho perqué és molt impactat, com per dir-ho d’alguna manera.
    IN PROXIMUM!

7. Paula

Salut!
    Aquest video m’ha agradat i impactat molt. Segurament si no estigues fent llatí no hagues esntes res.
    Personalment em sembla molt ineresant i és un video que val la pena saber el seu significat perque gràcies a aixó aprens un mite interesant.

8. raquel

Quan vaig veure aquest vídeo em va impactar moltíssim! El que m’agrada és que a l’igual que en els llibres es representa la metamorfosis mitjançant paraules i moltíssims detalls, en aquest vídeo ho puguem veure com si estigués passant just devant de nosaltres. Està molt ben fet i m’agrada molt que encara hi hagi gent que es dediqui a recrear mites!