La llengua llatina, com la Cultura Clàssica, ha influït d’una manera tan gran que fins i tot, avui dia, el podem trobar en diferents àmbits de la nostra societat: videojocs, publicitat, cinema, manga…etc. És tant el que ens envolta que seria pràcticament impossible arribar a esmentar-les totes. No hem d’oblidar, però, que un dels trets que defineix l’Antiga Grècia, és la seva cultura o religió, la mitologia grega, on els seus protagonistes són déus i herois, i amb això vull dir que aquesta cultura s’ha arribat fins i tot a aplicar, de manera conscient o inconscient, en els anuncis de perfums, com podem observar en aquest article.
Vaig veure aquest anunci a la televisió:
Quins referents clàssics podeu identificar en el vídeo?
En un moment donat, apareix un mot llatí, “Invictus“, què vol dir? Per què dóna nom a aquest perfum?
De quina manera es plasma en l’anunci la sensualitat i erotisme, característic de la mitologia grega?
Sara, t’agraeixo aquesta entrada. Fa temps que l’esperava i no arribava; potser l’Elisa que ens ha d’acabar d’enllestir a La cinta de NIKH el seu esborrany de la pel·lícula Invictus, la reservava pel seu treball de recerca o bé li anirà bé la teva.
Per cert, amb quin heroi identifiqueu el protagonista de l’anunci? Quina relació extramarital de Zeus hi veieu?
Salve!
Moltes gràcies Sara, doncs sí, tenia pendent fer un apunt a La cinta de NIKH però aquest apunt teu ens anirà molt bé pel nostre treball de recerca així que en F. Xavier Gras i jo et demanem permís per enllaçar-la en el nostre treball.
Moltes gràcies Sara per la teva recerca.
Pingback: L’EMPREMTA D’ORFEU » Power, de Kanye West
Pingback: Invictus, de Clint Eastwood | La cinta de Νίκη
Pingback: Vols sentir-te una dea olímpica? Olympea, de Paco Rabanne | El fil del mite grec