A la recerca de l’Atlàntida

Dos apunts d’estiu del nostre bloc Aracne, un llibre i una notícia de la televisió grega, m’han portat a la recerca apassionada de l’Atlàntida i de grans civilitzacions, com és el cas de la minoica, així com de visionaris com Heinrich Schliemann, Arthur Evans, Spyridon Marinatos… Què en sabeu? Què n’opineu?

L’Atlàntida, el continent perdut:

Videos tu.tv

L’Atlàntida dels minoics:

Gaby

7 thoughts on “A la recerca de l’Atlàntida

1. Margalida Capellà Soler Post author

Un apunt, Gaby, que segur que treballarem en un moment del curs, bé sigui en parlar de l’Atlàntida o de la civilització minoica. Has fet bé en no posar enllaços als grans arqueòlegs del món grec, així els alumnes en podran fer una recerca per la xarxa.
    Fa anys passava a classe el segon vídeo en VHS (quin temps!) i, fins i tot, en tinc fet el qüestionari.
    Moltes gràcies, Gaby, i de ben segur que sabrem moltes més coses de l’Atlàntida, un tema molt apassionant! Almenys aprendrem a no ser arrogants -que sembla ser va ser la seva perdició-!

2. Teresa Devesa i Monclús

Realment, Gaby, aquest estiu t’has convertit en un col·laborador imprescindible. Després de la lectura del llibre de Negrete, m’anirà molt bé repassar aquests vídeos que, com la Margalida, alguna vegada o altra he utilitzat a les classes. Gràcies, doncs, per posar-nos-els a l’abast.

3. Margalida Capellà Soler Post author

Moltes gràcies, Jordi, per l’aportació del Vaixell i per fer la singladura plegats. Felicita la Júlia de part meva perquè és un apunt que ens anirà molt bé i que al llarg del curs comentarem. De fet, es complementen; per tant un granet de sorra molt preuat.
    Molta sort per al Vaixell en aquest tram final dels Premis Bloc Catalunya i que tingueu molt bon curs! Ja ens anirem trobant, espero, en diferents ports i en moltes col·laboracions com aquesta! Bon periple!

4. cledesma06

Heinrich Schliemann va ser un veritable superdotat, que no només amb vint-i-un anys coneixia ja set idiomes, incloent el matern (alemany, anglès, castellà, holandès, italià, francès i portuguès) i ho intentava amb el rus, sinó que els aprenia amb un sistema propi. No només va somniar amb trobar Troia de petit amb els contes del seu pare, sinó que la va trobar en la realitat, passant a ser conegut com un dels més importants arqueòlegs de la història.

(l’he de continuar!!)