Després de descobrir el rostre ciclàdic (a “No veus quin cap més antic?“), la Clara observa una nova escultura. Es tracta d’un nen, que es toca el peu…
Després de visitar el món de la pintura, la Blanca i la Clara passen al món de l’escultura. Apareixen davant un rostre ciclàdic (de les illes Cíclades, a Grècia, entre els anys 2600 i 1000 aC).
És una escultura molt antiga, però sembla moderna, i sembla representar un rostre jove.
COR 1: ¿No veus quin cap més antic
COR 2: i quina cara més jove?
COR 3: ¿No fari-es un pessic
COR 4: a aquesta galta tan tova?
Sense boca, cap orella, no té ulls, sols una nàpia. Ni la testa d’una ovella tindrà mai tanta prosàpia.
| 6 |
COR 1: Sembla un ésser del tot cor,
COR 2: delicat com un gerani.
COR 3: Sembla un fill de Henry Moore
COR 4: o un parent de Modigliani.
Que el que té cinquanta segles pot semblar-nos ben modern. L’art, de sempre, trenca regles: ¿On hi ha el cel? ¿On és, l’infern?
|6|
CORS 2 i 3: ¿No veus quin COR 1: ¿No veus quin cap més antic?
CORS 2 i 3: i quina cara més jove?
CORS 2 i 3: ¿No faries COR 1: ¿No fari-es un pessic
COR 2 i 3: a aquesta galta tan tova?
SenSENse boBOca, capCAP oreRElla, noNO té ullsULLS, sols uUna nàNÀpia. NiNI la tesTESta d’uD’Una oveVElla tinTINdrà maiMAI tantaTA prosàSÀpia.
(. Sen . | . bo . | . cap . | . re . | . no . | . ulls . | . u . | . nà
. Ni . | . te . | . d’u . | . ve . | . tin . | . mai . | . ta . | . sà)
|6|
CORS 2 i 3: Sembla un és COR 1: Sembla un és-ser del tot cor,
CORS 2 i 3: delicat com un gerani.
CORS 2 i 3: Sembla un fill COR 1: Sembla un fill de Henry Moore
COR 2 i 3: o un parent de Modigliani.
Que elQUE’L que téTÉ cinquanQUANta seSEgles potPOT semblarBLAR-nos benBEN modernDERN. L’artL’ART, de semSEMpre, trenTRENca reREgles: ¿OnON hi ha el celCEL? ¿On ésÉS, l’infernFERN?
(. Que’l . | . té . | . quan . | . se . | . pot . | . blar . | . ben . | . dern
. L’art . | . sem . | . tren . | . re . | . On . | . cel . | . és . | . fern)