Google Maps de temples romans

Per tal que situeu aquí i enllaceu amb els vostres apunts els diferents temples romans i entre tots i totes anem ampliant aquest mapa col·laboratiu de Temples romans:


Veure temples romans en un mapa més gran

Visioneu aquest vídeo i sabreu tota la història del temple romà de Vic:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7gh2nVOJlQ8[/youtube]

30 thoughts on “Google Maps de temples romans

  1. Génesis Robalino

    Els temples

    La paraula temple deriva del llatí “templum”. Era l’edifici més important del fòrum, dedicat al culte religiós dels déus. Estava orientat segons els punts cardinals, seguint el ritual de la “inaguratio”, en una posició centrada. Aquest tenia una planta rectangular i normalment utilitzaven la pedra com a material de construcció, encara que també el marbre. S’aixecava sobre un “pòdium”, una base rectangular que elevava l’edifici, pel qual s’hi accedia per mitjà d’una escala frontal que conduïa a un porxo, rodejat de columnes que sostenien un entaulament ornamentat en relació amb la divinitat a la qual es feia culte.

    Una diferència amb els temples grecs és que alguns temples romans estaven totalment rodejats d’una columnata, en canvi els grecs solien construir les columnes només a la part frontal de l’edifici, anomenat pòrtic.
    Arquitectònicament els temples romans eren una barreja d’influència etrusca i grega. En quant les columnes, estaven construïdes amb tres estils: podrien ser d’estil dòric, més senzill, jònic, on el capitell tenia forma de banyes de carner, i per últim d’estil corinti, on el capitell tenia forma de fulles d’acant.

    http://www.geocities.ws/historiart2006/img/ordres02.jpg

    L’edifici constava de tres pars a l’interior: dos pòrtics, un anomenat “pronaos”, que era per on s’entrava i connectava amb un espai unitari anomenat “cel·la·, on hi havia l’estàtua del déu a qui es rendia culte, i per últim, un segon pòrtic anomenat “opistòdom”, que no comunicava amb la “cel·la” i era on es guardaven els tresors del temple.

    http://1.bp.blogspot.com/_PjlcuSQEKSw/SQIWvDgkoGI/AAAAAAAAA0U/Av5wdNbustg/s400/20070718klparthis_5_Ees_LCO.png

    Com he dit abans els temples tenien la funció de rendir culte als déus romans, però no s’hi podia entrar. Els únics que podien fer-ho eren els sacerdots, que s’encarregaven de fer les ofrenes corresponents als déus. Els altres rendien culte fora del temple, a un altar situat (en general) just davant l’edifici.
    Els temples romans no tan sols tenien la funció religiosa com els grecs, també tenien funció militar i civil.

    Un dels temples més ben conservats és el de Nimes, anomenat Maison Carrée, construit al 16 aC a França. Altres coneguts són el temple Fortuna Viril, a Roma i el Partenó, un gran temple que es va edificar a l’època de l’imperi d’August per guardar culte a tots els déus.

    http://www.tressisens.net/aplicascaceres/atenes/treballs/Parteno_archivos/image003.jpg

  2. barroso.rebeca

    Salvee!!!

    El temple romà era l’edifici consagrat al culte típic de la religió romana, sent altres per exemple els altars i els lararium. Temple deriva del vocable llatí templum, que no només indica l’edifici en si, sinó el lloc consagrat, orientat segons els punts cardinals, seguint el ritual de la inauguració o inaguratio, orientació que correspon a l’espai sagrat del cel.

  3. Alina Roman

    Salve!

    Els temples romans eren edificis que servien per a culte en la religió romana , sense altres com per exemple els altars i els lararium( petits altars dedicats als lars).Temple deriva de la paraula llatí templum, que no només indica l’edifici en si, sinó el lloc consagrat, orientat segons els punts cardinals, seguint el ritual de la inauguració o inaguratio, orientació que correspon a l’espai sagrat del cel. L’arquitectura romana utilitza els ordres clàssics dels grecs: el dòric, el jònic i el corinti, però en molts casos aquests deixen de ser elements estructurals i passen a ser elements simplement decoratius. Un canvi important respecte als estils grecs va ser la distància entre columnes, que augmentava gràcies a la millora en les tècniques de construcció de voltes. Els romans evolucionen les tècniques de construcció: descobreixen un mineral que convertit en pols i barrejat amb calç produeix un material amb característiques semblants a les de l’actual ciment. Aquest ciment serà molt útil per a la construcció de murs i, sobretot, per a la construcció de voltes de canó i voltes d’aresta.
    Si el temple grec generalment semblava el mateix vist pels seu quatre costats, no succeïa el mateix amb un temple romà. LEl temple romà és hexàstil, de planta rectangular. La millor perspectiva és la frontal i l’escala frontal d’accés aconsegueix conferir-li majestuositat, conjuntament amb l’alta façana que domina amb la seva presència l’espai que té al davant. La pedra era el material més utilitzat encara que hi ha exemples de temples construïts amb maons que revestien de plaques de marbre.
    A l’antiga Roma, el temple principal de la ciutat solia estar dedicat a la Tríada Capitolina (Júpiter-Juno-Minerva), igual que el Capitoli de Roma. Era l’edifici més destacat del fòrum, tant per la seva posició central com per la seva situació elevada. El temple era considerat tant en la religió grega com en la romana la residència del déu i la funció no era que els ciutadans hi entressin a pregar; les oracions i els sacrificis es feien fora, raó per la qual l’altar era normalment davant l’edifici i aquest –en no haver d’acollir molta gent- podia tenir unes estances interiors més petites que en el cas cristià o islàmic.

  4. Pingback: És un temple romà el Taller Masriera de Barcelona? | Aracne fila i fila

  5. Margalida Capellà Soler Post author

    Un equipo de arqueólogos de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y del Instituto Catalán de Arqueología Clásica (Icac) han confirmado la existencia de un edificio de grandes dimensiones, que han identificado con un templo, en el foro romano de Llívia (Girona).

    Más información en: http://www.historiayarqueologia.com/2016/10/arqueologos-confirman-la-existencia-de.html?
    Publicado por Historia y Arqueología© en http://www.historiayarqueologia.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *