Cantània 2023 – 13 Les ocasions perdudes

 

Partitura VOCAL

 

13. Les ocasions perdudes. CORS 1 i 2 Veu + coreografia + lletra

 

Instrumental: [moviment cap enrere i sense gravetat]

(Cor 1 i 2) Has de saber que a la lluna
no només hi ha pols i pedres,
sinó que aquí guardem tot
allò que es perdé a la terra.

Instrumental: [mirem a través d’una ullera de llarga vista]

(Cor 3 i 4) Heus aquí paraigües,
motxilles i bicicletes.
Heus aquí una muntanya
de llapis i de monedes.

Instrumental: [parem les orelles amb les mans]

Has de saber que està molt bé
que es perdin algunes coses
(si no, arribat el moment,
el conjunt faria nosa).

Instrumental: [freguem i mirem els nostres dits]

Però tant de bo el que compta
mai no es perdi en cap manera,
i tant de bo us ho puguem
retornar una hora a la terra:

les mascotes que teníem,
els amics de la infantesa,
i els nens que vam ser aleshores
[coreo sense gravetat]
i que ningú ja no hi pensa.

Silenci: [ens quedem congelats]
Instrumental: [moviment cap enrere i sense gravetat]

(Cor 3 i 4) Vaguen també per la lluna
—tristes ànimes en pena—
les ocasions perdudes,
que ningú no va saber veure:

paraules que no vam dir,
per orgull o timidesa;
amics que no vam tenir
per un excés de prudència.

Instrumental: [recollim amb les dues mans i les flairem]

(Core 3 i 4) Agafa, doncs, el present,
just abans que hagi passat,
que no hi ha pitjor nostàlgia
que plorar el que mai ha estat.

Instrumental: [una mà al pit i l’altra a la panxa]

Però tant de bo el que compta
mai no es perdi en cap manera,
i tant de bo us ho puguem
retornar una hora a la terra.

Però tant de bo el que compta
mai no es perdi en cap manera,
i tant de bo us ho puguem
retornar una hora a la terra.

Instrumental: [Despertem del nostre somni, badallem en silenci i ens estirem]

Cantània 2023 – 09 Diàleg previ (Àfrica/Odissea)

Arribem a la cançó 9 que, com la cançó 7, és un diàleg musicat. Però en aquesta no tenim melodia, només ritme.

Practiqueu COREO i LLETRA. Cada vegada que cantem tenim un moviment que acompanya el text.

 

Se sent el so d’un tren. La Sara i el seu pare es troben de nou al replà de l’escala, davant d’una porta tancada. Truquen al timbre.

El Cor 1+2 representa els adults de la casa. El Cor 3+4, els nens.

 

 

09 Diàleg previ (Àfrica/Odissea) amb COREO i LLETRA

 

09 Diàleg previ (Àfrica/Odissea) INSTRUMENTAL

 

Partitura VOCAL

Per accedir a les COREOGRAFIES (Cliqueu a MATERIALS DIDÀCTICS i baixeu fins al vídeo COREOGRAFIES)

 

Recordeu que som el cor 1

Les indicacions de números són el nombre de compassos (per exemple | 2 | són 2  compassos d’espera)

Les indicacions de puntets són les pulsacions d’espera (per exemple . . . són tres pulsacions d’espera)

Cantem sempre que trobem text en negreta.

 

LLETRA 09 Diàleg previ (Àfrica/Odissea)

| 2 | .  .  .  xx | x .  .  .Qui | hi ha?. . .La | Sara i el Daniel. | Ja han arribat, ja han arribat!  .Si usplau, nens, deixeu-me obrir la | por – ta. Benvinguts! |

| Co-om esteu?  .Pas | seu, és casa vostra. | Vine, Sara. T’ho ensenyarem | tot! .  .  .  | 1 |

Pare, pare, sabies que, quan el pare d’en Mamadou surt de caça, tarda molts mesos a tornar?…
Pare, sabies que la seva àvia viu a molts lleons de distància, i que fa anys que no la veuen? .  .  .  | 1 |

| Nens, és tard. (El con…) La | Sara ha de dormir (El conte, el | conte .  D’a-cord-el | conte…

 

LLETRA 09 Diàleg previ (Àfrica/Odissea)

COR 3+4: Qui hi ha?
DANIEL: La Sara i en Daniel.
COR 3+4: Ja han arribat, ja han arribat!
COR 1+2: Si us plau, nens. Deixeu-me obrir la porta.
COR 3+4: Benvinguts!
COR 1+2: Com esteu?
COR 3+4: Passeu, és casa vostra. Vine, Sara. T’ho ensenyarem tot!
SARA: Pare, pare, sabies que, quan el pare d’en Mamadou surt de caça, tarda molts mesos a tornar?…
Pare, sabies que la seva àvia viu a molts lleons de distància, i que fa anys que no la veuen?…
COR 1+2: Nens, és tard.
COR 3+4: El conte, el conte!
COR 1+2: La Sara ha de dormir…
COR 3+4: El conte, el conte…
COR 1+2: D’acord… El conte…

 

Cantània 2023 – 07 Diàleg previ (Índia/Origen)

Practiquem la cançó 7, que en realitat és un diàleg musicat. És molt similar a la cançó 9.

Practiqueu amb el vídeo que té COREO i LLETRA. Cada vegada que cantem tenim un moviment que acompanya el text.

 

En aquest moment de la història, la Sara i el seu pare es troben al replà de l’escala, davant d’una porta tancada. El Daniel truca.

El Cor 1+2 representa els adults de la casa. El Cor 3+4, els nens.

 

07 Diàleg previ (Índia/Origen) amb COREO i LLETRA

 

07 Diàleg previ (Índia/Origen) INSTRUMENTAL

 

 

Partitura VOCAL

COREOGRAFIES

 

Recordeu que som el cor 1

Les indicacions de números són el nombre de compassos (per exemple | 2 | són 2  compassos d’espera)

Les indicacions de puntets són les pulsacions d’espera (per exemple . . . són tres pulsacions d’espera)

Cantem sempre que trobem text en negreta.

 

LLETRA 07 Diàleg previ (Índia/Origen)

 

| 2 | .  .  .  x | x .  .  Qui hi | ha? . . .La | Sara i el Daniel.Ja han arribat, ja han arri | bat! . . . |

| Calma, nens. Deixeu-me obrir la | por – ta. (Benvin) Benvin | guts! .  .  .Pas | seu, és casa | vo-ostra-a.

Vine, Sara. T’ho ensenyarem tot! .  .  . | 2 | Pare! Pare!  | .Sabies que en Ra | vendra té un tigre pe | tit que sembla un gat | gros .  .Pare, |

| .  .sabies que a | l’Índia hi ha méés | déus que persone | ees? Ne-e-ens, és | taard .  . |

.El conte, el conte! .La | Sara ha de dor | miir .El conte, el | conte .  D’a-cord-el | conte…

 

LLETRA 07 Diàleg previ (Índia/Origen)

 

COR 1+2: Qui hi ha?
DANIEL: La Sara i el Daniel.
COR 3+4: Ja han arribat, ja han arribat!
COR 1+2: Calma, nens. Deixeu-me obrir la porta.
CORS 3, 4: ¡Benvinguts! COR 1, 2: ¡Benvinguts! 
COR 1+2: Passeu, és casa vostra.
COR 3+4: Vine, Sara. T’ho ensenyarem tot!
SARA: Pare! Sabies que en Ravendra té un tigre petit que sembla un gat gros!… Pare, sabies que a l’Índia hi ha més déus que persones…?
COR 1: Nens, és tard.
COR 3+4: El conte, el conte!
COR 1+2: La Sara ha de dormir…
COR 3+4: El conte, el conte…
COR 1+2: D’acord… El conte…

 

 

07 Diàleg previ (Índia/Origen) amb LLETRA