DEESSA ROMANA, PLANETA, DIA DE LA SETMANA (DIES VENERIS), SISTEMA DE DEPILACIÓ FEMENÍ I PÒLVORES PER AL ROSTRE
Coneixeu el mite del naixement d’aquesta deessa o alguna història relacionada amb la dea de l’amor?
Francesc Franquet Yerro
DEESSA ROMANA, PLANETA, DIA DE LA SETMANA (DIES VENERIS), SISTEMA DE DEPILACIÓ FEMENÍ I PÒLVORES PER AL ROSTRE
Coneixeu el mite del naixement d’aquesta deessa o alguna història relacionada amb la dea de l’amor?
Francesc Franquet Yerro
Xaipe!
L’anunci de “Venus” (el mètode de depilació femení) fa referencia a Venus dient: “Descubreix la deesa que hi ha en tu”.
Salve!
La deesa venus ha sigut molt coneguda al llarg de la història, ha sigut musa de nombrosos pintors i no per res, ella és la deesa de la bellesa!
Vale!
Venus és una referència presa en bastants àmbits. Jo en vaig trobar en dues cançons que m’agraden molt. Les dues, però, parlen del planeta Venus. Tot i així podem relacionar-ho amb la deessa.
http://blocs.xtec.cat/lempremtadorfeu/2015/02/02/de-venus/
http://blocs.xtec.cat/lempremtadorfeu/2014/12/23/the-heart-wants-what-it-wants-de-selena-gomez/
Hola!
Venus és una deessa romana principalment associada amb l’amor i la bellesa, amplament, encara que no completament, equivalent a la bella grega Afrodita.
Va ser reverenciada a les religions politeistes i a les mitologies de les cultures clàssiques. En un principi era la deessa de la primavera, i com que la cultura romana tenia com a costum el d’annexionar-se altres déus d’altres cultures, es va identificar amb la deessa grega Afrodita (deessa de la bellesa i de l’amor esposa de Mart i mare d’Enees). La Venus romana era filla de Júpiter i de Dionea.
A partir de la seva identificació amb Afrodita sorgeix la llegenda sobre el seu naixement. Venus va sorgir de l’escuma del mar en caure-hi els membres mutilats d’Urà, per aquest motiu era reverenciada pels pescadors i els homes del mar.
A més, he trobat una empresa de ceràmica anomenada “Venus” http://www.venusceramica.com/es/inicio/
Un portal d’astrologia: http://grupovenus.com/
I una botiga re roba de casament: http://www.venusbridal.com/
Et recomano especialment que et miris els seus productes, per si estàs pensant en fer el mateix per Atena…
Salve,
M’ha fet gràcia aquesta referència al dia divendres, no sé perquè, però s’ha posat de moda aquesta esxpressió en anglès. Venus va nèixer de l’escuma produïda per la caiguda dels membres mutilats d’Urà en el mar.
Vale!
El mite de Venus i Mart; explica la infidelitat de Mart i Venus, que estava casada amb Vulcà. Quan el marit es va assabentar del què estava passant, va decidir fer una xarxa molt fina de ferro transparent i enxampar-los quan estiguessin al llit per ridiculitzar-los davant de tothom.
Salve!
Aquesta deessa és una de les més conegudes que hi ha. Jo, a part d’haver-la estudiat en Llatí i Grec (coneguda com a Afrodita), també l’he estudiada en Història de l’Art, concretament amb el famós quadre del “Naixement de Venus”. Aquesta deessa la trobem en molts llocs com en la publicitat, llibres, art, etc.
Xaipe,
Afrodita (Venus)
Deessa de l’amor i de la bellesa, simbolitza sovint el principi de vida universal. Zeus la va casar amb Hefest, a qui era constantment infidel amb diversos amants, sobretot amb Ares. Apareix generalment com una bella jove nua i els seus atributs són la petxina, el colom i la poma.
Aquesta deesessa es la més coneguda ja que es la deesseade l’amor!
Salve!
Impresionant la quantitat de referents que pot denir la deesa Venus! D’aquests mencionats, jo sabia tots però he de dir que mai havia pensat en l’anunci de Venus i la depilació, i crec que es un anunci que té un munt de relació amb la deesa, ja què gairebé tot el significat es relacionat amb la bellesa i la deeasa. M’ha encantat aquest treball.
Vale!
Sens dubte una de les deesses més conegudes amb un símbol de bellessa, utilitzat per vendre productes o anuncis.. Sol apareixer amb uns llargs cabells i jove.
No sabia la gran quantitat de referemnts clàssics que podia arribar a tenir.
Xairete!
Venus era una important deessa romana relacionada principalment amb l’amor, la bellesa i la fertilitat, que exercia un paper crucial en moltes festes i mites religiosos romans.
Des del segle III a. C., la creixent helenització de les classes altes romanes la va identificar com a equivalent de la deessa grega Afrodita. D’aquesta forma Venus va ser l’esposa de Vulcà.
En la mitologia Venus solia associar-se amb la deessa grega Afrodita i l’etrusca Turan, prenent aspectes prestats d’ambdues. Com amb la majoria de les altres deïtats del panteó romà, el concepte literari de Venus està cobert per les robes preses dels mites grecs literaris del seu equivalent, Afrodita. L’anterior deessa etrusca o llatina de la vegetació i els jardins va passar a ser relacionada deliberadament amb la grega Afrodita.1 No obstant això, segons la Eneida de Virgili, com a equivalent romà d’Afrodita, Venus no va arribar a tenir una personalitat tan marcada en la seva sensualitat o crueltat com la grega,2 encara que conservés els seus atributs i símbols, com la poma daurada de la discòrdia.
Lucreci també dedica a Venus com la mare naturalesa, el seu famós poema en les primeres línies. On ella porta a la humanitat per atzar, una visió que, a nivell molecular, i despullat del seu antropomorfisme, és equivalent a la ciència moderna.3 En alguns mites llatins Cupido era fill de Venus i Mart, el déu de la guerra.
Salve!
Avui en dia també estem plagats de referents de la deessa Venus, que era una important deessa romana relacionada principalment amb l’amor, la bellesa i la fertilitat , que exercia un paper crucial en moltes festes i mites religiosos romans.
En la mitologia Venus solia associar-se amb la deessa grega Afrodita i l’etrusca Turan, prenent aspectes prestats d’ambdues. Com amb la majoria de les altres deïtats del panteó romà, el concepte literari de Venus està cobert per les robes preses dels mites grecs literaris del seu equivalent, Afrodita.
Els referents de Venus són normalment per la vida quotidiana de la dona com podem veure,com per depilar-se..
El mite de Venus i Mart; explica la infidelitat de Mart i Venus, que estava casada amb Vulcà. Quan el marit es va assabentar del què estava passant, va decidir fer una xarxa molt fina de ferro transparent i enxampar-los quan estiguessin al llit per ridiculitzar-los davant de tothom.Sens dubte una de les deesses més conegudes amb un símbol de bellessa, utilitzat per vendre productes o anuncis.. Sol apareixer amb uns llargs cabells i jove.
Bonum diem!
La deesa Venus, es molt coneguda, era un dels unics mites dels que ja habia sentit parlar abans de fer llatí, es una deesa molt coneguda, es una deesa que es torva a molts llocs, desde publicitat fins a llibres, es la deesa que representa el simbol de la deesa.
Aquest anunci que apareix al treball de Venus, el sistema de depilació femení l’he vist, i a l’anunci te referent ja que no es un nom per cualsevol cosa, sino que a l’anunci diu “Descubreix la deesa que hi ha en tu”.
Podem veure que cada vegada es troben mes referents classics!
Vale!
XVI—IV—MMXV
Bonum diem!
Sempre que veig l’anunci de les cutxilles Venus, em poso molt contenta perquè la cançó que sona és Venus, del grup Bananarama. És una cançó dels vuitanta i jo sóc una gran fan del segle XX!
Apart de la deesa que ja coneixem molt bé, divendres o ‘viernes’, que és veu encara més clar, prové també de la mitologia. Almenys amb tot el que estem aprenen sobre els referents de la mitologia, ja sigui a la publicitat, a les marques, als dies de la semana, etc., podem veure com de viu està tot això, encara que sembli que això actualment no en té, d’importància, està més utilitzat del que podriem arribar a pensar.
Salve!
Bonum diem!
Es fascinant com hores d’ara encara tenim tants referents de la deesa Venus. Ni més ni menys que el ciqué dia de la setmana, el divendres.
Sembla que no, però encara tenen molta pervivència. Sobretot Venus es utilitzada com a simbol de bellesa, com aqui podem observar amb l’anunci de Venus (les cutxilles)
Salve!
Bonum diem,
Venus és la deesa romana, que és associada a l’amor i la bellesa i és equivalent a Afrodita.
Ja coneixia totes aquestes marques, i la veritat és que és impressionant com hi han tants referents clàssics i com es conerven molts d’ells. També sabia que divendres era atribuït a Venus, ja que ho vam estar parlant un dia a clase de llatí, i no només divendres, tots els dies de la setmana van atribuïts a algun déu.
En l’anunci de les cutxilles Venus, a més de que el nom de la marca sigui un referent, també ho és la cançó que surt a l’anunci, que és Venus de Bananarama.
Aquí és veu clarament com s’utilitza el nom de Venus relacionat amb el seu “poder”, ja que les cutxilles i les pòlvores pel rostre van lligades amb la bellesa.