Tota la música del món!

Aquesta setmana alguns heu pogut escoltar, a través de la pàgina everynoise.com, alguns exemples de música urbana, coneguda també com a música popular.

Tota la música que coneixem pot classificar-se en tres grans supergèneres:

A la pàgina everynoise.com podem escoltar una enorme quantitat de música existent a la plataforma Spotify. La trobareu tota classificada, amb diversos noms de gèneres i estils. Molts d’ells corresponen al supergènere “música popular”, però també hi ha corresponents a “música tradicional” i “música clàssica”.

  • Podeu clicar “SCAN” per escoltar aleatòriament fragments diferents.
  • O bé a “LIST” per veure el llistat de més de 3500 gèneres i estils i seleccionar el que més us cridi l’atenció.
  • O escoltar una “PLAYLIST” amb Spotify.

Fixeu-vos com aquesta pàgina serveix per a fer-nos una idea de la gran diversitat de música existent al món, i que aquesta és alhora un reflex de la gran diversitat humana.

Ah! I malgrat el títol, encara hi ha mooolta música que no hi apareix!

 

Pàgines relacionades al Sonabloc:

Cantània 2021 VIRTUAL – 05 Tot el que jo puc fer per tu

Aquesta setmana hem escoltat ja la quarta cançó de Cantània 2020: “Tot el que jo puc fer per tu”.

És una cançó amb força text, de manera que caldrà estudiar una mica per memoritzar-la!

 

5 Tot el que jo puc fer per tu .. … …… … … .. … … .. … … .. … … ..

5 Tot el que jo puc fer per tu (INSTRUMENTAL) … … .. … … .. … … ..

5 Tot el que jo puc fer per tu (COREOGRAFIA) . .… .. … … .. … … ..

    Comença al minut 6:26

5 Tot el que jo puc fer per tu (LLETRA I COREOGRAFIA) . .…….  . . … ..

 

 

LLETRA “Tot el que jo puc fer per tu”

Clica per veure la ESTRUCTURA I LLETRA Tot el que jo puc fer per tu

Excepte al final, estem cantant els quatre cors alhora.  Recordeu que som el COR 3 i cantem quan trobem marcat “Cor 3” o bé “Cor tutti”.

I també que hi ha indicacions per esperar una mica a fer les entrades de cada vers (amb un punt . a l’inici!).

 

Cor

.. Faig recerques a la xarxa i trobo coses introbables.

.. Trio i poso en ordre lògic arguments irrefutables.

.. Un detall em dona pistes per treure’n conclusions.

. I quan m’assignen una tasca, arribo fins al fons.

 

Cor i Sara

Puc dissenyar-te una pancarta.

Puc triar-te un bon xampú.

Deixa’m explicar-te, tot el que jo puc fer per tu. . . | 4 |

[Marcel: Com portes les fraccions? / Sara: Tu diràs…]

 

Cor, Sara i Marcel

.. Faig uns càlculs infal·libles: càlculs simples i complexos;

.. creuo dades amb registres aparentment inconnexos;

.. soc experta en termes tècnics que molta gent confon;

. resolc problemes matemàtics en menys de mig segon . |

Puc demanar-te sushi o pizza;

trobo gangues com ningú.

que et paralitza, tot el que jo puc fer per tu.

[Marcel: Sara, gràcies a la teva ajuda he tret un 10 en l’examen d’anglès./ Sara: You’re welcome. / Marcel: Ets la millor! / Sara: Canviant de tema, ja han arribat les ulleres de realitat virtual que et vaig demanar. / Marcel: Ostres! I com ho has pagat, això? / Sara: Són de franc. L’empresa alemanya Wunderbrille te les envia dins la seva campanya de captació de clients. Què et sembla si ara mateix visitem els anells de Saturn?]

 

Cor [CANVI DE MELODIA: FLAUTA]

. . Viatja per l’espai i el temps,

… capbussa’t en el foc del sol,

… travessa un bon forat negre,

. . tria el teu estel i aixeca el vol.

[Marcel: Uau, Sara! Això és al·lucinant!!! / Sara: Doncs espera’t a veure El món de Farucàrun. / Marcel: És el meu llibre preferit! / Sara: Ja ho sé. Vols ser-ne el protagonista? ]

 

Cor [PIANO -> CONTRABAIX . . . ]

… Segueix la pista d’un tresoooor, … esquiva l’ombra d’un voltoooor,

… aprèn a fer uns encanteeriiiis, . . repta el rei tirà, . . .No tinguis pooooor!

[ Marcel: He reviscut el llibre com mai. / Sara: Trobo que fas molt bé de Mag Gíring. / Marcel: M’encanta aquest personatge. Amb la seva vareta pot fer de tot. Com tu, Sara! / Sara: No voldries fer de malvat bruixot? / Marcel: Vols dir que puc fer altres personatges? / Sara: Pots ser qui vulguis ser! ]

 

Cor i Sara

.. Tu pots ser protagonista, d’aventures increïbles.

.. Jo puc dur-te amb les ulleres a milers de mons possibles.

.. Pots ficar-te enmig de zombis o pots volar amb un drac.

. I tot això no em costa gaire. Estàs amb una crac . |

Neda entre éssers d’aigües marines.

Juga en un bosc de bambú.

Tu no t’imagines, tot el que jo puc fer per tu . |

Passa de l’avorrida rutina.

Tria el teu plat d’un llarg menú.

Cors 3 i 4 No et caldran joguines… [ Cors 1 i 2: Plana amb les gavines… ]

Cor, Sara i Marcel Tu no t’imagines…

Cors 3 i 4 … tot el que jooo|oooo|oooo|oooo… 

[ Sara: tot el que jo… / Cors 1 i 2: tot el que jo… / Marcel: tot allò que jo… ]  | 2 |

Sara i Cor  puuuuc feer peer tuuuu|uuuu|uuuu|uuuu. [ Marcel: … vull fer amb tu].

Audicions de febrer

Aquest mes hem escoltat músiques diverses i molts m’heu demanat informació per poder escoltar-les a casa. Tal com vam quedar, les publico al bloc de música perquè les disfruteu de nou!

 

Títol: Sing, sing, sing. Compositor: Louis Prima. Estil: Jazz (Swing)

En aquest vídeo podem veure la interpretació en directe de la HB Orchestra Big Band.

 

Títol: Per ser feliç. Compositor i intèrpret: Joan Rovira. Estil: Cantautor/Pop.

Una cançó del seu primer disc (“Peix sense espina”, 2015).

 

Títol: Sweet Child O’ Mine. Compositor i intèrpret: Guns N’ Roses. Estil: Rock dur.

Aquesta cançó, de la mundialment coneguda banda “Guns N’ Roses”, va ser un dels seus majors èxits ja que el seu estil de balada (cançó lenta de rock) va arribar a un públic molt ampli.

 

Seguirem descobrint música!

Música ORFF amb “El trencanous” de Txaikovski

Us compartim el vídeo que hem utilitzat aquest curs per iniciar-nos amb alguns dels instruments de percussió Orff. Es tracta d’un fragment de la famosa obra del compositor rus Piotr Ilitx Txaikovski, El trencanous, op. 71 (1891-92). Es tracta d’una dansa russa, anomenada “Trepak”, que apareix al segon acte.

Amb aquest vídeo vam utilitzar cinc instruments diferents: panderos, plats, triangles, claves (o pals) i panderetes. Cada instrument l’hem de fer sonar quan el director (un ratolí) salta damunt del símbol que representa el nostre instrument.

A casa podeu també seguir el vídeo utilitzant 5 instruments improvisats (les claus, un pot, unes tapes d’olla, culleres de fusta…). Gaudiu-lo!

Aquí teniu l’enllaç: Trepak – Percussion

CONCERT CANTÀNIA 2017

ELS NENS I NENES DE 5È VAN CANTAR EL PASSAT DIUMENGE 11 DE JUNY A L’AUDITORI DE GRANOLLERS. HO VAN FER MOLT BÉ! TOT L’ESFORÇ FET DURANT EL CURS HA VALGUT LA PENA. MOLTES FELICITATS I ENHORABONA! NO DEIXEU MAI DE CANTAR!!!

AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ AMB LES FOTOS:

CANTANIA 2017I així van quedar exposats alguns dels dibuixos elaborats per vosaltres:

fotos nens

Lluna P5

ELS NENS I NENES DE P5A ACOMPANYEN AMB INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ I CANTEN LA CANÇÓ “LLUNA”. HAN APRÉS A DISTINGIR LES DIFERENTS CARES DE LA LLUNA.

FESTA PRIMAVERA 2017

Ja teniu aquí el vídeo de les actuacions dels nens i nenes de P3, P4, P5, 1r i 2n que van participar a la FESTA DE PRIMAVERA. Aquest any el conte es deia “El drac que canviava de conte cada com que…AAAATXIM!!!“. 

Van fer una actuació excel·lent! Enhorabona!!!

TAMBÉ TENIU L’ENLLAÇ AMB LES FOTOS DE TOTA LA FESTA:

DRAC FESTA PRIMAVE