Captació d’esclaus segons PLAYMOBIL

Ja sabeu que sóc un apassionat als clicks de PLAYMOBIL, i tot buscant per el Youtube vídeos de romans, em vaig trobar aquest. Em sembla interessant aquest vídeo sobre el procés de esclavització que feien servir els romans en forma d’aquests ninots interactius.

>

Els soldats romans porten unes inicials gravades als seus estandards: Què signifiquen?

Arnau Lario Devesa
1r ESO

8 thoughts on “Captació d’esclaus segons PLAYMOBIL

Ja trobava a faltar, Arnau, les teves col·laboracions a Aracne. No sé què en diran els alumnes, però a la Valèria li ha agradat moltíssim i ha reconegut algun dels seus playmobils. No ha acabat d’entendre, però, per què un ésser humà pot esclavitzar un altre. Fins ben aviat!

2. Oriol García

Molt bón article, Arnau! Es una manera de jugar amb el playmobil(el joc que a tu t’agrada) amb aquest tema tan important romà com es l’esclavitud.
    Avui en día encara existeix l’esclavitut en alguns indrets del nostre mon. De fet, ara que estem en plena ”Crisis”, la eslcavitud aumenta, tal i com diu en aquesta pàgina: http://www.elpais.com/articulo/sociedad/crisis/aumenta/esclavitud/elpepisoc/20090907elpepisoc_2/Tes
    Aquest es un linc, de la pagina ”El País” on esmenta la producció d’esclaus i com aumenta, justament ara en la crisis econòmica que estem patín a molts llocs del mon.

3. Teresa Devesa i Monclús Post author

Gràcies, Arnau, esperem més col·laboracions teves. El bloc s’enriqueix també amb les aportacions dels més petits, de primer cicle d’ESO o de primària. Així els alumnes més grans, com l’Oriol, recorden vells temps…

4. Arnau Lario Devesa

Gràcies a tots, i sobretot a l’Oriol, per haver-me passat aquest “link” tan interessant sobre l’esclavitud al món. He après coses noves sobre aquest fenomen tan esgarrifós que encara perdura al món.

5. Ana Rosa

Em sembla que les inicials són S.P.Q.R. Que són les inicials de: Senatus PopulusQue Romanus. I aquestes inicials s’utilitzaven per representar que algú venia desde Roma i que el que havia de dir era en nom del senat.

Per cert m’agrada molt el video 🙂

6. Anna Salas Tarré

Ooooooooh quina cucada de video!
    M’encanten les històrietes que es fan de Playmobil, ojalà haguéssin estat a la meva época de jugar per haver-me muntat jo també aquestes històries tan apasionants!
    L’any passat vaig comentar un article sobre els esclaus ja que el vàrem estar estudiant i vaig dir també que quan vaig anar de viatge a Estats Units, a Annapolis, vaig veure un punt on havia sigut feia anys un lloc d’intercanvi, compra i venta d’esclaus.

Molt bo el video i m’en alegro que nois de primer d’Eso ja estiguin enganxats al nostre bloc!

7. nuria

M’ha sorprès moltissim lo ben fet que està aquest video! I com no, m’ha fet recordar lo gran estrategues militars que eren els romans. Pel que veiem al video en quant els romans feien la formació tortuga, (que consistia en: imitant la closca de les tortugues, els escuts cobrien pels costats i per sobre els soldats) l’enemic no sabia com atacar.

Valee! 😀