Semper apertus

El passat mes de febrer, alguns alumnes de 1r de batxillerat vam tenir l’oportunitat d’anar d’intercanvi a Alemanya. Una de les visites organitzades va ser a la ciutat de Heidelberg on vam poder visitar la Universidad Ruprecht Karl de Heidelberg (també coneguda per la Universitat de Heidelberg). El seu nom en llatí és Ruperto Carola Heidelbergensis, ja que va ser fundada per Ruperto I en el 1386. És, per tant, la universitat més antiga d’Alemanya i una de les principals d’Europa en matèria d’investigació.

A l’entrada de la instal·lació hi trobem una frase en llatí: “Semper apertus”, que significa sempre obert.

La història de la creació d’aquest lema es produeix el 18 d’octubre de 1386 quan es va celebrar la cerimònia d’obertura de les portes de la universitat. Com a lema, Marsilius von Inghen, el primer rector de la universitat, va escollir “Semper apertus”, que concretament es refereix a què el llibre d’aprenentatge està sempre obert.

Camila Arigón
1r Batx. Llatí

3 thoughts on “Semper apertus

1. alarioxtecblocs

Quan ho vaig veure, ja em va semblar que era un bon lema per a una universitat, ja que demostra la ment oberta de la comunitat d’estudiants i professors universitaris. L’explicació del guia va ser molt interessant, i vaig comprendre que Heildelberg era més interessant que em pensava.
    Molt bé, Camila!

2. Pingback: Referents clàssics a Heidelberg, Alemanya | El fil del mite grec