Composició de melodies

26/03/2019

En alguna sessió de música hem fet servir aquest “doodle” que va crear Google per a celebrar en naixement de J.S. Bach el passat 21 de març. En veure el gran èxit que ha tingut, el compartim al bloc de l’escola per a el podeu gaudir!

L’Aplicació consisteix en crear una melodia de dos compassos 4/4 i un enginy d’intel·ligència  artificial en fa l’acompanyament, tal com faria el compositor al qual ret homenatge.

Us animeu a fer les vostres pròpies creacions musicals?

Enllaç a l’aplicació

Audició de la Gralla

24/03/2019

El passat dimecres 13 de març la Lucía de 3r va tocar una peça de les festes de Granollers amb la seva gralla. Ens va explicar que la Gralla és un instrument tradicional català i que costa molt fer-lo bufar.

Aquí podeu veure algunes fotos que vam fer.

Moltes gràcies per compartir amb la classe la teva experiència musical!

Tinc un arbre amic

12/03/2019

A segon en cantat la cançó “Tinc un arbre amic”.  Per aprendre millor la lletra hem fet pictograma, tot fent un dibuix de cada vers de la lletra de la cançó. d’aquesta manera hem après que la cançó s’estructura en dues estrofes i que cada estrofa té quatre versos. A més a més, hem vist que el primer vers de cada estrofa era repetit.

Esperem que us agradi el treball que hem fet!

I en el següent enllaç podreu veure els dibuixos penjats al passadís de l’escola.

Pictograma “Tinc un arbre amic”

 

Big Bang Beethoven

06/02/2019

Bon dia alumnat de 6è

A l’apartat de “Calaix de Sastre” teniu una pàgina amb material relacionat amb la sortida que farem el 8 de març. Ara mateix he penjat la cançó inicial de l’espectacle que parla sobre la vida del gran músic.

Podríeu escriure en els comentaris d’aquesta publicació quines idees principals conté la lletra de la cançó?

Escolteu bé, amb les vostres aportacions farem una feina que penso que us agradarà!

Fins a la propera classe.

Albert

Dia de la Pau 2019

16/01/2019

Com ja sabeu el dia 30 de gener és el dia de la pau i la no-violència. Enguany cantarem al pati “Escolta-ho en el vent“, la versió en català de la cançó de Bob Dylan “Blowin’ in the wind”.

Tot seguit us ofereixo dues versions útils per a practicar la cançó. Primer la versió cantada per Gerard Quintana i Jordi Batiste amb la lletra al vídeo i després la versió instrumental amb guitarra.

 

Think!

09/01/2019

Hola a tothom!
Avui a 6è hem treballat la cançó Think d’Aretha Franklin. Aquí us deixo el fragment de la pel·lícula “The Blues Brothers” on canta la versió del 1980.
Recordeu que la versió original és del 1968 i la podeu escoltar en fent clic aquí.

Heu provat de cantar-la? Costa?