Cantània 2021 VIRTUAL – Coreo i lletra de totes les cançons

Si encara hi ha cançons on dubteu de la lletra o la coreografia, aquí us deixem totes les cançons cantades, amb lletra i coreo.

Recordeu que teniu un altre article amb les cançons instrumentals, que són les que utilitzem a classe per repassar.

 

El món digital (lletra i coreo)

 

El blues d’en Marcel (lletra i coreo)

 

La creació de la Sara (lletra i coreo)

 

Tot el que jo puc fer per tu (lletra i coreo)

 

Corre, salta (lletra i coreo)

 

La música (lletra i coreo)

 

La pluja (lletra i coreo)

 

Adeu (lletra i coreo)

 

Final (lletra i coreo)

Cantània 2021 VIRTUAL – Instrumentals de totes les cançons

Aquí teniu totes les cançons de “Virtual”, de Cantània.

Intenteu seguir les cançons sense mirar el vídeo. Allà on descobriu que encara teniu dubtes (de lletra o coreografia), mireu el vídeo per corregir.

Estigueu atents especialment:

  • A les entrades (a les fotocòpies que teniu hi ha marcats compassos d’entrada i on hem d’esperar per entrar).
  • Als canvis de lletra (música igual però lletra diferent).
  • Als finals.

Recordeu que som el cor 3 (no canteu els altres cors, o la Sara i el Marcel)!

Ànims, que ja gairebé ho tenim!!

 

El món digital

 

El blues d’en Marcel

 

La creació de la Sara

 

Tot el que jo puc fer per tu

 

Corre, salta

 

La música

 

La pluja

 

Adeu

 

Final

Cantània 2021 VIRTUAL – 10 Final

Arribem al final de “Virtual”, amb la cançó “Final”.

Té una mica de lletra, però veureu que gairebé mitja cançó és la lletra que ja coneixem de “Corre, salta” (atents a la coreo del minut 1:55 fins al 2:13 que es repeteix també al minut 2:42).

Aquí podeu veure la lletra de “Final”.

 

Final (lletra i veus) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

Final (instrumental) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

Final (lletra + coreografia) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

Cantània 2021 VIRTUAL – 09 Adeu

La penúltima cançó de Cantània és “Adeu”.

Està protagonitzada per la Sara i veureu que nosaltres tenim poca lletra i coreo.

 

Aquí podeu veure la lletra d'”Adeu”

 

[Sara: He entès que creixes quan dones.
He vist que amb presses fas tard.
He conegut les persones. He après a valorar l’art.
M’he encantat amb l’aigua clara, mirant la pluja i la neu.
Ara queda un repte encara: Ara toca aprendre a dir adeu.]

[Cors 1,2: . .Costa tant dir adeu…]

.  .Costa tant dir adeuu.

.  .Costa tant dir adeuu.

A-deu, Mar-ceeee|eeeel
(p) .  .  .  A-deu…

[Marcel: Sara... Sara! Que no hi ets? Sara!!!
Gina: (Mirant el cor) Mireu: per fi ve en Marcel a jugar amb nosaltres!]

COR TUTTI (Cridant d’alegria):
Visca! Sí!

[Gina: Vine, que juguem a corre-salta!
 (En Marcel mira el mòbil amb cara d’espant. Després mira la Gina, que ha marxat corrents. Es fica el mòbil a la butxaca i la segueix.)]

 

Adeu (lletra i veus) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

Adeu (instrumental) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

Adeu (lletra + coreografia) … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

 

 

Ritmogrames (I)

Els ritmogrames permeten treballar la coordinació corporal, el ritme i l’audició.

L’objectiu és executar els ritmes, en el moment adequat (cal escoltar i estar atent) i tot el grup alhora.

A continuació hem seleccionat diferents ritmogrames, per a tots els nivells.

 

Prepareu primer els ritmes que haureu de fer servir durant la cançó.

Alguns vídeos deixen veure el següent ritme que cal fer, però en altres haureu de recordar el que ve.

Que els disfruteu!

 

[ EI / CI ]     Musicograma para Infantil_ El Rey León.

 

[ EI / CI ]     MUSICOGRAMA “The Addams Family” (La familia Addams)

 

[ EI / CI ]     Pantera Rosa – (Percusión corporal)

 

[ EI / CI ]     Ritmograma EdSheeran

 

[ EI / CI ]     Un Poco Loco Body Percussion

 

[ EI / CI ]     Harry Potter – Percusión corporal

 

[ CI / CM ]     Ritmograma + Percusión Corporal: Believer – Imagine Dragons

 

[ CI/CM/CS ]     We Will Rock You (Queen) – Percusión Corporal.

 

[ CM/CS ]     Dance Monkey Percusión Corporal_Body Percussion

 

 

[ CM/CS ]    Quiero ser como tú (Percusión corporal)

 

[ CM/CS ]     Uptown Funk (fragmento) – Percusión corporal

 

 

Dansa Urbana / Street Dance II

 

A l’anterior article Dansa Urbana / Street Dance I us explicàvem que la música urbana que va anar apareixent al llarg del s.XX i XXI va venir acompanyada de dansa urbana.

A l’actualitat es practiquen molts estils que es poden incloure dins de l’anomenat Street dance, un estil de dansa urbana, fruit de la combinació del hip hop, el break dance, el b-boying, el popping (ball amb efectes robòtics) i molts altres.

Avui us deixem, en primer lloc, un recull de l’evolució de la dansa urbana entre 1950 i 2019 a càrrec de Ricardo Walker.

I a continuació uns exemples de Popping i Break Dance. Que ho disfruteu!

 

The Evolution of Dance – 1950 to 2019 – By Ricardo Walker’s Crew

 

Beat it | Dubstep | Popping John & Ricardo Walker

 

Men Whitout Hats – Safety Dance Remix – Robot Dance Vs. Break Dance

Cantània 2021 VIRTUAL – 08 La pluja

Després de molts dies, comença a ploure (COR TUTTI farem percussió corporal per simular la pluja).

En Marcel puja al terrat per sentir la pluja a la seva cara. I allà, les gotes (plim, plom) li fan recordar moments feliços, també sota la pluja, amb els seus pares: somrient els tres plegats, agafats de les mans.

Recordeu que som el COR 3 i cantem quan trobem marcat “Cor 3” o bé “Cor tutti”.

 

Clica aquí per veure la ESTRUCTURA I LLETRA de “La pluja”

 

 

8 La pluja … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

8 La pluja (INSTRUMENTAL) .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

8 La pluja (COREOGRAFIA) .. .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

Comença al minut : 2:12

8 La pluja (LLETRA I COREOGRAFIA) .. .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

 

LLETRA

Cor 3 i 4: (p) Plim   [Cor 1 i 2: plom…]
Cor 3 i 4: Plim   [Cor 1 i 2: plom…]  (…)

COR TUTTI
(p) Cauen a cops d’atzar.
Són com batecs petits.
Pètals i fulles ballen
ritmes i sons humits.

Gotes amb rumb cap al mar,
gotes que esclaten i callen… | 2 |

Cor 3 i 4: (p) Plim   [Cor 1 i 2: plom…]
Cor 3 i 4: Plim   [Cor 1 i 2: plom…]  (…)

Cor 3 i 4: (mp) Plim   [Cor 1 i 2: plom…]
Cor 3 i 4: Plim   [Cor 1 i 2: plom…] (…)

| 2 | (mp) Érem al mig de l’estiu.
Vam caminar per turons.
Vam vorejar un riu.
Tots tres cantant cançooons.
| 1 |

(p) Gotes de pluja de cooop. | 1 |
(Poco accel.) Un llamp i un tro
Sota la pluja somiem plegats,
agafats de les mans,
la mare, el pare i jooo|ooo.
| 1 |   [Cors 1 i 2: Tornen els llamps i els (trons).]
Tornen imatges d’ahir.   [Cors 1 i 2: Tornen moments més (bons).]
Tornen i es queden amb mi.   [Cors 1 i 2: Plouen del cel, que es (fon).]
Ploren els uuu|uuulls…   [Cor 1 i 2: Ploren els ulls…]
COR TUTTI…deeel móoon.

..Ets màgica! Pluja que em treus el fum,
pluja que em portes llum,
saps com guarnir l’escena:
tornes i em ve sanglot. | 3 |

(p) Pluja que ofegues la pena, | 2 |
. pluja que ho reentes tooo|ooot…

Cantània 2021 VIRTUAL – 07 La música

Després de “Corre, salta” segueix “La música”.

És una cançó molt divertida, on fem un viatge al voltant del món a través de la seva música. Anirem saltant entre diversos estils musicals (tango, gospel, sardana, hip hop, rock’n’roll, tradicional africana, oriental, irlandesa, clàssica…).

Esteu preparats? Ens posem la motxilla i marxem de viatge! Som-hi!

Recordeu que som el COR 3 i cantem quan trobem marcat “Cor 3” o bé “Cor tutti”.

 

Aquí teniu l’estructura de la cançó, amb bastants detalls, per indicar el moviment de la melodia.

(El color blanc en algun requadre indica que la melodia serà més aguda).

 

Clica aquí per veure la ESTRUCTURA I LLETRA de “La música

 

7 La música … … …… … … .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

7 La música (INSTRUMENTAL) .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

7 La música (COREOGRAFIA) .. .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

    Comença al minut 4:36

7 La música (LLETRA I COREOGRAFIA) .. .. … … .. … … .. … … ….. .. …… .. …

Marcel: Dumba! / Sara: Dumbà!
Marcel:Xivap! / Sara: Xúvap!
Marcel: Badam! /

Cor 1, 2 i Sara: Parararararà!
Cor 3, 4 i Marcel: Dú-u-à!
Cor 1, 2 i Sara: Duduà!
Cor 3, 4 i Marcel: Pà-rara ràra-rà!
Cor 1, 2 i Sara: Bu!
Cor 3, 4 i Marcel: . Xu-u-bi dà!
Cor 1, 2 i Sara: Dua duà parara!
Cor 3, 4 i Marcel: Bà-dim!
Cor 1, 2 i Sara: Badamdà!
Cor 3, 4 i Marcel: .Xi vap!
Cor 1, 2 i Sara: Xúvap!
Cor 3, 4 i Marcel: .Ba dam!
Cor 1, 2 i Sara: Diru dirà dirú pararà!
Cor 3, 4 i Marcel: Di-ru dirà di-rú pa-ra ri-ra!
Cor 1, 2 i Sara: Tiru tira tiru!
Cor 3, 4 i Marcel: Xu-bi dà!

Cor 1, 2 i Sara: Dabidú!
Cor 3, 4 i Marcel: .Pa ra-da du ru!
Cor 1, 2 i Sara: Du!

COR TUTTI
Sents com el ritme canvia?
Pica i segueix el seu pas.
Prova de fer la melodia i ja veuràs.

Deixa’t anar per jugar amb les veus.
No en gaudiràs si no ens creus.
I llavors sentiràs l’harmonia…

Saps que t’envoles quan cantes.
Saps que t’encanta volar.
Obre les ales i viatja a un món llunyà.

Tria una terra o un altre temps
No passa res si no en saps la llengua,
. que la música és la llengua més…
COR 3 i 4: .la més unii-veer-saaaaal.

Sara: Marcel, posa’t les ulleres. Marxem de viatge!
(En Marcel es posa les ulleres.)

(A LA IRLANDESA)
Cor 1 i 2: Obre els ulls!
Cor 3 i 4: Obre els ulls! Ha sortit el sol!
Cor 1 i 2: Obre els ulls,
Cor 3 i 4: Omple’t de llum,
que ja comença el di-a!
Tot batega i es mou de nou.
Neix la veu per crear harmonia.

COR TUTTI
Quanta música dins de tu!
Canta el cor i la pell somia.

(A LA MOZART)
(En Marcel es treu les ulleres i va cap al piano. Toca la melodia de la mà dreta com si fos un concertista de piano.)

COR TUTTI
Obre els ulls!
Ha sortit el sol!
Obre els ulls, que ja comença el dia!

Tot batega i es mou de nou.
Neix la veu i l’harmonia.

(ROCK’N’ROLL – SWING)
(En Marcel es posa unes ulleres de sol i agafa un micròfon. Ell i la Sara ballen.)

COR TUTTI
Obre els ulls!
Ha sortit el sol!
Obre els ulls,
que ja comença el dia!
Tot batega i es mou de nou. [Marcel: Batega, batega…]
Neix la veu i l’harmonia. [Sara: M’encanta fer: Duba duba duba duba duba!]

Quanta música dins de tu!
Canta el cor, la pell somia.

(AIRE ORIENTAL) (En Marcel i la Sara agafen uns ventalls i hi ballen.)
[Sara: Va sonant la nova melodia. / Marcel: Una espurna que es fa cançó.]

(TANGO) (En Marcel es posa una rosa entre les dents i balla un tango amb la Sara.)

COR TUTTI
Obre els ulls! Ha sortit el sol!

Obre els ulls,
que ja comença el dia!
Tot batega i es mou de nou.
Neix la veu i l’harmonia.

Quanta música dins de tu!
Va sonant la nova melodia:
una espurna que es fa cançó.
Canta el cor i la pell somia.

(CANT AFRICÀ) (En Marcel i la Sara ballen una dansa africana.)

Cor 3 i 4: Obre els ulls! Obre’ls!   [Sara i Marcel: Mira! Obre els ulls!]
Obre els ulls! Obre’ls!   [Sara i Marcel: Mira! Obre els ulls!]

(HIP HOP) (En Marcel es gira la gorra amb la visera cap enrere i fa beatboxing amb un micròfon. La Sara fa gestos de hip-hop amb les mans.)

COR TUTTI
Tot batega i es mou de nou.
Neix la veu i l’harmonia.

(SARDANA) (En Marcel i la Sara es diverteixen molt ballant una sardana.)

COR TUTTI
Quanta música dins de tu!
Canta el cor, la pell somia.

(Sona una cortina. En Marcel queda congelat en el temps.)
Sara: Alerta! Què em passa? No puc fer càlculs.
No processo com abans
i noto que em col·lapsen tantes dades…
I sento…
Sento sorpresa i alegria…
Sento vertigen i m’engresca tant…

COR TUTTI
Diu que la música calma…    [Sara i Marcel: Calma… Calma…]
Diu que la música empeny…    [Sara i Marcel: Ens empeny…]
Diu que la música ens ajuda a perdre el seny…   [Sara i Marcel: Diu que fa perdre el seny!]
Viure amb la música és divertit.
Diu que nodreix l’esperit.   [Sara i Marcel: Apa! Bon profit!]
I qui canta les penes espanta.    [Sara i Marcel: Fuig, fuig! Bon vent!]

Diu que la música abraça.   [Sara i Marcel: Oh, i tant!]
Diu que conserva els records.   [Sara i Marcel: Quants records…]
Diu que la música entendreix els cors més forts.   [Sara i Marcel: Entendreix els cors… i amb poc d’esforç…]
Diu que la música et pot portar
a llocs i a moments on ningú pot dur-te,

com si fos unes ulleres que et transporten
a universos irreals o virtuals
que no podem tocar (amb la mà).

AUDICIÓ: Aretha Franklin (II)

Com aquesta setmana hem tornat a escoltar a la gran Aretha Franklin, aprofitem per ampliar el seu repertori de cançons, en aquesta segona part de l’article que li vam dedicar ja fa unes setmanes (junt a Chuck Berry).

Us compartim tres grans cançons seves: Think, Respect i (You Make Me Feel Like) A Natural Woman.

La cançó Think explica la història d’una parella, en la que ella li demana a ell que pensi bé en com la tracta. Diu que ells dos s’estimen i es necessiten mútuament, però que ella mereix llibertat i respecte per part seva. Aretha la va escriure junt amb el seu marit, en un moment difícil de la seva vida en parella.

Es tracta d’una cançó reivindicativa que es va convertir en un himne, per la seva energia i força i perquè el que diu pot aplicar-se a totes les parelles. En aquesta versió, la va interpretar dins la pel·lícula “Blues Brothers”.

Compositors: Aretha Franklin & Teddy White
Artista: Aretha Franklin
Títol cançó: Think
Any de publicació: 1968
Any de la versió: 1980 (dins la pel·lícula "Blues Brothers") 
Gènere: Música urbana
Estil: Rhythm & Blues / Soul

 

Compositor: Otis Redding
Artista: Aretha Franklin
Títol cançó: Respect
Any de publicació: 1967 
Gènere: Música urbana
Estil: Rhythm & Blues / Soul

La darrera cançó és (You Make Me Feel Like) A Natural Woman, en una de les seves darreres versions, que permet admirar a aquesta gran cantant, amb 73 anys, amb plena capacitat i energia sobre l’escenari!

 

Compositors: Gerry Goffin, Carole King & Jerry Wexler
Artista: Aretha Franklin
Títol cançó: (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
Any de publicació: 1967
Gènere: Música urbana
Estil: Soul

 

 

 

Més informació:

La cançó “Think” al detall (WEB corazondecancion: Aretha Franklin – Think (letra en inglés y traducción al español)

Les històries rere les 5 cançons més famoses d’Aretha Franklin (EN ANGLÈS). The stories behind 5 of Aretha Franklin’s biggest songs.

La cançó “Respect” al detall (Meaning of “Respect” by Aretha Franklin (EN ANGLÈS))

 

 

AUDICIÓ: Little Richard

Aquesta setmana hem escoltat a Little Richard, un dels més importants músics de rock and roll, del que mereixeria ser també ser el rei (títol però, que té Elvis).

El mateix Little Richard es considerava “El Rei Predicador del Rock & Roll, Rythm & Blues i Soul”.

A continuació podeu escoltar alguna de les seves cançons més conegudes: Lucille, Tutti Frutti i Long Tall Sally.

 

Compositor: Albert Collins, Little Richard
Intèrprets: Little Richard 
Títol cançó/obra: Lucille
Any de publicació: 1957 
Gènere: Música urbana
Estil: Rock and roll

 

Compositor: Little Richard, Dorothy LaBostrie
Intèrprets: Little Richard 
Títol cançó/obra: Tutti frutti
Any de publicació: 1955
Gènere: Música urbana
Estil: Rock and roll

 

Compositor: Enotris Johnson, Robert Blackwell & Richard Penniman
Intèrprets: Little Richard 
Títol cançó/obra: Long Tall Sally
Any de publicació: 1956
Gènere: Música urbana
Estil: Rock and roll