“El nostre mar” i cançó “Odissea”. CANTÀNIA 2015

Benvolguts aràcnids!

Com els seguidors d’aquest bloc ja deuen estar esperant de fa temps… anuncio que un any més la Cantània “Al bell mig de la terra” torna a tenir referents clàssics! Insisteixo amb la pregunta de l’any passat: Es pot fer una gran obra obviant-los? Sembla que no, però… Per què? Potser ens podeu ajudar a respondre aquesta qüestió i a trobar aquests referents en la cançó i en l’àudio que la precedeix. Potser també sereu capaços d’utilitzar el mapa que adjunto per tal d’ampliar els referents i donar a conèixer informacions relacionades amb les ciutats i enclavaments geogràfics.

(L’àudio i el vídeo que teniu a continuació corresponen a les pistes 14 i 15 del cd de la cantata, d’un total de 21 pistes. Són les dues que tenen referents clàssics)

La cantata d’enguany s’anomena “Al bell mig de la terra” i n’ha fet el text la Carlota Subirós i la música en Xavier Pagès. En aquesta ocasió la temàtica gira entorn del mar Mediterrani (tot un referent!) i una relació epistolar entre un noi africà que viatja a Europa i la seva germana Ebele que es queda a l’Àfrica. Si voleu veure més vídeos de les cançons cliqueu aquí.

Molts d’ànims a tots els aràcnids que s’animin a completar aquest treball cooperatiu o a donar la seva opinió al respecte. Bona feina a tots!

Xavi de música

5 thoughts on ““El nostre mar” i cançó “Odissea”. CANTÀNIA 2015

Quina alegria, Xavi! Esperàvem amb candeletes aquesta entrada i evidentment la Cantània d’enguany també té referents clàssics! Haurem d’afegir la cançó Odissea també a la pàgina recull musical del cicle troià que tenim oberta a L’empremta d’Orfeu!
    Moltes gràcies i bona Cantània!

2. Abril Ramos i Aran

Quina sorpresa!

Jo vaig poder participar en la cantània del 2010. Aquesta era sobre “La balada del retorn”, parla sobre una de tantes famílies que es van exiliar després de la guerra civil. Els primers passos en una terra desconeguda i el trasllat a Veneçuela on el fill comença a estudiar música, tenint vagament present la música dels seus pares, la terra que va deixar enrere, fins a poder recuperar la seva antiga cultura, la seva música i fusionar-la amb la nova en què ha estat educat.

L’any passat la meva companya Mar i jo vam anar a l’auditori de Barcelona explicant la temàtica de les diferents Cantànies d’ençà que van començar, vam estar buscant referents clàssics i els vam exposar davant dels professors que col·laboraven i anaven a la xerrada informativa on els ensenyaven el que havien de fer amb els seus alumnes.

Realment va ser una experiència única i que estaria bé que algun altre alumne pogués repetir! Us animo a respondre la pregunta del Xavi!

“Rambla Llibertat” va ser la temàtica de l’any passat -que vaig poder veure perquè la meva germana participava- i nosaltres vam trobar el referent de Quodlibet, del llatí “quod” (que) “libet” (agrada, plau) “el que et plau”. És una composició musical que combina diferents melodies o fragments musicals.

També vam trobar com a la cantània 2010/2011 van posar una cançó sobre les lletres gregues. Aquí la teniu: https://www.youtube.com/watch?v=rKUb9uUZ3Yk

Si esteu interessats a seguir la feina que vam fer l’any passat podeu mirar el Drive amb el que vam fer la presentació a l’Auditori de Barcelona:

3. alarioxtecblocs

Hola!
    M’han encantat ambdues coses, el relat i la cançó. Sobretot aquesta última, el cor de la qual tenia molta potència i la lletra era molt original. Certament, tots els pobles de l’antic imperi romà estem units per alguna cosa que ens supera, culturalment i lengüísticament.
    Felicitats als participants del Cantània d’aquest any i als autors i cantants, molt bona feina!

4. Pingback: Syrinx | El fil del mite grec

5. Iria Rael

Xaipe!
    Bon article!! Tot i que sincerament no sabia que era la Cantània, però m’han encantat el relat i la cançó.