Aquí teniu algunes de les cançons, danses, audicions… que es poden utilitzar al primer trimestre amb els nens i nenes de primer curs.
Intro – Música ambient relaxant (PIANO)
Escalfament
- ECOS rítmics (mans)
- ECOS Percussió corporal (mans, pit, cuixes)
- ECOS rítmics (caminant)
Pulsació
Seguim la pulsació picant de mans. Després afegim els peus, caminant a lloc. Finalment, afegim moviment caminant en rotllana. Després podem fer el musicograma.
CANTEM …………………………………………………………………………
John Brown
Per recuperar en alguna sessió. És una cançó que ja coneixen del repertori d’infantil, però que sempre triomfa.
- S’acompanya amb gest.
- Podem cantar-la fluix la primera part, fort la segona…
- Podem posar el “volum” a zero la primera part, i a la segona anar apujant el volum seguint els números (1 petit, 2 petits, 3 petits indis = volum va pujant a 1, 2, 3, etc.). Quan arribem a 10 no vol dir que cridem (que no és cantar!) sinó fort.
Si tu et vols divertir
Cançó que també coneixen del repertori d’infantil. Només cal anar seguint les indicacions de la lletra, implica atenció, escolta i coordinació.
- Recordem entre tots el que diu la lletra a cada volta i el que hem de fer: Piquem de mans. Fem petar els dits. Fes un esternut. Tira’t un pet. Fes tres saltets.
- A la part instrumental ballarem al lloc. Primer asseguts a la rotllana, després ens podem anar alçant per ballar al lloc, drets. Finalment podem ballar caminant en rotllana.
- Podem afegir onomatopeies als gests: Piquem de mans (clap, clap, clap). Fem petar els dits (cric, cric, cric). Fes un esternut (a-txús). Tira’t un pet. Fes tres saltets.
- Si la cantem sense el vídeo podem afegir més accions: Rasca’t el nas (nyic, nyic, nyic). Grata’t la panxa (Rac, rac, rac).
Ema a ma
Una cançó que funciona molt bé amb els nens i nenes de 1r de primària.
A les primeres sessions acompanyo la cançó amb cinc fulls, amb les síl·labes (MA, ME, MI, MO, MU), per acompanyar visualment l’aprenentatge de la cançó. Quan ja està assolida la primera part de la cançó, podem aprendre-la al revés (de MU a MA). També podem canviar la consonant (TA, TE, TI, TO, TU / LA… / NA…).
EMA A MA (#ArantxaESCOLA)
https://blocs.xtec.cat/musicafornells/category/p5/
I’m a little star

See the little children dance around me
Tra-la-la, tra-la-la, tra-la-la, la

See the little children dance around me
Tra-la-la, tra-la-la, tra-la-la, la

See the little children dance around me
Tra-la-la, tra-la-la, tra-la-la, la

See the little children dance around me
Tra-la-la, tra-la-la, tra-la-la, la
ESCOLTEM ……………………………………………………………………….
AGUT I GREU: Flauta d’èmbol
AUDICIÓ – PIANO: Daniel Barenboim i Jerry Lee Lewis
Comparem els dos concerts, l’estil, el públic…
ENS MOVEM ……………………………………………………………………
Cap, panxa, genolls i peus
Els quatre llauradors
El ball de Sant Corneli
AUDICIÓ I JOC Marxa dels soldadets de fusta (Txaikovski)
MUSICOGRAMA “The Addams Family” (La familia Addams)
Contes notes musicals
https://blocs.xtec.cat/sonabloc/?page_id=11335
CANÇÓ (per escoltar). Les set notes musicals
https://lacolla.apuntmedia.es/alacarta/nina-de-l-espai/set-notes-musicals_134_1296749.html
JOC Salta, Miralta
Ja el coneixen del repertori de jocs a infantil. A primer encara funciona.
- Un grup de nens i nenes (mig grup, o els que decidim) comencen pujats a l’escenari, o una banqueta, o la cadira.
- La resta de nens i nenes canten la cançó quan els marquem l’entrada.
- En un moment de la cançó (adéu, siAU!), cal saltar (“si”) per arribar tot el grup alhora a terra (“au!”). És a dir, en el moment de dir “adéu, siau!”, cal saltar quan diem “si” i així arribarem a terra quan diem “au!”.
- Cal caure dret, no es poden posar mans a terra.
- Cada grup té dues oportunitats.
LLETRA
Salta, Miralta
trenca una galta,
si la galta cau,
adéu siau.
JOC DE LES ESTÀTUES – La bamba
Els pirates (El Pot Petit)