Els nostres mal gestos també són romans!

Hauríeu d’haver vist el gest que vàrem fer tots tres, quan la Margalida un dia a classe de llatí ens va proposar de fer a nosaltres, afortunats, aquest treball sobre la pervivència dels gestos dels antics romans en els joves d’avui a partir d’un estudi d’un grup d’investigadors filòlegs de la Universitat de les Illes Balears i de la Universitat de Barcelona, encapçalat per Maria Antònia Fornés. Nosaltres ens ho vàrem passar d’allò més bé, ara -bé més aviat quan comenci el curs escolar- us toca a vosaltres de jutjar el nostre treball i d’escodrinyar els gestos i mal gestos actuals, herència d’aquests romans que no ens deixen de sorprendre cada dia que passa. També podeu anar a les fonts dels textos originals que els descriuen i complementar-ho amb testimonis artístics (pintura, mosaic, escultura, et.). Llavors podreu jutjar a consciència si els romans de les pel·lícules són creïbles. Us deixem amb la mel a la boca: sabíeu que els romans eren uns grans besadors i que aquesta també és una herència que ens han llegat? Bé, però això són figues d’un altre paner i ara us deixem amb els nostres mal gestos. No sigueu durs amb nosaltres! Mai no ens haguéssim pogut imaginar de fer un treball de classe així!

[youtube]https://youtu.be/id8qdp6kA78[/youtube]

Carlos, Erik et Sergio

LLatí 4t ESO optativa 1

22 thoughts on “Els nostres mal gestos també són romans!

Feliciter, discipuli! Plurimas gratias vobis ago!
    Heu fet un gran treball de pervivència gestual audiovisual! Poc m’imaginava jo tampoc que algun dia tinguéssim un muntatge permès de mal gestos al bloc, però la pervivència mana i de referents clàssics en trobem arreu!
    I tant que recordo el vostre gest, però de desesperació quan no sabíeu què fer i després d’euforia quan us vaig proposar la gestualitat i us vaig deixar la meva càmera i tot. Sort que el cap d’estudis no us va enxampar!
    Els companys i les companyes, quan comenci el curs, tindran feina, però també serà divertida i interessant.
    Molt bon estiu i moltes gràcies per acabar donant a conèixer el treball de classe a Aracne.

2. Aïda Espasa

Salve! L’altre dia, mirant la televisió, me’n vaig adonar que en una sèrie d’Antena 3, a més de fer mals gestos ben romans com acabeu de demostrar varen dir una frase en llatí. Van utilitzar-la amb una mica d’humor i realment em va fer riure moltíssim. Perquè vegeu que el llatí, està entre nosaltres, dia rere dia! Conecteu-vos en aquest enllaç d’Antena 3, del capítol 8. Poseu-vos a la primera part i mireu a partir del minut 14 del capítol 8. cap al final. Quina frase diu? Amb què ho confon? Busqueu i riureu!
    Aïda Espàsa
    4t ESO Llatí opt.1

Realment, Aïda, treus partit de les classes de llatí i pares bé l’orella. Així m’agrada!

4. noradomingo

Salvete!!

No tenia nidea de que els mals gestos eran Romans, m’ha fet molta gracia saber-ho !! Feliciter Sergio has fet un treball molt bó!

5. Marta Bautista

Salve!!

:O no sabia que els nostres mals gestos vinguessin del romans, cada dia se més coses que provenen dels romans!! Coses que fem normalment en el dia a dia i no ens parem a pensar d’on poden provenir el que fem, i després trobem coses com això i ens sorprenem molt! I segur que hi ha moltes més coses q provenen dels romans.

Ah per cert el vídeo molt bé, m’agradat molt la cançó!

Vale!!

6. irina

la veritat és que no em sorpren que fins i tot això ho aguem heretat dels romans. Felicitats és molt divertit el video amb tots els mals gestos com: eiecla lingua, digitus crepans, ciconia pinsit, etc.

7. Andrea Balart

Jo tampoc sabia que els mals gestos venien dels romans. Realment ens han deixat moltes coses. He trobat un enllç on hi un munt de mals gestos i ens diuen perquè fem aquests gestos relacionant-ho amb els romans.

Per exemple Seure amb les cames creuades era considerat malèfic a l’antiga Roma. També ho era seure amb les mans entrellaçades i col · locades sobre un genoll o amb els dits entrellaçats. En concret, aquestes postures podien perjudicar alguns processos com el part (estava prohibit seure així davant d’una dona embarassada) o la presa de decisions en una reunió.

Deixo aquí l’enllaç: http://www.elmundo.es/elmundo/2008/05/03/baleares/1209806247.html

8. Paula Franco Semitiel

El que està clar és que dels romans hem extret moltísimes coses, més bones que dolentes, però també dolentes.
    Els mals gestos, actualment els fem tots, ens pensem que fer la “botifarra” és una cosa dolenta i actual, però no és així, fins i tot, els nostres gestos són romans.
    Aquest video de l’Eric Martins, en Sergio Fernàndez i en Carlos Moreta ens representa perfectament els gestos que fem i que alhora es feian en temps inmemoriables.

Els gestos són els següents:

Digitus impudicus
    Ciconia Pinsil
    Eiecta lingua
    Digitus crepans

9. Clàudia Cazaux Cuberas

No tenia ni idea de que els nostres mals gestos provenisin dels romans! És impresionan com després de tants anys encara conservem coses com els gestos, i segur que n’hi ha moltes més coses que encara no sabem!

El vídeo està molt bé!

10. Marta Verde

No sabia que els nostres mals gestos vinguessin del romans, cada dia s’aprenen més coses que provenen d’ells.
    Em sorprenc ja que cada dia podem veure com tot o la majoria de coses que tenim o fem tenen una herència romana, que no ho hem inventat nosaltes, sinó que sabent-ho o sense saber-ho, fem les coses que van fer els nostres avantpassats, fins i tots els gestos, com ens ho han ensenyat els companys.

11. Pingback: Gladiadors vs Lluitadors medievals | Aracne fila i fila

12. Pingback: Anònim

13. Laura

Ave!
    No sabia que els nostres mals gestos provinguéssin dels romans! És molt interessant que encara conservem detalls com els gestos!