Filosofia, fotografia… FOTOFILOSOFIA

FILOSOFIA, FOTOGRAFIA… mots d’origen grec com bé sabeu, o no?

Va ser precisament  a Grècia on es va germinar el canvi en el pensament humà i  va sorgir el raonament. Des d’aquell punt de partida milers de homes i dones, han iniciat una recerca per apropar-se més a la saviesa. Nosaltres hem heredat els raonaments de totes aquestes persones que van viure abans que nosaltres i que van voler deixar les seves idees per a que algú altre continués la seva recerca.

Dia 18 de Novembre, entre els actes de commemoració del Dia de la Filosofia, es va celebrar el concurs de fotografia filosòfica a la facultat de Filosofia de Barcelona, amb una intenció, recordar la importància que té la filosofia a les nostres vides. I a través de fotografies unides a una qüestió filosòfica vàrem mostrar els nostres raonaments, no sols tots els alumnes de primer del I.E.S Cristòfol Ferrer sinó de molts altres centres de Catalunya i les illes. Els professors encarregats de l’esdeveniment van seleccionar les fotografies que més els van agradar en l’acte final de la Mostra de Fotofilosofia 2009, i del nostre centre van seleccionar la fotografia de Coty Ledesma “Existeix la completa indiferència?”, aquí os deixo el link de totes les fotos penjades al bloc de Fotografia i Filosofia del nostre centre i ja podeu anar pensant en la propera convocatòria i si són de temàtica grega o romana, Aracne sempre us donarà ales a la fama o almenys immortalitzar el moment, perquè tot canvia i res no roman.

La meva conclusió després és que si podem capturar els pensaments a través de les paraules, també és cert que amb la fotografia podem congelar el nostre punt de vista, i convertir així les paraules i les imatges en un discurs filosòfic.

Són les meves identitats inseparables

Són les meves identitats inseparables? Dani Costa

Dani Costa

1r de batxillerat

3 thoughts on “Filosofia, fotografia… FOTOFILOSOFIA

1. Margalida Capellà Soler Post author

Em sembla molt bé, Dani, que hagis fet aquesta entrada aquí. Crec que hauries de parlar amb en Manel i a veure si també ho anuncieu al bloc general de l’institut i al de la revista.
    L’enhorabona a tots i a totes per participar a Fotofilosofia, i a Manel per incitar-vos-hi.
    Per Sant Jordi podríem fer una mostra fotogràfica per matèries al centre, no? La mostra matemàtica sempre té quòrum!

2. Teresa Devesa i Monclús

Un bon article, Dani. Veig que el Manel, que també va ser professor de l’Albéniz, continua incitant-vos a pensar i reflexionar, que d’això es tracta.
    Records, Manel, de part dels teus excompanys de Badalona!

3. andreaa

AVE
    primer de tot moltes felicitats dani perque la teva foto sortis seleccionada a la teva escola, i despres, he estat miran les altres fotografies desde l’enññaç que s’ha facilitat, i estan totes molt bé m’han agradat molt, algunes et fan pensar molt i et menges el coco hahaha
    petons! VALE!!