DEBAT: Per què Grec?

Tema a debatre: La importància d’estudiar grec.

1r grup: A FAVOR de la importància i de la llengua i cultura grega.

2n grup: EN CONTRA d’estudiar grec.

Amaia, a l’esquerra portaveu del grup en contra. Sergio, a la dreta, portaveu del grup a favor.

Procediment:

1-Es formen dos grups equitatius amb els mateixos participants.

2- Sense haver fet consulta del tema, s’explica el tema de debat.

3- Cada grup, tria un representant, que dialogarà amb l’altre de l’equip contrari.

4- En 45 segons, cada grup ha de fer una exposició del tema, però ja al·legant la seva postura. Primerament a favor; en acabar, en contra.

5- El grup a favor, ha de defensar la seva visió donant arguments durant 1 minut i 30 segons. Després ho ha de fer el grup en contra, ja contrastant els arguments del contratacant. La seva durada, també és d’un minut i mig.

6- Segon torn de paraula, el grup a favor ha de contraatacar amb arguments les respostes del grup en contra, però aquesta vegada en 1 minut. Es repeteix l’acció amb els en contra.

7-Seguidament, el torn a favor exposen les seves conclusions i el grup en contra finalitza el debat exposant les seves.

Normes del debat

Al debat ha d’ intervenir només el portaveu del grup, però els seus companys poden passar-li notes (o apuntar a una llibreta, pissarra…) mentre parla el contrincant, agafant aquests les idees del rival per facilitar així la feina del portaveu.

El grup guanyador serà aquell que hagi defensat amb millor oratòria el tema en qüestió.

Mireia Sánchez Cano

Col·laboradora dels blocs de clàssiques i editora de IVSTITIA.

6 thoughts on “DEBAT: Per què Grec?

  1. Carlos Garcia

    Vaig anar amb el primer grup del debat, que estava a favor de la importància de la llengua i la cultura grega. Vaig anar a favor perquè, tal com deia Pedro Olalla al vídeo “Por què Grecia?”, moltes coses que han arribat a la nostra civilització provenen de la cultura grega, com per exemple el vi, el blat… També va aparèixer la filosofia (amics del saber), apareix la democràcia, un invent dels grecs i la llengua grega, és la llengua de la ciència, de la cultura, la més antiga i la llengua més vital del món.
    Em va semblar molt interessant fer un debat, ja que no és una activitat que fem gaire sovint i això es va notar a l’hora de la pràctica. També penso que s’hauria de poder fer un debat organitzat de manera que no només participin els portaveus, sinó tot l’equip. En conclusió, penso que podríem millorar amb debats, perquè és qüestió de pràctica i és molt interessant.

  2. Jorge Velasco

    Al debat jo vaig anar en contra de que s’estudiés grec. Encara que res de les idees que vaig proposar a la nostra portaveu les crec (ja que jo en veritat estic a favor d’estudiar-ne: perquè part de la nostra llengua actual, sobretot en l’àmbit mèdic i cultural, han agafat cultismes i neologismes d’aquí i,a més, part dels valors actuals i el sistema actual que tenim al nostre país (democràcia) està inspirat en l’Antiga Grècia), vaig voler participar com a “advocat del diable” per saber perquè hi ha gent que es decideix per no aprendre grec i, d’aquesta forma, intentar donar-li la volta als seus arguments i poder arribar a convèncer-los.
    El debat personalment em va semblar molt bé i adequat, però vaig trobar a faltar que els que estàvem als costats com a defensors o opositors del grec poguèssim parlar, com una espècie de torn per alusions però que no només els portaveus tinguessin dret a parlar. Tret d’això, van ser excel·lents els arguments que vaig escoltar i crec que se n’haurien de fer més!

  3. Nadia Castillo

    Bon dia!
    En el debat que es va realitzar fa dues setmanes, vaig anar en el primer grup, és a dir, a favor, on defensàvem la importància de la llengua i la cultura grega.
    Jo vaig voler estar en aquest grup, perquè m’interessava molt, el fet que els meus companys, poguessin compartir les mateixes qüestions i contrastar-les, des de diferents punts de vista. A més, tal com deia en el vídeo, quasi tot el que tenim en la nostra actualitat, ha sigut gràcies als nostres avantpassats, i això volia fer veure els altres i intentar que el grup contrari s’adonés compte.
    El debat personalment, em va agradar, perquè el vaig trobar molt interessant, ja que, és un tema poc parlat per la societat d’avui dia i el vaig trobar molt adient, pel motiu que he comentat abans. Però vaig trobar a faltar, que els altres poguessin intervenir, a part dels portaveus, però tot i això va ser un molt bon debat.

  4. Paula Gijón

    Durant el debat jo vaig estar en el grup que defensava la importància del grec, ja que penso que conèixer les bases de la nostra cultura, tant en la filosofia, com en l’escriptura o en la democràcia, és essencial però entendre el món actual en el qual vivim. També he de dir que alguns dels arguments en contra del grec em van semblar molt realistes i van fer que no estigues 100% d’acord amb el que defensàvem. L’activitat em va semblar molt interessant i crec que seria una bona idea repetir-la, però amb la variant de deixar parlar també als que no són portaveus.

  5. Mercè Sánchez

    Bon dia,
    Els alumnes de grec de Primer de Batxillerat vam dur a terme un debat sobre la importància (o no) d’estudiar grec. Jo vaig posicionar-me en el grup que estava a favor d’estudiar aquesta llengua. Crec que és molt important estudiar grec, ja que moltes coses d’avui dia estan vinculades i tenen origen a Grècia, com per exemple els aliments en que es basa la dieta mediterrània, la democràcia, la filosofia, els gèneres literaris, la ciència i la medicina.
    Va ser una bona experiència, perquè gairebé mai se’ns planteja la possibilitat de fer debats i crec que és una bona manera de defensar unes idees determinades. Espero que pel proper cop poguem participar més persones, així tots aprendrem més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *