La cançó de les declinacions

Des de Mallorca i via Bàrbara Matas, Mercè Otero m’ha enviat aquest vídeo d’uns alumnes de l’IES Manacor, de la professora Antònia Soler, que capitanejats per Carme Gibanel, interpreten una fantàstica cançó per memoritzar les declinacions llatines. La cantant és Carme Gibanel, acompanyada dels baixistes Adrià Roldan i Josep Lluis Santandreu (de segon de batxillerat) i la pianista col·laboradora Anna Roig (de 4t ESO).Fins ara, a Aracne fila i fila sols teníem la primera i la cinquena.

[youtube]http://youtu.be/WL666KkKanc[/youtube]

En llatí hi ha declinacions

cinc són les que nosaltres aprendrem.
La primera molt fàcil és
i aquesta diu així:
A, A, AM, AE, AE, A
AE, AE, AS, ARVM, IS, IS.
La segona neutres ja té
i també la sabrem molt bé:
VS, E, VM, I, O, O
I, I, OS, ORVM, IS, IS
i abans d’acabar
els neutres tots hem d’escoltar
VM, VM, VM, A, A, A,
singular i plural.
La tercera fàcil pareix,
però atenció! no us confieu!
res o S, res o S, EM, IS, I, E o I
ES, ES, ES, VM o IVM, IBVS, IBVS
els neutres direm:
res, res, res, A, A, A,
IA, IA i la tercera està.
Escoltau! Ara en ve una altra
i aquesta ja serà la quarta:
VS, VS, VM, VS, VI, V
VS, VS, VS, VVM, IBVS, IBVS.
I ara no us espanteu
que els neutres por no faran
V, V, V, VA, VA, VA.
Si heu arribat a la cinquena
ja no tindreu més mal d’esquena
ES, ES, EM, EI, EI, E
ES, ES, ES, ERVM, EBVS, EBVS.

16 thoughts on “La cançó de les declinacions

1. Judith Martínez Barranco

SALVE!!
    Em sembla una manera molt interessant d’aprendre les declinancions, haig de dir que la noia te una veu impressionant!!
    vale

2. irina i andrea

És molt original aquesta cançó! A través de cançons podem arribar a aprendre les declinacions. A nosaltres no ens va costar gaire aprendre les declinacions, però ho vem fer amb el mètode tradicional. Hi ha gent que li costa més aprendre-les i per això ho fan amb forma de raps. o tot tipus de cançons. Felicitats per cert per la canço!! A veure si ja se les sap les declinacions!

3. lourdes caparros

he de dir que em sembla una molt bona manera d’apendre per la gent que d’una manera convencional no pot recordar-les.

4. Yasmina Berkane Pais

Enhorabona als alumnes de l’IES Manacor per aquesta cançó, ja que és una idea molt original per aprendre totes les declinacions que té el llatí. Segur que així és més fàcil recordar-les totes.
    També cal dir que la noia té una veu molt bonica i ho ha fet genial.

5. Arnau Lario

Avete!
    Una cançó molt interessant, aquesta. Entre això i la fona, aquesta és la setmana de Mallorca! És una bona manera d’aprendre les declinacions, si bé jo crec que és més fàcil amb paciència i dedicació…
    Valete!

6. Marta Gallardo

Slave!

Una de les altres maneres originals per apendre les declinacions! Nosaltres només hem fet la primera i per sobre la segona i m’ho he après amb el mètode tradicional ja que de moment, no m’he trobat en ninguna complicació.

7. Marta Verde

Enhorabona a la noia que ha cantat i els companys, ho fan molt bé!
    Aquesta és una bona manera d’aprendre’s les declinacions perquè amb les cançons és més fàcil aprendre’s la lletra que no qualsevol altra cosa!

8. Xènia Serra

Felicitats als alumnes de IES Manacor que han fet aquesta cançó. La cançó es molt original i realment una molt bona idea per poder aprendre millor les declinacions cosa que a mi em costa bastant.

9. Rebeca Barroso

Salve!!!

Moltes felicitats per aquesta activitat tan divertida i a la vegada productiva, ja que canta d’una manera espectacular les declinacions de llatí.
    Vale 🙂

10. Maryam Alaoui

Salve!!

Primer de tot felicitats per la canço, els hi a quedat molt bé, la noia te una veu molt bonica!!!
    Crec que aquesta canço ajudara a moltisima gent a aprendre les declinacions, ja que és una manera molt diveritda d’estudiar.

Vale :)!

11. Clara Serrano

Salve!!
    primer de tot vull donar felicitacions, ja que aquesta pagina es molt divertida i original. És una molt bona manera d’aprendre les declinacions, si bé jo crec que és més fàcil amb paciència i dedicació.

12. Alina Roman

Felicitats per aquesta activitat ja que és una manera fàcil i ràpida de aprendre les declinacions en llatí mitjançant una cançó i no es tan dificil com aprendre normal.

13. Ana Mª Falcon Duran

Vam veure aquest vídeo a classe i la veritat és que és una manera molt divertida d’aprendre les declinacions. Havia vist vídeos de cançons sobre la primera declinació però sobre totes no. Penso que si t’aprens la cançó, et pot fer molt mes fàcil estudiar-te les declinacions. A mes, és un molt bon treball, felicitats als alumnes que ho han fet!

Valete 🙂

14. Álex Aguilera

Aquesta em sembla una manera molt curiosa i dinámica d’aprendre les declinacions. Jo personalment, prefereixo el métode tradicional, pero tot i així m’ha semblat realment interessant.