Tocats per Hermes

S’acaba el mes de gener i, al nostre institut a Sant Hilari Sacalm, significa el final de l’assignatura de cultura clàssica per a un grup d’alumnes de 3r i l’inici per al segon grup.Hermes (dibuix Marta Frigola)

Hem acabat el quadrimestre acompanyats d’un heroi astut i enginyós que a la fi arribà a Ítaca, possiblement, més ric i més savi. Sí, ho heu endevinat, es tracta d’Ulisses. Els alumnes han viscut un món ric d’emocions de tota mena davant les aventures d’Ulisses: ràbia per l’actitud dels pretendents, admiració per la paciència de Penèlope, il.lusió per veure si Ulisses tornava a casa…

El nostre viatge pel món clàssic en aquests primers mesos de curs també ens ha permès conèixer una mica més els  nostres avantpassats clàssics i a adonar-nos que podem trobar referents seus arreu. En aquest viatge ens ha acompanyat l’infatigable Hermes que, amb les seves sandàlies alades, ens ha dut a descobrir que el món de la publicitat ha sabut beure del món clàssic i trobar-hi una font inesgotable d’inspiració!

Aquí us deixem el nostre bloc, Tocats per Hermes, on trobareu des de la marca esportiva ASICS fins al cafè Orfeu o els productes Demèter, passant per infinitat d’establiments i productes de tota mena amb el nom impregnat de la saviesa dels nostres clàssics.

tocatsperhermes

I dimarts… encetarem de nou el periple amb un altre grup d’alumnes i deixarem que les ales d’Hermes ens guiïn per seguir trobar referents!

Dolors Clota

2 thoughts on “Tocats per Hermes

1. Dolors

Gràcies, Margalida! Els alumnes estaran contents de veure que el Tocats per Hermes ja ha fet la presentació en societat!!