Vols sentir-te una dea olímpica? Olympea, de Paco Rabanne

Heu vist el nou espot de Paco Rabanne? La nova fragància femenina es diu Olympea i l’anunci és aquest:

Imatge de previsualització de YouTube

Quins referents clàssics hi trobeu? Què heu reconegut? Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica? Què vol dir olímpic? Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic? On situeu el mont Olimp? i on la seu dels jocs olímpics, Olímpia?

Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla? Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina? Considereu que és sexista?

Recordeu altres anuncis amb referents mitològics? Per què creieu que els publicistes els utilitzen tant? Posar-nos fragàncies i perfums és també una herència clàssica?

Quant a Margalida Capellà Soler

Professora de clàssiques de l'institut Premià de Mar.
Aquest article s'ha publicat dins de General, Pervivència, Pervivència publicitat i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

22 respostes a Vols sentir-te una dea olímpica? Olympea, de Paco Rabanne

  1. Quina alegria acabo de tenir! He entrat al Facebbok i un antic i estimat alumne, en Víctor, m’ha enviat precisament aquest anunci:
    “He trobat una colònia amb referents https://youtu.be/TzTMMcuAFSI olimpea!! Aquí et deixo l’anunci.
    Una abraçada!!”

  2. Sandra Mendoza diu:

    En aquest anunci de colònia femenina podem identificar clarament alguns elements provinents de la mitologia grega com ara l’Olimp ( lloc on els deus resideixen), el cavall alat (tot i que aquest anunci modernitza el pegàs i el substitueix per un cotxe amb ales).
    La paraula Olimp vol dir exageradament majestuós, pertanyent a Olímpia (ciutat de la Grècia antiga) o a l’Olimp (llar del deus). Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    Aquesta colònia femenina utilitza colors rosats i daurats i utilitza dues ales com a logotip; elements que simbolitzen la bellesa femenina i la delicadesa. Per altra banda, la fragància masculina utilitza blaus i platejats i l’ampolla té forma de trofeu; simbolitzant així la competitivitat i la força

  3. Alèxia Alvárez diu:

    Χαιρετε!
    – Quins referents clàssics hi trobeu? Què heu reconegut? Es pot trobar l’Olimp on hi viuen els deus utilitzant la colònia pesaràs a ser una deessa), el cotxe amb ales que es podria dir que es una versió actual de pegàs.
    – Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica? Segons ens vol vendre els publicistes o el propi anunci, si, ens sentirem sensuals, poderoses i belles.
    – Què vol dir olímpic?Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic? Exageradament majestuós. Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    – On situeu el mont Olimp? Olimp era l’hogar dels deus olímpics, els principals deus del panteó grec, presidits per Zeus.
    – I on la seu dels jocs olímpics, Olímpia? He trobat different informacions pero amb la mateixa base, en tots dos casos es celebraven a Olímpia, com bé diu el titol de la pregunta .Els jocs olímpics varen ser una sèrie de competicions atlètiques celebrades a la ciutat d’Olímpia entre diferents polis de l’Antiga Grècia. Els jocs es celebraven al santuari sagrat d’Olímpia, a l’estat d’Elis a la península del Peloponès, en honor del déu suprem de la mitologia grega, Zeus.
    – Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla?Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina? En la colònia femenina Olimpea, l’ampolla té uns colors rosats alguns més intensos que d’altres i com a dit la meva companya, algun reflexa daurat es pot veure, aquest color representa la delicadesa. En l’anunci es dona entendre que ficant-ne aquesta colònia podràs exercir un poder sobre els homes( al final de l’anunci es pot veure com la model entra a unes dutxes on hi ha uns homes despullats), seràs sensual i bella. En la colònia masculina Invictus, l’ampolla té forma de trofeu ( en l’anunci el model aixeca un trofeu) té el color blau i platejat, que l’ampolla tingui aquesta forma representa la força i la competitivitat, en l’anunci també es dona a entendre que deixaràs de ser un home corrent i pesaràs a ser un deu, amb la qual cosa també tens un poder sobre les dones ( Al final del anunci es veu com el model va als vestuaris on es plegat de dones esperant-lo).
    – Considereu que és sexista?No, perquè des de el meu punt de vista una dona i un home han de olorar diferent.
    – Recordeu altres anuncis amb referents mitològics?
    Sí, aquí us deixo els links;
    Versace Eros Pour femení  https://youtu.be/UVeji2ja8jw
    Versace Eros Eau de Toilette masculí  https://youtu.be/CBtv99Ufyo0
    – Per què creieu que els publicistes els utilitzen tant? Posar-nos fragàncies i perfums és també una herència clàssica?
    Sí, els perfums i les fragàncies són tan antics com la humanitat, els grecs per a qui era tot un luxe, una deixa dels deus, els donaren a conèixer als romans i aquest els desenvoluparen, per això mateix els publicistes utilitzen tant els referents mitològics, per que els deus es podria dir que són l’origen dels perfums, olorar a perfum significava la sensualitat, com si es fos diví.

  4. Clàudia Ordaz diu:

    Χαιρετε!

    En l’anunci de la nova fragància femenina de Paco Rabanne trobem varis elements de la mitologia grega com per exemple; el mateix Olimp (residència dels déus), el cavall alat que apareix en forma de cotxe, etc…

    Olimp significa exageradament majestuós, que prové d’Olímpia (ciutat grega) o de l’Olimp (llar de déus). Zeus olímpic, en grec Ναός του Ολυμπίου Δός, és un temple atenenc començat a construir en el segle VI a.C i acabat en el segle II i dedicat a la memòria de Zeus (identificat pels romans com Júpiter), rei de tots els déus. A l’interior del temple es trobava una estatua gegantesca d’or i marfil de Zeus, tot i que actualment no existeix cap vestigi de l’estàtua o de l’interior de la construcció.

    La colònia femenina Olympea es distingeix per la utilització de tonalitats rosades i daurades i agafa les dues ales com a logotip. Aquests elements simbolitzen la bellesa femenina i la delicadesa.

    La fragància masculina Invictus per contra utilitza tons blavosos i platejats i l’ampolla té forma de trofeu que fa referència a la competitivitat i a la força física. En aquest spot es dona a entendre que seràs com un deu a la terra amb un poder sobrenatural sobre les dones.

    Dubto que per portar aquesta fragància em sentís una dea olímpica i tampoc crec que sigui el missatge explícit que vol vendre la casa però sí que si llegeixes entre línies el que pretenen transmetre és que si la portes seràs una dona sensual, objecte de totes les mirades, poderosa entre els homes i distingida.

    Els jocs olímpics van ser i han estat des de fa mil·lennis una de les competicions atlètiques de les que més s’ha parlat. Originalment celebrades a la ciutat d’Olímpia entre diferents polis gregues. Els jocs es celebraven al santuari sagrat d’Olímpia.

    El sexisme és algo o que bé defensa la divisió de la societat per raó de la diferència dels sexes o bé el conjunt d’actituds que menyspreen el que són o fan les dones. No trobo que sigui pas un anunci sexista, ja que és obvi que les dones porten un estil de fragàncies i els homes d’altres i tampoc es menysprea a la dona sinó fins i tot pot ser al revés, atribuint al sexe femení un poder imperant. Si hagués de retreure algo a aquest anunci seria que es tria un estereotip molt concret de dona elitista i que defensa la bellesa física per sobre de tot.

    Anuncis amb referents mitològics: https://www.youtube.com/watch?v=us9m2HRsTWw
    https://www.youtube.com/watch?v=fgF96c3S3No

    Els referents clàssics no només s’utilitzen per la publicitat visual o per als perfums, en el món de la moda prenen sovint un paper destacat entre les cases més distingides del món. Personalment, quan penso en l’Antiga Grècia em ve LA idea d’una gent arreglada i polida amb un gran estil, amb una senzillesa que a la vegada ho té tot, resumint, veig els antics grecs com a una personificació del bon gust. És per això mateix que les grans marques sempre s’han fixat ens els referents clàssics, ja que són sinònim de luxe, de distinció, de sensualitat… A part els perfums i les fragàncies existeixen des d’orígens de la humanitat i els grecs els apreciaven molt.

  5. L.Arcas diu:

    Xxaipete!
    En aquest anunci de colònia trobo dos referents clàssics clars, el cotxe, que representa Pegàs i l’Olimp, lloc on residien els déus i què es troba a Grècia., aquesta fragància, busca que a l’utilitzar-la ens sentim com a deeses i el mateix amb la masculina, fan que busquis sentirte com un déu. A l’ampolla podem veure que representa la feminitat en la bellesa i delicadesa i a la masculina utilitza la forma de trofeu com a símbol de victòria. L’ús de colors rosats per noies i colors més freds per homes, representa com una barrera i distinció entre els dos sexes, com les Barbies dels Actionman, un és creat perquè hi juguin les nenes i l’altre els nens. Als anuncis de colònia o de desodorant són molt sexistes i mostren grans diferències entre els dos costats, i tot això podría venir a raó d’una estratègia de venta, perquè es necesita diferencia l’olor masculí del femení, el d’home és més fort i el de dona més dolç.
    Ara mateix no em ve al cap ningún, però si que al tema publicitari, s’utilitza molt el referent mitològic, a l’hora de fer anuncis, però cal tornar a dir que sobretot a l’entorn dels perfums, perquè es més senzill vendre utilitzant el tema déus i els seus atributs per captivar atenció del públic, que no per exemple posar qualsevol tema publicitari dintre de l’entorn de colònies on surti gent “normal”, perquè en la meva opinió, no crida tant l’atenció, com fer-te sentir bella i delicada com una desea o triomfador com un déu. També crec que utilitzen molt el tema mitología, perquè els perfums provenien de Grècia, era un objecte de luxe, que no tothom podía tindre, només gent amb posibles, no treballadors.

  6. Irene Sanz diu:

    Podem identificar clarament alguns elements de la mitologia grega com ara l’Olimp, on resideixen els déus, i el cavall alat/pegàs, però en aquest anunci el modernitza i el substitueix per un cotxe amb ales.
    Tot i que no ens sentirem una jove dea olímpica, la campanya publicitaria ens ho vol fer creure.
    Olímpic vol dir majestuós, que pertany a Olímpia (antiga ciutat grega) o a l’Olimp.
    Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    La colònia femenina utilitza colors rosats i daurats i unes ales com a logotip, que simbolitzen la bellesa i la delicadesa i, la masculina, utilitza blaus i platejats i té forma de trofeu, simbolitzant la competivitat i la força.
    Considero que és sexista en el punt de que al color rosa se li atribueix la feminitat i la delicadesa i, al blau, la masculinitat i la força.

  7. Mar Cruz Viladoms diu:

    Xaipete!!!

    -Quins referents clàssics hi trobeu? Què heu reconegut?
    He trobat l’Olimp, on vivien els déus. He reconegut el cotxe(pegàs) i pel vestuari que duien he sabut que eren déus i deesses grecs.
    – Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica?
    És evident que no, però clar, les marques han de vendre sigui de la manera que sigui. Una deesa no ho serem, però si que farem molt bon oloreta!!!!
    – Què vol dir olímpic? Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic?
    El Zeus olímpic és un temple que va ser construït en honor a Zeus, en canvi, l’atleta fa referència a ell com a déu.
    – On situeu el mont Olimp?
    A Grècia. He buscat i és la muntanya més alta.
    – I on la seu dels jocs olímpics, Olímpia?
    Els jocs olímpica es celebraven al santuari sagrat d’Olímpia per la península del Peloponès per fer honor a Zeus.
    – Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla?Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina?
    El color rosat que envers la fragància d’home mostra delicadesa.
    – Considereu que és sexista?
    Quan va sortir només la d’home, doncs una mica, però ara que han tret la nova per a dona, no m’ho sembla pas. Estem igualats pel que fa fragàncies de Paco Rabanne no?
    – Recordeu altres anuncis amb referents mitològics?
    Ara mateix no me’n ve cap a la ment.
    – Per què creieu que els publicistes els utilitzen tant? Posar-nos fragàncies i perfums és també una herència clàssica?
    Els utilitzen per donar-nos a entendre que posant-nos aquestes fragància ens sentirem com a déus i deesses de l’antiga Grècia. Si que és una herència clàssica ja que els perfums i les fragàncies han sigut casi des de sempre.

  8. Oualid Anzaoui diu:

    Quins referents clàssics hi trobeu? Què heu reconegut? Es pot trobar l’Olimp i el cavall amb alas que apareix en forma de cotxe.

    Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica? Tot i que les dones no es sentiran una jove dea olímpica, la campanya publicitaria els ho vol fer creure.

    Què vol dir olímpic? Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic? On situeu el mont Olimp? i on la seu dels jocs olímpics, Olímpia? Olímpic vol dir majestuós. Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.

    Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla? Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina? Considereu que és sexista? El color rosat que envers la fragància d’home mostra delicadesa. Ara no crec que sigui sexista peró, quan només van treure el de l’home semblava una mica sexista.

  9. Mariona Cava i Ruiz diu:

    Els referents clàssics que es poden distingir són l’Olimp i el pegàs que apareix en forma de cotxe. Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica? Crec que tot és marketing i potser alguna persona molt ingenua ho pot arribar a pensar en algun moment de la seva vida, tot i què per la meva part crec, que per ser una dea olímpica necessites més coses que tenir un simple perfum. Què vol dir olímpic? Olímpic significa exageradament majestuós. Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic?El Zeus olímpic és un temple que va ser construït en honor a Zeus, en canvi, l’atleta fa referència a ell com a déu. On situeu el mont Olimp? El mont Olimp és a Grècia,i crec que recordar que és una de les muntanyes més altes de Grècia.
    Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla? Doncs al paquet apareixen unes ales i el pot de colònia té forma d’anell, en canvi el pot de la colònia dels nois es com un trofeu i ho trobo una mica sexista, com si el trofeu de les noies fou les joies i el trofeu dels nois fos com una copa de la Champions.Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina? Crec que fa servir el rosa, perque per una determinada raó, el rosa sempre s’ha assignat a les noies i el blau als nois, cosa que ara espero que estigui canviant perque sincerament crec que es dictaminar una cosa totalment falsa, ja que a mi com a noia m’agrada més el blau que el rosa. Considereu que és sexista? Sí, totalment. Degrada una mica la manera de lligar amb les noies, amb el fet de que han de ser guapes,primes i han d’olorar bé, mai els hi passaria per el cap al senyors que fan aquest tipus d’anuncis ficar una noia de mida estàndar,és a dir, una noia normal i corrent, no super prima ni super alta ni amb les cames quilomètriques. Crec que una persona és maca com es per dintre no l’aspecte que té. Així que si fessin anuncis amb noies amb curves i amb homes amb panxa i ”pelo en el pecho” crec que els cànons de bellesa serian millors, perque la gent fa més cas al que surt a la tel.levisió a la vida real.

  10. Abril Gabutti diu:

    Xaipe!
    En aquest anunci de colònia femenina es poden veure clarament alguns elements provinents de la mitologia grega. L’Olimp on els deus resideixen, i més camuflat en forma de cotxe el cavall alat.
    Aquesta colònia femenina utilitza colors rosats i daurats i utilitza dues ales com a logotip; elements que simbolitzen la bellesa femenina i la delicadesa. Per altra banda, la fragància masculina utilitza blaus i platejats i l’ampolla té forma de trofeu; simbolitzant així la competitivitat i la força que moltes vegades representen els dèus grecs.

  11. Valentina diu:

    Xaipee!!!
    – Quins referents clàssics hi trobeu? Què heu reconegut? Es pot trobar l’Olimp on hi viuen els deus utilitzant la colònia pesaràs a ser una deessa), el cotxe amb ales que es podria dir que es una versió actual de pegàs.
    – Si ens posem aquesta fragància, ens sentirem una jove dea olímpica? Segons ens vol vendre els publicistes o el propi anunci, si, ens sentirem sensuals, poderoses i belles.
    – Què vol dir olímpic?Quina diferència hi ha entre Zeus olímpic i un atleta olímpic? Exageradament majestuós. Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    – On situeu el mont Olimp? Olimp era l’hogar dels deus olímpics, els principals deus del panteó grec, presidits per Zeus.
    – I on la seu dels jocs olímpics, Olímpia? He trobat different informacions pero amb la mateixa base, en tots dos casos es celebraven a Olímpia, com bé diu el titol de la pregunta .Els jocs olímpics varen ser una sèrie de competicions atlètiques celebrades a la ciutat d’Olímpia entre diferents polis de l’Antiga Grècia. Els jocs es celebraven al santuari sagrat d’Olímpia, a l’estat d’Elis a la península del Peloponès, en honor del déu suprem de la mitologia grega, Zeus.
    – Quins referents clàssics trobeu en l’ampolla?Quina diferència de color, de sensibilitat envers la colònia masculina? En la colònia femenina Olimpea, l’ampolla té uns colors rosats alguns més intensos que d’altres i com a dit la meva companya, algun reflexa daurat es pot veure, aquest color representa la delicadesa. En l’anunci es dona entendre que ficant-ne aquesta colònia podràs exercir un poder sobre els homes( al final de l’anunci es pot veure com la model entra a unes dutxes on hi ha uns homes despullats), seràs sensual i bella. En la colònia masculina Invictus, l’ampolla té forma de trofeu ( en l’anunci el model aixeca un trofeu) té el color blau i platejat, que l’ampolla tingui aquesta forma representa la força i la competitivitat, en l’anunci també es dona a entendre que deixaràs de ser un home corrent i pesaràs a ser un deu, amb la qual cosa també tens un poder sobre les dones ( Al final del anunci es veu com el model va als vestuaris on es plegat de dones esperant-lo).
    – Considereu que és sexista?No, perquè des de el meu punt de vista una dona i un home han de olorar diferent.
    – Recordeu altres anuncis amb referents mitològics?
    Sí, aquí us deixo els links;
    Doncs ara mateix no m’en recordo de ningú.
    – Per què creieu que els publicistes els utilitzen tant? Posar-nos fragàncies i perfums és també una herència clàssica?
    Sí, els perfums i les fragàncies són tan antics com la humanitat, els grecs per a qui era tot un luxe, una deixa dels deus, els donaren a conèixer als romans i aquest els desenvoluparen, per això mateix els publicistes utilitzen tant els referents mitològics, per que els deus es podria dir que són l’origen dels perfums, olorar a perfum significava la sensualitat, com si es fos diví.

  12. Erola Such Tormo diu:

    XAIPETE!

    En aquest anunci clarament es reconeix l’Olimp, allà on tots els déus viuen i el gran cavall alat (pegàs) però en versió moderna com és el cotxe.
    Si ens sentirem com deeses gregues? No ho sé del cert, jo personalment potser si. L’anunci t’ho ven així, i per a què mentir-se, ho venen bastant bé. Jo no sé si com una dea grega però com a mínim més sensual i bonica si.
    Olimp vol dir exageradament magestuós. Zeus Olímpic és un temple en honor al déu Zeus situat a Atenes, i un atleta olímpic fa referència a ell com a déu.
    El mont Olimp el situem a Grècia, a la muntanya més alta.
    Els jocs olímpics es celbraven a Olímpia, a la península del Peloponnès.
    En l’ampolla de l’anunci de la dona, l’ampolla és de color rosa suau amb reflexos daurats, això significa delicadesa i feminitat. L’anunci et dona a entendre que passaràs a ser una dona sensual, bonica i poderosa i que els homes només et faran casa tu. En l’anunci masculí, l’ampolla té forma de trofeu i és d’un color blau marí amb detalls platejats, l’home en posar-se la colònia passa a ser com un déu, a ser adorat per tothom i a tenir un efecte d’enamorament en les dones.
    No crec que sigui sexista, em sembla bé que hi hagi una colònia per homes i una per dones.
    Jo crec que utilitzen tant la mitologia grega perquè ja forma part de la nostra cultura i hem crescut escoltant històries del déus grecs i sempre vols assemblar-te a un d’ells, aixì doncs, els publicistes aprofiten l’oportunitat per fer-te creure que comprant aquests productes que ells t’estan venent, podras arribar a sentir-te tal i com és sentien els déus als que tu et volies assemblar.

  13. Robert Cepeda diu:

    Xaipe!!!
    Podem identificar clarament alguns elements de la mitologia grega com ara l’Olimp, on resideixen els déus, i el cavall alat/pegàs, però en aquest anunci el modernitza i el substitueix per un cotxe amb ales.
    Tot i que no ens sentirem una jove dea olímpica, la campanya publicitaria ens ho vol fer creure.
    Olímpic vol dir majestuós, que pertany a Olímpia (antiga ciutat grega) o a l’Olimp.
    Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    La colònia femenina utilitza colors rosats i daurats i unes ales com a logotip, que simbolitzen la bellesa i la delicadesa i, la masculina, utilitza blaus i platejats i té forma de trofeu, simbolitzant la competivitat i la força.
    Considero que és sexista en el punt de que al color rosa se li atribueix la feminitat i la delicadesa i, al blau, la masculinitat i la força.

  14. Maryama diu:

    Xaipe!
    Els referents clàssics que es podem trobar són l’Olimp que és on viuen tot els deus, i el pegàs que apareix en forma de cotxe.
    Si ens possem aquesta frafància no ens sentirem com una jove dea olimpica tot és màrketing.
    El Zeus olímpic és un temple que va ser construït en honor a Zeus a Atenes, en canvi, l’atleta fa referència a ell com a déu.
    L’ ’ampolla de la colonia femenina té uns colors rosat, aquest color representa la delicadesa. En l’anunci es dona entendre que ficant-ne aquesta colònia podràs exercir un poder sobre els homes, que seràs sensual i bella. En la colònia masculina Invictus, l’ampolla té forma de trofeu té el color blau i platejat, la forma de l’ampolla representa la força i la competitivitat, en l’anunci també es dona a entendre que deixaràs de ser un home corrent i pesaràs a ser un deu.

  15. Rocío Rodríguez diu:

    Xaipete!

    Ja coneixia la existència d’aquest anunci i colònia.
    El més obvi que podem identificar és l’Olimp, que estava al cel.
    També troben, en l’Olimp, alguns dèus. Quan la noia entra a l’aigua podem veure la cara d’Atena.
    També trobem, que el cotxe que utilitzen per arribar a l’Olimp porta les ales de pegàs.
    El que preten aquest anunci és que quan ens posem la colònia, és que ens sentim tant important com les deeses gregues. Ens vol fer creure que som una dea.
    L’Olimp jo el situo a Atenes.
    Utilitza colors rosats per atribuir-ho a a delicadesa i la bellesa.
    La colònia masculina tons blaus per atribuir-ho a la força.
    M’agrada l’anunci, encara que el considero sexista aligual que molts altres anuncis.

  16. Χαιρετε!
    A l’anunci hi han elements mitològics com ara l’Olimp, on resideixen els déus, i el cavall alat/pegàs, però en aquest anunci el modernitza i el substitueix per un cotxe amb ales.
    L’anunci no m’agrada massa (com tots els anuncis de colònies) per la imatge general que és dona de la dona.

  17. Xaipe!
    A l’anunci he pogut trobar diversos referents clàssics, el primer l’Olimp, residència dels déus (gran manera d’atribuir grandiloqüència a l’espot, qualsevol voldria viure al paradís). Després es veu un cotxe alat, que seria una modernització del pegàs. I per últim la paraula Olimp, on viuen els deus o pot significar també majestuositat.
    La finalitat de l’anunci és que l’espectador cregui que, després de posar-se aquest perfum, se senti com si fos al paradís dels déus o una deessa mateixa. Els anuncis de perfum sempre són exagerats i amb massa idealitzacions; pot funcionar o no per vendre, però a mi personalment no m’agraden, trobo que s’esforcen massa per impressionar i no ho aconsegueixen.
    Òbviament cal dir que els referents clàssics a la publicitat són sempre efectius i què aquest anunci és un bon exemple on podem trobar diversos.

  18. ainablanch diu:

    En aquest anunci de colònia femenina podem identificar clarament alguns elements de la mitologia grega com ara l’Olimp , el cavall …
    La paraula Olimp vol dir majestuós, pertanyent a Olímpia que era la ciutat de l’antiga grecia o a l’Olimp (llar del deus). Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    Aquesta colònia femenina utilitza colors rosats i daurats i utilitza dues ales com a logotip; elements que simbolitzen feminitat. La fragància masculina d’aquista mateixa marc , utilitza colors blaus i platejats i l’ampolla té forma de trofeu; simbolitzant així la competitivitat i la força.

  19. Valentina Restrepo Rodríguez diu:

    Xaipe!!
    Es pot trobar l’Olimp on hi viuen els deus utilitzant la colònia pesaràs a ser una deessa), el cotxe amb ales que es podria dir que es una versió actual de pegàs.
    Segons ens vol vendre els publicistes o el propi anunci, si, ens sentirem sensuals, poderoses i belles.
    Exageradament majestuós. Zeus olímpic és un gran temple situat a Atenes que va ser dedicat a Zeus.
    Olimp era l’hogar dels deus olímpics, els principals deus del panteó grec, presidits per Zeus.
    He trobat different informacions pero amb la mateixa base, en tots dos casos es celebraven a Olímpia, com bé diu el titol de la pregunta .Els jocs olímpics varen ser una sèrie de competicions atlètiques celebrades a la ciutat d’Olímpia entre diferents polis de l’Antiga Grècia. Els jocs es celebraven al santuari sagrat d’Olímpia, a l’estat d’Elis a la península del Peloponès, en honor del déu suprem de la mitologia grega, Zeus.
    En la colònia femenina Olimpea, l’ampolla té uns colors rosats alguns més intensos que d’altres i com a dit la meva companya, algun reflexa daurat es pot veure, aquest color representa la delicadesa. En l’anunci es dona entendre que ficant-ne aquesta colònia podràs exercir un poder sobre els homes( al final de l’anunci es pot veure com la model entra a unes dutxes on hi ha uns homes despullats), seràs sensual i bella. En la colònia masculina Invictus, l’ampolla té forma de trofeu ( en l’anunci el model aixeca un trofeu) té el color blau i platejat, que l’ampolla tingui aquesta forma representa la força i la competitivitat, en l’anunci també es dona a entendre que deixaràs de ser un home corrent i pesaràs a ser un deu, amb la qual cosa també tens un poder sobre les dones ( Al final del anunci es veu com el model va als vestuaris on es plegat de dones esperant-lo).
    No, perquè des de el meu punt de vista una dona i un home han de olorar diferent.
    Sí, els perfums i les fragàncies són tan antics com la humanitat, els grecs per a qui era tot un luxe, una deixa dels deus, els donaren a conèixer als romans i aquest els desenvoluparen, per això mateix els publicistes utilitzen tant els referents mitològics, per que els deus es podria dir que són l’origen dels perfums, olorar a perfum significava la sensualitat, com si es fos diví.

  20. Arnau Torres Nadal diu:

    Xaipe!
    Ara que s’acosta el nadal, més que mai es posen de moda els anuncis de perfums o colònies… Hi ha molta gent que no raona els anuncis i de tant veure’ls s’ho acava creient tot. En aquest anunci patrocinen a una deessa que porta un perfum que torna bojos als homes. Fa que tots la mirin ( en teoria quan senten el olor del perfum però en realitat l’espectador es creu que la torna més bella ). Fa que quedin esglaiats i no puguin deixar de mirar-la. Aquesta genuïna bellesa és el que ven i per aquest motiu fan aquest anunci.

  21. Marta Ruiz diu:

    Xaipe!
    Es veu el mont Olimp, aquesta colonia el que representa és que quan ens posem la colònia ens sentim una d’elles, que tots els déus ens miren. Ens volen fer creure que els homes ens miraran diferent només per portar aquella colonia, però amb aquesta passa com amb totes. La colonia al ser de color rosa ja atrau a més noies, jo personalment al veure el anunci per primer cop a la televisió em van donar ganes de olorar-la. Un dia vaig poder tenir la oportunitat i no és tant impressionant com em pensava. La tenen molt sobrevalorada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *