DENIP Dia de la Pau 2023

El dia 30 de gener és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP). Un recordatori més del que cal fer perquè el nostre entorn, les nostres vides i el món on vivim siguin cada dia una mica millors. El 30 de gener ens reunim tota l’escola per alçar plegats les nostre veus.

I quina millor manera que amb una cançó. I una de les cançons més conegudes, de les que ens parlen de com construir camins que ens portin a un món millor, és el Swing de la Pau.

Us compartim la lletra i la música per practicar-la!

 

Swing de la pau

 

El swing de la Pau

LLetra: Anna M. Lorente i Rosa M. Vidal
Música: Rosa M. Vidal

El swing de la Pau
Si estimes la vida, la Pau, l’amistat..
aprèn a conviure amb qui tens al costat.
Davant els conflictes tu sigues valent,
no et quedis indiferent!

Poder i egoisme dominen en món
i així mort la gent a cada segon…
Les guerres perduren i la humanitat
no troba felicitat.

Construïm camins
que ens portin junts a un món millor!
Que els pobles de la terra
siguin lliures de debò!
Dibuixem un horitzó
en un mar pintat de blau
i entonem aquest swing de la Pau.

Res no és el que sembla, tot és complicat!
Hi ha massa injustícia, no es diu la veritat!
Davant les mentides, tu sigues sincer,
no fugis del què cal fer!

Envia tendresa on hi hagi dolor,
regala esperança aqui perd la il·lusió
i la melangia en els cors marcirà
si tots en donem la mà!

 

 

PARTITURA Swing de la Pau

 

. . . . .

 

Cànon de la pau

 

Cantem al carrer – Cànon de la pau – Orfeó – Ajuntament – Corpus Solsona 2018

 

CÀNON DE LA PAU – MESTRES D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA CONFINATS

Dia de la Pau 2020 – Coeducació i igualtat de gènere

Avui compartim amb vosaltres una cançó i una imatge.

La imatge són els nens i nenes de l’escola que han representat el respecte a la diversitat i la igualtat de gènere barrejant els dos colors que culturalment es relacionen amb homes o dones (blau i rosa). Avui en dia sabem que som molt més que això i que tots som lliures de mostrar-nos tal com som.

La cançó d’avui és el resultat del projecte “Igualem-nos / Música per a la igualtat”, dirigit per la professora Laura Capsir a l’aula de música de l’IES Càrcer.
El videoclip vol retornar el protagonisme que s’ha tret a la dona en molts camps que encara avui es relacionen sovint només amb homes.

Te’n podria dir mil (Videoclip Oficial)

Seguim avançant!

Dia de la Pau 2019

16/01/2019

Com ja sabeu el dia 30 de gener és el dia de la pau i la no-violència. Enguany cantarem al pati “Escolta-ho en el vent“, la versió en català de la cançó de Bob Dylan “Blowin’ in the wind”.

Tot seguit us ofereixo dues versions útils per a practicar la cançó. Primer la versió cantada per Gerard Quintana i Jordi Batiste amb la lletra al vídeo i després la versió instrumental amb guitarra.

 

MIRALL DE PAU

DÓNA LA NOTA

 

LA NOSTRA INTENCIÓ ÉS EXPLICAR QUE LA MÚSICA ÉS INDISPENSABLE PEL NOSTRE DIA A DIA, QUE ENS ACOMPANYA EN MOMENTS IMPORTANTS DE LA VIDA I VOLEM QUE CONTINUÏ SENT INDISPENSABLE EN L’EDUCACIÓ DELS NOSTRES INFANTS. PER AIXÒ EL PROPER 6 DE JUNY OMPLIREM DE MÚSICA EL NOSTRE PATI.

CANTAREM “MIRALL DE PAU” COMPOSADA PER L’OCASIÓ, SIMULTÀNIAMENT AMB MOLTES ESCOLES I INSTITUTS DE CATALUNYA.

MÉS INFORMACIÓ A : CDA PAU CASALS

Dia de la Pau 2014

HEM CELEBRAT EL DIA DE LA NO VIOLENCIA I PAU.

DURANT AQUESTA SETMANA SOLIDÀRIA HEM FET DIFERENTS ACTIVITATS. AVUI HEM LLEGIT UNES FRASES I CANTAT UNA CANÇÓ TOTS JUNTS AL VOLTANT DE L’OLIVERA DEL PATI DE L’ESCOLA:

 

PER CELEBRAR EL DIA DE LA PAU HEM CANTAT: LA MÚSICA

AL FINAL DEL VÍDEO SURTEN IMATGES DE PERSONES QUE HAN DEDICAT LA SEVA VIDA A TRANSMETRE EL MISSATGE DE LA PAU ARREU DEL MÓN, ESPERO ELS VOSTRES COMENTARIS DIENT QUI SÓN !!!!

 “TOTS ELS HOMES DEL MÓN, VINGUIN D’ON VINGUIN, ENTENEN EL LLENGUATGE DE LA MÚSICA QUE SURT DEL COR”. 

PAU CASALS