Per molts anys, Aracne fila i fila! Per molts anys blocaires, alumnes i companys! Tot just avui celebrem el primer aniversari!
Avui fa tot just un any que començàvem el curs 2008-09 i des d’ El Fil de les Clàssiques obria per aleshores els meus alumnes de llatí, de grec i de cultura clàssica des de tercer d’ESO fins a segon de batxillerat aquest bloc, tot convidant-los (la majoria enguany ja han acabat l’ESO o el batxillerat!) a compartir-lo amb altres esdudiants, professors i enamorats del món clàssic d’arreu.
Ahir vàrem començar un nou curs amb cares noves i altres de ben familiars, uns descobríeu per primera vegada el Fil de les Clàssiques i Aracne fila i fila (i us vaig veure sortir de classe amb una il·lusió en el rostre que deia i perdoneu-me: Qui diu que el llatí és una llengua morta?) i altres us sentíeu com a casa. A l’apunt d’ahir a El Fil us deia que depenia de vosaltres, alumnes de l’IES Cristòfol Ferrer i alumnes de l’Isaac Albéniz, i alumnes i professors d’arreu, continuar amb aquest projecte educatiu. A hores d’ara crec que Aracne és un bloc consolidat que, tot i ser d’estudiants, no ha tancat durant l’estiu i s’han fet una pila d’articles i de comentaris. Amb un any entre tots hem escrit 244 apunts, hem fet 1643 comentaris i s’han rebut visites 8387; hem gaudit del centaure d’or 2009 de Chiron i no paren d’arribar col·laboracions d’arreu amb articles i comentaris; entre tots, val esmentar l’IES Isaac Albéniz amb la seva professora de clàssiques i coordinadora pedagògica Teresa Devesa que assegura que aquest curs mantindran una estreta participació en el projecte col·lectiu obert a qui ho vulgui que és Aracne fila i fila, nascut tot just fa un any en què han participat des d’alumnes de primària fins a professors jubilats de les aules. Per tant, no té edat, només un interès comú: l’amor pel món clàssic i la seva actualització en català a la xarxa; tot i que abans de l’estiu hem aconseguit finalment posar-hi un traductor al castellà i a l’anglès perquè ens ho demanaven. Aracne fila i fila som tots els que l’ hem fet possible aquest primer any de vida i espero que pugui fer molts anys més i que altres centres s’hi afegeixen! Els blocaires clàssics del Cristòfol ferrer i de l’Albéniz ara per ara ens trobarem a finals d’octubre al Parc del Laberint i posarem cara als apunts i comentaris i enllaçarem la nostra amistat virtual amb una trobada clàssica. Personalment em fa molta il·lusió i desitjo que a vosaltres també.
No hem d’oblidar que Aracne és un projecte col·lectiu i col·laboratiu i que cal complir unes normes d’estil i de contingut, respecte envers tots i totes, alumnes i professors, i que és una xarxa de clàssiques dintre d’un entorn acadèmic per tant susceptible de ser avaluada. Una qüestió d’estil: els colors de El Fil de les Clàssiques i d’ Aracne fila i fila són els colors de Grècia (blau i verd, sobre fons blanc). El taronja és per als enllaços i per a Chiron. Per remarcar utilitzem el blau. En els vídeos del Youtube el color triat és el verd, així com en les citacions de textos. Aquestes normes serveixen per a tots els apunts i per a tots els editors i editores. Espero que per a una qüestió d’estil tots i totes les porteu a terme.
Es pot comentar independent de qui ho hagi escrit, però s’han d’haver comentat tots els apunts de la categoria del vostre curs (Cultura Clàssica, Llatí 4, Llatí 1r, Llatí 2n, Grec 1, Grec 2) perquè ara, gràcies a l’última actualització de Xtecblocs, podem posar etiquetes i reservar les categories pels grups classe, general o actualitat. Aviat podrem escriure en grec, o això espero, i a veure si ens faciliten desde Xtecblocs l’identificador perquè la majoria d’alumnes no teniu el correu de l’Edu i a finals d’any ja no servirà, a més m’agradaria que disposéssiu d’un corrector en català i que editéssiu els vostres apunts sols tot pujant els vostres muntatges audiovisuals i presentacions al servidor corresponent (trobareu els enllaços a l’apartat Eines de El Fil de les Clàssiques; és a dir, almenys cada trimestre heu de pujar un article sols i heu de comentar el corresponent al vostre curs, sigui de qui sigui: l’IES Cristòfol Ferrer, Albéniz, Serra de Marina, Martí de Riquer, Salesians, …
Moltes gràcies a tots i a totes per fer-ho possible! Tenim, alumnes blocaires, uns blocs col·lectius d’estudiants fantàstics com és el cas de Secretos de Argos que continuen la seva singladura a la recerca de referents clàssics i ens obren camí. Per tant, endavant i molt bon curs! Feliciter!
Muchisimas felicidades por el año, espero que cumpla muchos mas y que tenga mucho exito, entre los alumnos y las professoras intentaremos que sea asi!
Felicidades
Felicitats per aquest any sense complicacions, espero que aquest any segueixi igual o millor que l’any passat!
L’enhorabona!
pd: jo també penso que el Llatí no és una llengua morta!
Ave amiciiiii!
Felicitats per aqquest any!
Espero que en siguin molts d’éxit ja que s’ho mereix,el blog és molt especial i interessant…
Valeeee
Hola a tots els lectors d’aquest blog.
Gracies a tots vosaltres el meu inici al mon classic, ja sera el llatí o el grec.
També m’agradaria felicitar per aquest any que tan important per aquest blog.
Un salut!
I, aquest any ens podrem reunir els dos institus que junts em pogut fer que aquest blog sigui posible.
Avee!!
Fa un any que l’Ariadna i jo fem servir aquet blog.
L’any passat el vam utilitzar poc ambdues ,però aquet any ens hem proposat fer-lo servir més ja que podem adquirir grans coneixements i perquè el bloc a evolucionat a millor.
També ens sembla bé la sortida que es farà amb altres instituts.
Valee!!
Felicitats Aracne! i felicitats a tots els que heu (hauria de dir “hem” però sóc conscient de que la meva aportació ha sigut mínima…) publicat articles en aquest blog, fent-lo com és!:) m’encanta la idea de que es pugui escriure en grec, tot i que de moment, jo no en tinc ni idea… ja m’arribarà el moment de poder-ho apreciar;)
Benvinguts de nou al bloc. Veig que els que ja coneixeu aquest espai de trobada heu tornat amb noves forces i que els que us hi trobeu per primera vegada empreneu el nou curs amb empenta i il·lusió. Comença una nova etapa per a tots vosaltres, el batxillerat, i no us negaré que haureu de treballar molt per obtenir els millors resultats, però també serà el moment d’anar definint el futur que us espera més enllà de la secundària.
Recordeu: “Nulla dies sine linea!” i “Fortuna secunda”!
Teresa, som afortunades de comptar amb uns alumnes com aquests i nosaltres també hem d’aprofitar-ho; per tant, per a tots i totes: Carpe diem!
Si no l’heu llegit us recomano l’apunt de benvinguda a El Fil de les Clàssiques.
Pel que fa als vídeos, si no es veuen us caldrà actualitzar el real Player.
Ave lida!! la veritat que estic molt contenta perquè el nostre bloc ja fa un any que existeix i jo crec que tots hem après molt amb Aracne fila fila.. qui ho diria que el nostre bloc es convertís en una eina de treball i de intercanvi de opinions i coneixements perquè altres alumnes i gent de fora comenta el nostre bloc en hora bona lida!!
moltes felicitats! i també moltes felicitats per tots els premis que s’han aconseguit amb aquest bloc que cada cop és més conegut a catalunya.
I que cumpleixi molts més anys!!
hola a todos,felicidades per el año y que se hagan muchos mas
Holaa!
Felicitats a l’Aaracne!
No puc dir que he aportat res perqué és el primer any que començo llatí però espero que pugui celebrar un segon aniversari pensant que si que hi he format part.
Salve Aracne!!!
Moltes felicitats!!!
El nostre projecte, avui a fet un any, i cada vegada som mes la gent que hi participa, i cada vegada això es fa mes gran. Estic molt content de que la Margalida ens dones la oportunitat d`independitzar-nos amb el nostre blog. Gracies Margalida.
Adeu!!!
Moltes gràcies a vosaltres per saber aprofitar l’oportunitat!
Hola Lida,
bueno jo per que veus comento tard en aquesta pagina,
pero espero d’esforçar-me, de passarm’ho bé i de estudiar.
Aquesta es la meva posibilitat d’aprendre coses noves sobre una assignatura que mai la vaig estudiar.
🙂
Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » Aracne ens fa dos anyets!