En el meu treball de recerca, tenia la intenció de demostrar que ni la religió musulmana ni la civilització grega antiga anul·laven les dones pel simple fet de ser del sexe femení i creant així una discriminació força important. Jo pretenia demostrar que les intencions dels homes d’aquestes civilitzacions, en cap moment eren la de fer mal a les dones, sinó que ben al contrari, el que volien era protegir-les en excés tal com la Margalida creu que passava amb les dones de bona família a l’antiga Atenes.
Tot i així, he constatat que a les dones musulmanes actuals se les té bastant enganyades, és a dir, els homes justifiquen la seva discriminació i el seu masclisme, dient que l’Alcorà diu que han de tractar les dones d’aquesta manera; però la realitat, és que l’Alcorà en cap moment discrimina la dona musulmana, sinó que pel contrari, mana coses com evitar l’infanticidi femení, els maltractaments,etc.Jo crec que són molt importants els resultats que he aconseguit, ja que moltes dones necessiten ajuda, necessiten obrir les ulls i adonar-se de que realment no els cal la protecció que els homes els hi donen, ja que les dones tenim les mateixes capacitats que els homes i podem ser persones autònomes i independents, sempre i quan nosaltres vulguem ser-ho i posem de la nostra part per canviar el món amb granets de sorra.
Camila Pérez, segon de batxillerat
XAIPETE!
Camila, crec que has sigut molt valenta fent aquesta comparació. Pot semblar estúpid, però no tothom s’atreveix a fer-les, sovint es mal interpreten.
Jo també penso que les dones podrien fer alguna cosa per que aquest fet fos diferent, però fa massa temps que es així i canviar-ho soposa moltes molèsties.
Hola!
Quin treball Camila,
doncs pel que sempble les dones musulmanes és semblen a les dones antigues gregues.
Jo, he viscut moltes situación de discriminació i maltractament, falta d’educació, i he vist moltisimes coses.
Opino que hi han llocs on mes o meng s’han adaptat, pero en altres la cultura es molt estricta.
Les dones haurien de ser mes independents, i tenir més paraula i dret te llibertat i igualtat, que ja estem en el segle XXI.Entenc perfectament com diu la Laura que fa massa temps que és aixi, pero res és per sempre, algun dia haura de canviar, com tot canvia, i espero que a millor.
Camila,
La Margalida m’ha recomanat el teu treball de recerca perquè sap que sóc feminista i m’interessen molt els temes de dones de l’antiguitat i de l’actualitat, clar… Efectivament pel resum que fas veig que has fet un bon treball perquè parties d’una certa hipòtesi (apreciació) i al final l’has reconduïda amb matisos… Jo em quedo amb el dius com a conclusió:
“(les dones)… necessiten obrir les ulls i adonar-se de que realment no els cal la protecció que els homes els hi donen, ja que les dones tenim les mateixes capacitats que els homes i podem ser persones autònomes i independents, sempre i quan nosaltres vulguem ser-ho i posem de la nostra part per canviar el món.”
Aquest és un missatge optimista que “empodera”(dóna, reconeix poder) a les dones i no les victimitza…
Estic contenta que com a dona jove tinguis aquesta consciència perquè a vegades sembla que les dones joves no s’adonen de les discriminacions i injustícies que han patit i pateixen les dones i les dones grans sabem que ha costat molt aconseguir que les dones tinguem els mateixos drets i oportunitats que els homes…
Gràcies per la feina que has fet i et desitjo molta sort i salut
Mercè
Moltes gràcies, Mercè, per passar-te per aquí i deixar-ne constància. La teva opinió sempre té molt de valor i esdevé un autèntic punt de llum.
Liidaa=)
Quin Treball!
Com dona musulmana que sóc estic d’acord amb algunes coses, pero hi ha coses que m’ha semblat una miqueta exagerades.
La meva opinió és que el teu treball, camila esta molt bè peró crec que ancara no enteneu com son les dones musulmanes.
Jo crec que teniu una visio molt diferent a la realitat,i si fossiu musulmanes ho entendrieu millor, pero el que m’ha semblat bé que as destacat que l’Alcorà en cap moment discrimina la dona musulmana, sinó que pel contrari.
Perque molta gent es pensa que l’Alcora discrimina la dona,i en vritat estan molt equivocats…
Bueno camila que en vritat m’ha semblat bé perque així la gent es pot dona conta de com és en realitat una dona musulmana, que tampoc es una cosa dolenta, i per porta mucador o tenir un color diferent no és te que discrimina a ningú.=)
Hola!!
Felicito ala Camila per el seu treball està molt bé.
Jo com a noia musulmana estic d’acord amb algunes coses que diu la camila en el seu treball, com que en l’Alcora no diu en cap moment que la dona sigui inferior al home i que tingui que ser maltractada.
Sobre el tema del mocador la camila a ensenyat tots els tipus, desde el hiyab fins al buka.
Vull deixar clar sobre aquest tema que en lAlcora només posa que es obligatori el hiyab no el burka.
Sincerament no m’agrada parlar gaire sobre aquest tema perque sempre a creat conflictes.
Os agraeixo a totes els comentaris, personalment aquest no ha estat un treball fàcil de fer precissament pel que comentava la Haja, al no ser musulmana i estar bastant apartada d’aquest món, entendre’l i sobre tot fer que els demés ho entenguin és una tasca realment complicada. Tot i així em quedo amb la satisfacció d’haver evolucionat en aquest aspecte.
Bon treball, Camila. Des que en els comentaris al treball de la Knarik sobre la dona armènia vaig saber del teu treball, esperava la seva publicació. I l’espera no ha estat en va. Has analitzat una realitat propera, sobretot a Premià, i a través de la comparació amb una realitat antiga, has tret les teves conclusions.
Margalida, si has tutorat més alumnes, anima’ls a fer-nos partíceps del seu treball!
Teresa, la Carla ja el va publicar: Barcelona mitològica. Enguany a principis d’octubre ja havíem ventilat el treball de recerca. Una autèntica pena.
El País també en parla!
http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Mortaja/libertad/incompatibles/elpepisoc/20100127elpepisoc_1/Tes
Molt bon treball, però la veritat que no estic molt content al veure tota la informació.
Encara, avui dia, en la actualitat hi han civilitzacions que la dona és infravalorada i té menys importancia que l’home.
I, com la Camila exposa, la dona grega s’assembla bastant a la dona del Marroc, pero fins i tot la dona grega tenia “més” llibertat a l’hora de vestirse ja que les dones van tapades de dalt abaix, i, el cas mes extrem que he pogut veure ha sigut el “burka”, jo crec que no es possible que una dona estigui còmoda amb aquesta vestimenta.
Espero que en un futur tots poguem ser iguals i poder vestir i ser tothom com vulgui!
Bon dia,
jo crec que aquest és un tema molt delicat perquè sempre està la religió pel mig. Encara que em pregunto: si de veritat es vol a la dona protegir, se la tractaria com un ésser superior, no? Ella seria més valorada…
Però pel que veig només s’ens veu com objectes, que només servim per reproduir-nos la nostra espècie… i no només a Grècia o dins l’àmbit musulmà, també en la societat occidental. Fins fa poc no ens podiem posar ni pantalons!
Hola!
Bon treball Camila!
Es curiós pensar que la Tora no discrimina la dona pero en canvi culturalmen si que se la discrimina, és bastant habitual que el que queda escrit en els llibres sagrats s’interpreti de qualsevol manera per convenencia.
La veritat es que aquest és un tema del que costa parlar a causa de les múltiples critiques que es reben.
Crec que aquest treball es va presentar en els comentaris de l’article de les dones de la Knarik a l’enllaç de la vida quotidiana.
Hola!
M’agradat moltíssim el teu treball és molt semblant al meu.Crec que és un tema molt interessant a més de que és molt difícil buscar informació si tu no ets musulmana.
Però tot i així has fet molt bona reserca i molt bona comparació.
Et felicito per el teu treball que segur que no a sigut facil.
Adeu 🙂
PD: per cert el teu treball de reserca me d donat algunes idees del que podria fer jo l’any que ve.
Hola!
Felicito a la Camila pel seu treball ja que és molt interesant, m’ha ajudat a comprendre el que era el matrimoni per els grecs i també el que és per els musulmans. Ha fet unes bones comparacions i té raó s’assemblen molt, tot i que estem parlant de dones que han viscut en diferents èpoques. Per mi la religió musulmana està molt endarrerida.
Respecte a la posició dels homes que asseguren que ho fan per protecció, no hi estic d’acord ja que les dones no necessitem cap protecció.
Hola!
El primer que vull dir és felicitats a Camila Pérez per el treball , ja que es nota que la treballat i és molt interesant.
Jo, com diu la Camila i la Margalida penso que les intencions dels homes d’aquestes civilitzacions, en cap moment eren la de fer mal a les dones, sinó que ben al contrari, el que volien era protegir-les en excés .
Però també vull dir que en l’actualitat de la manera que a evolucionat tot les dones musulmanes no tindrien que permetre el tracte que els hi donen els seus homes, perquè tant els homes com les dones tenim els mateixos drets.Des del meu punt de vista haurien de fer alguna cosa, tot i que és difícil.
Salve!
Estic molt d’acord en que per a nosaltres una cultura tan propera com la musulmana ens és encara molt desconeguda i és molt interessant poder llegir articles i rebre més informació d’ella. He fet refencia a la cultura musulmana, però el que he dit es pot aplicar també a moltes altres cultures que critiquem i jutjem, quan moltes vegades no les coneixem.
Bon article Camila!
Valee! 😀
Salve!
M’ha agradat el treball que ha fet la Camila està molt bent elaborat i mostra molt les semblances entre la dona grega i la dona musulmana, que la veritat són bastantes.
Jo com a noia musulmana estic d’acord amb algunes coses que ha dit la Camila.
Sobre el tema del mocador la Camila ha ensenyat tots els tipus, des de el hiyab fins al burka.
Vull deixar clar sobre aquest tema que en l’Alcorà només posa que és obligatori el hiyab no el burka.
Jo també penso que les dones podrien fer alguna cosa per que aquest fet fos diferent, però fa massa temps que es així i canviar-ho soposa molts problemes.
No pensava pas que la dona grega i la musulmana tinguèssin tant en comú. Personalment, continuo sense entendre perquè ha de ser diferent, entenc que potser no és discriminitzara la dona, però, el fet de voler-la protegir, no és afirmar que és el sexe dèbil? Em fa pensar aquest fet. Malgrat això, considero que en la societat en la que visc jo, el masclisme també existeix, per molt que s’intenti erradicar. Per tant, no es tracta de dir que la meva societat discrimina més o menys, sinó, que ho fa i punt, aquest és l’error.
Molt bon treball, m’ha agradat la comparació ja que és cent per cent real, que encara en el segle 21 segueixen havent dones callades i amagades, sobretot les musulmanes per la seva religió. Amb alguns dels treballs anteriors he pensat amb aquesta comparació i ara que la he vist m’ha semblat molt bona. Ha sigut molt valenta en fer aquest treball ja que com posa en el final s’ha trobat complicacions amb les dones musulmanes, hem de tenir en conte que al cap i a la fi és a seva religió i les seves creences que lis han imposat des de ven petites i no se’ls i és fàcil parlar d’això i menys si lis diuen que s’haurien de alliberar.
Pingback: El matrimoni a Grècia | Aracne fila i fila
Xaipete,
Bon treball!
M’agrada la forma en la que has explicat les diferències, no infravalorant les diferents religions, sinò basante en els fets i no mostrant la teva opinió.
Jo crec que cada cultura té la seva manera de viure, de moment jo estic bé amb la meva, així que si alguna vegada les dones de les altres cultures demanessin ajuda per tindre igualtat no dubtaria en ajudar-les.
Un apunt genial, he pogut veure grans similituds entre aquests dos tipus de dones, l’apunt en cap moment fa una critica a la religio citada anteriorment pero si fa una critica al tracte que rep la dona en aquests temps contemporanis i ho compara amb la dona grega per que veiem la gravetat de la situtacio ja que ninguna dona pot ser tratada com a l’antiguitat.
Pingback: Ser mare a l’antiga Roma | Aracne fila i fila