Concursos de Clàssiques

Alumnes de Llatí de 4t ESO i de 1r de Batxillerat de l’escola Aula premiats el 2018 en diferents concursos de clàssiques

Us hi apunteu?

CONCURS INSCRIPCIÓ REALITZACIÓ CURS
Medusa mythological Exam Octubre 27 Nov. 27-Des. 17 ESO i Batx.
National Classical Etymology Exam Octubre 20 Nov 1.-Des. 8 Batx.
Camws high school latin translation contest Novembre 1 Nov. 27-Des. 8 Batx.
Olimpíada Lingüística Espanyola (no 2018) Desembre Gener 4t ESO i Batx.
ELEX I EGEX 2018 (EUROCLASSICA) Octubre 15 de Gener Batx. Grec i Llatí
 The National Mythology Exam   Gener 15  Febrer 19-Març 2  4t ESO i Batx.
 National Greek Exam  Gener 20  Febrer-Març  Batx.
 National Latin Exam  Gener 20  Febrer-Març  Batx.
 Certamen Hermes  Novembre  Febrer Batx.
Latin composition contest Febrer Febrer Batx.
Concurs Odissea Febrer Febrer ESO i Batx.
National Roman Civilization Exam Febrer Febrer 16-Març 26 ESO i Batx.
National Latin Vocabulary Exam Febrer Febrer-Març Batx.
Premis Hèracles (TR) Març Maig 2n Batx.
Premi Núria Tudela i Penya Juliol Agost ESO i Batx.
The Exploratory Latin Exam
Olimpíada Clàssica UAB Març-Abril 18 d’abril 2n Batx.
Certamen Escolar de Relato Telémaco de Ítaca Juny Juny Batx.
Certamen  Ciceronianum 23 de febrer 2 de març 2n Batx. Llatí
Prueba de Griego Parnaso 20 d’abril 27 d’abril 2n Batx. Gre

Montserrat Bastons Garcia
Escola Aula

Barcino: la Roma dels Manel

Barcino

Si hagués nascut a Barcino cap allà al segle IV
viuria en una domus, amb un atrium gegant,
a un pati ple de plantes com a peça central
i un mosaic d’Atenea a la cubicula principal.

Si hagués nascut a Barcino cap allà al segle IV
vestiria toga virilis recolzada en un braç.
Faries la bugada amb orina, cendra i calç
i em cuinaries garum els dies especials.

I els turistes es fan fotos on tu i jo vam esmorzar.
Són les coses bones de passar a l’eternitat.
I un guia els ensenya el cardo de la ciutat
allà on a priori ens vam enamorar.

I ara un nen dibuixa en la sala del museu
el que ha vist a Barcino i el recorregut a peu:
la necròpolis, l’aqüeducte, el temple d’August
el fòrum, les muralles, fetes de molts busts.

Adaptació de la cançó Roma dels Manel per part dels alumnes de clàssiques de l’escola Aula de Barcelona.

La coneixeu? La teniu al blog de música amb referents clàssics  L’emprempta d’Orfeu.

Us atreviu a cantar la nostra versió? Potser, fins i tot, també us atreviu a adaptar-la i a cantar-la?

Montserrat

Escola Aula de Barcelona

Un Sant Jordi de Clàssiques 2018

Enguany he decidit escriure un seguit de poemes per a celebrar Sant Jordi, aquesta festa tant catalana i especial. És el nostre deure commemorar tots els esforços que es varen fer en el seu moment per a recuperar les lletres catalanes. D’aquesta manera tots podem participar aportant escrits i poemes de collita pròpia. Us animo a unir-vos-hi i si pot ser amb referents clàssics!

Passió

Les dèbils guspires reviuen el foc,

el bategant cor esdevé roent.

El caliu embriaga poc a poc,

la sinuosa ànima, s’encén estrident.

L’ardent inconscient aflora,

afluent dels racons més profunds.

El sentiment de soledat no enyora,

renega, llençant-se al pou sense fons.

La sang, de rojos, brolla,

de vermells, el foc es tenyeix,

de corall, insinuen els llavis,

d’escarlata, l’au fènix reneix.

Inferno

La foscor s’apodera de la vista,

el cos esdevé com el gel,

la càlida llum s’apaga,

comença el viatge a l’infern.

Caront i la barca esperen,

la Llacuna Estígia, d’ànimes plena,

un cà de tres caps que vigilen,

guardià de temoroses ànimes en pena.

Un cel rogent i flamíger,

un terra erm i ardent.

Sulfurant, Hades fumeja,

torturant esperits, sàdicament.

Sense sortides la ment desespera,

la por, s’apodera del pensament,

ja res més alleugera,

eternament destinats al patiment.

Descriptio Puellae

Dorada, la sedosa cabellera, ondea,

llevada por la brisa primaveral.

Larga y rubia, rodea,

el bello rostro de porcelana oriental.

De finos rasgos, sus impávidos ojos interpelan.

Almendrados, sus pupilas de azabache esconden.

Chata, la pequeña nariz equilibra.

Suaves mejillas, calientes, se enrojecen.

Los tiernos labios húmedos, color coral,

presionados, un sinuoso beso ocultan.

Sonríe, dientes más blancos que el mármol.

Única, estos elementos la modelan.

Arnau Torres Nadal 2n batx B

DEBAT: Per què Grec?

Tema a debatre: La importància d’estudiar grec.

1r grup: A FAVOR de la importància i de la llengua i cultura grega.

2n grup: EN CONTRA d’estudiar grec.

Amaia, a l’esquerra portaveu del grup en contra. Sergio, a la dreta, portaveu del grup a favor.

Procediment:

1-Es formen dos grups equitatius amb els mateixos participants.

2- Sense haver fet consulta del tema, s’explica el tema de debat.

3- Cada grup, tria un representant, que dialogarà amb l’altre de l’equip contrari.

4- En 45 segons, cada grup ha de fer una exposició del tema, però ja al·legant la seva postura. Primerament a favor; en acabar, en contra.

5- El grup a favor, ha de defensar la seva visió donant arguments durant 1 minut i 30 segons. Després ho ha de fer el grup en contra, ja contrastant els arguments del contratacant. La seva durada, també és d’un minut i mig.

6- Segon torn de paraula, el grup a favor ha de contraatacar amb arguments les respostes del grup en contra, però aquesta vegada en 1 minut. Es repeteix l’acció amb els en contra.

7-Seguidament, el torn a favor exposen les seves conclusions i el grup en contra finalitza el debat exposant les seves.

Normes del debat

Al debat ha d’ intervenir només el portaveu del grup, però els seus companys poden passar-li notes (o apuntar a una llibreta, pissarra…) mentre parla el contrincant, agafant aquests les idees del rival per facilitar així la feina del portaveu.

El grup guanyador serà aquell que hagi defensat amb millor oratòria el tema en qüestió.

Mireia Sánchez Cano

Col·laboradora dels blocs de clàssiques i editora de IVSTITIA.