R&b i els llatinismes

Ave nois d’Aracne! Ara també ens trobem aquí, ràcies a la generositat de Deka, el nostre Uri!
Qui no coneix a 50 cent?
Bé, fa uns dies un amic meu, antic participant del nostre bloc i exalumne de la Lida, el Hamza Maanani, em va penjar un video al facebook, i vaig dir mira que bé m’anirà per als estudiants de llatí.
Com ja sabeu, per a la Sele, hem de tenir molt present el tema dels llatinismes, d’aquesta manera podríeu detectar algun llatinisme que surt al video i formular una frase amb l’expressió correcta? Què us sembla la cançó?

vale

Irena Jagustin LLATÍ I GREC de 2n Batxillerat

4 pensaments a “R&b i els llatinismes”

1. Hola.
    He estat mirant l’artícle i la lletra de la cançó, i la veritat es que sembla ser que el llatinisme és “alter ego”, però precisament en aquest context no ho és. Confon molt, però altered aquí no significa l’altre, sinó alterat o modificat en anglès. A més que la canço parla del que fa, i d’allò que li agrada fer quan està alterat.
    vale,

2. Hola Irena! Principalment gràcies per aquest article que has posat aqui al meu treball de recerca. De fet, d’això consisteix, de anar comentant tos i fent articles que ajudin a que aquest bloc sigui cada cop mes extens i sigui també una font per a tots els que el visiten i estan interesats en aquest tema en concret.
    Ja saps que aquesta tendència del Hip Hop, especialment aquest artista anomenat 50Cent, em fascina! Es un dels meus artistes preferits desde fa molts i molts anys. Sincerament, aquest artistes solen tenir molts referents en las seves cansons, o en els titols o fins i tot en els videoclips, com va ser el cas de l’altre artista anomenat T-Pain, que sortia el seu nom en Grec, on s’assemblava pero no era del tot correcte com hi sortia escrit.
    En aquest cas, aquesta cançó s’anomena ”Altered ego”, que en Anglès vol dir alterat, pero no es bén bé un llatinisme, ja que al que més s’assembla es a ALTER EGO, que vol dir: Un altre jo.
    Vinga! A seguir treballar, i que cada article nou en el meu treball de recerca es grau més de felicitat per a mi, ja que m’agrada que el visiteu, comenteu, feu articles i opineu sobre el contingut i l’estètica.

3. Ave!
    molt bona cançó Irena ja la havia escoltat per tu!
    En un principi he pensant que es tractava del llatinisme ” Alter Ego” que vol dir: la segona personalitat d’algú. Després i amb la ajuda del comentari de Lidia he vist que no era aquest sinó que fa referència a quan una persona es troba excitada. Per això podem veure com des de que comença la cançó Bobby Valentino i 50 cent estan molt intranquils i per tant el ritme de la cançó és molt ràpid, però després veiem com mica en mica se’n torna suau.

4. Hola Ire! em sembla impresionant que un gran astista com el 50 cent, té una cançó amn llatinismes.

Un dels llatinismes és ALTER EGO; que significaria l’altre jo. És un llatinisme molt frequent i que s’ha començat a utulitzar molt.

Un frase: “Mister Hide era el alter ego del Doctor Jekyll”.