Fa més o menys un més, la nostra professora de llatí, la Margalida, ens va dir que llegíssim el mite de Acetes i els mariners tirrens. Aquest mite es resumeix en el següent:
Acetes era una mariner de família humil que navegava guiant-se per les constel·lacions.
Un dia, anant cap a Delos, fa escala a Quios. Ell va ordenar als seus mariners que anessin a buscar aigua pel viatge que reprendrien aquell mateix dia. Quan van arribar, Acetes es va trobar amb la sorpresa de que els mariners portaven un noi molt ebri, però d’aspecte peculiar. Acetes, en el mateix moment que el va veure, va notar alguna cosa estranya, i estava segur que en el cos d’aquell noi hi havia un déu, i va proposar de portar-lo on ell volgués. Però els mariners no pensaven com ell, i van decidir que en traurien més profit d’ell si el venien a qualsevol persona.
Acetes s’hi va negar i va rebre un cop que el va estar a punt de tirar a l’aigua. El noi va dir que el portessin cap a Naxos.
En veure el noi que no anava cap a on ell volia, va fer començar a créixer branques de vinyes en tot el vaixell. Els mariners, espantats, van saltar del vaixell, i quan van tocar l’aigua, es van convertir en dofins. (el final de la història us l’haureu de llegir vosaltres a Narracions de mites clàssics).
I per què aquest mite i quina cabuda té en els nostres dies? Fa poc, vaig veure una imatge que em va fer pensar en aquest mite, precisament en una ampolla de vi. No sé si és casualitat o no, però crec que és una imatge bastant representativa del mite.
Es veu clarament com és el vaixell, i com Bacus el converteix en una vinya: unes branques d’heura de color verd fosc s’emboliquen en els rems i impedeixen de moure’ls, i uns penjolls ven carregats de raïms trepen per les veles. Els mariners, esglaiats, es tiren al mar per la borda, i de cop, veuen com es van convertint amb dofins.
Em van dir que una imatge semblant era el símbol de la denominació d’origen d’algun lloc.
Eric Andreu Carvajal
1r batxillerat Llatí i Grec
Salve!
M’agrada molt aquest mite, es molt intrigant i a la mateixa vegada interessant. La imatge que comporta esta molt ben plantejada, ja que, té molt a veure amb aquest mite, i crec que aquest mite és genial i crec que està molt ben representat.
SALLVE!!
Està molt bé explicat i resumit , aquest mite es molt original i molt intrigant a la vegada. Penso que es un mite molt inquietant ,quan el vam lleguir a classe em vaig sorprendre moltissim com describien la tranformació d’aquets en dofins .
La imatge està molt bé escollida i encaixa perfectament amb el mite.
IN PROXIMUM
Salve!
M’ha agradat molt aquest mite ja que esta molt ben explicat i es original i et crea molta intriga. La imatge que està representada descriu molt bé la història.
Salve!
Aquest mite explica l’història d’Acetes que era navegant, fill d’un pescador, que un dia amb la seva tripulació es troba a un noi que estava ebri i aquest li va demanar que li portessin fins a Naxos. Els mariners se’n van adornar que aquest noi era un Déu i li van començar a demanar coses però ell volia arribar al seu destí. Per contra la tripulació no el va fer cas llavors el noi els va convertir en dofins menys a Actes perquè ell no va fer res.
Aquest mite ens fa reflexionar que no hem de ser avarisiosos amb les coses i persones.
Slave!
Està molt bé explicat, es molt original. Quan el vam llegir a classe em va agradar molt i al arribar a casa vaig buscar informació sobre el mite. El que em va agradar més va ser la transformacions en dofins.
Salve!
El mite està molt ben resumit i explicat, felicitats! I la imatge m’ha sorprés molt, n’estic segura que no serà sort perqué es veuen clarament tot el mite en la imatge: els dofins, el vaixell, la vinya..
Esta de manera molt ben representada, he d’admetre que en alguns moments he estat intrigada, i això es molt bona senyal.
La imatge descriu perfectament la historia, que com ja se sap tracta sobre uns mariners que s’aprofiten d’un deu i aquest els converteix en dofins.
Això, com molts dels mites es pot aplicar a temes de l’actualitat
Vale!
Aquest mite l’han resumit molt bé i m’ha agradat molt.La imatge el descriu molt bé.
SALVE!