El quadre El naixement de Venus de Sandro Botticelli continua inspirant, ara el trobem en un anunci de cafè amb Julia Roberts de dea.
Recordeu la meva inspiració amb Barbies, o l’extens i superinteressant apunt de la Coty. És curiós, veritat! Si en coneixeu més, actualitzeu els apunts perquè el quadre de Sandro i la seva Venus no deixen d’inspirar i de reproduir-se amb les noves tecnologies.
Valèria
5è Primària
És ben cert, Valèria! A veure si els aràcnids i aràcnides n’expliquen els motius i aporten més exemples d’aquesta pervivència actual del Naixement de Venus de Botticelli en tots els camps.
avee!
aquests videos els vaig veure l’altre dia, m’encanta la Julia Roberts fents de Venus!!
valee
Ave! Un altre referent clàssic en un anunci. Suposo que el creador d’aquest haurà utilitzat per anunciar el seu café el Naixement de Venus, la dea de l’amor i la bellesa, per donar-li un aire sofisticat.
Un altre anunci que actualment he vist amb algun referent clàssic és l’aparició de la dea Fortuna a la Loteria de Nadal.
Molt ben trobat, l’anunci. Està clar que la mitologia clàssica segueix sent un referent per els nostres temps moderns. Al primer anunci, la base de on es troba Julia Roberts és una petxina, com al mateix quadre de Botticeli, i el vestit, a la part del pit també hi porta una, símbol característic de la dea Venus. Suposo que aquest cafè deu estar molt bo si es capaç de fer somriure a la mateixa dea de l’amor… 😀
Vale!
La solució de l’home de donar-li el cappucino per a treure-li el somriure què espera el que representa Botticelli, em recorda a la Mona Lisa i el misteri del seu somriure, no sé si la persona què ha fet l’anunci s’ha inspirat en part en aquesta referència de la pintura de Leonardo da Vinci, però jo se la trobo. Trobo què s’ha inspirat en les dues pintures, per simbolitzar el bon gust del cafè, què pot desfer, fins i tot, el misteri d’aquell somriure.
Valee!
Ave!
De referents hi podem trobar la petxina que significa fertilitat, i el cel com a molt, però podem trobar poc més de referent ja que el quadre de Botticelli pinta a la deessa Venus sobre la petxina arrastrada per les onades del mar i el vent personificat en un home a l’esquerra del quadre; i a la dreta hi situa una dona (representa la primavera) esperant Venus amb una manta per cubrir-la, ja que ve totalment nua.
El segon video, la Venus és exacte a la que va pintar Botticelli en el seu moment, encara que sembla que està desproporcionada, tan ella com la petxina.
Aquesta és la meva opinió, però està molt ben trobat. Felicitats!
Vale!
Ave!!
Valèria, si fas aquests treballs a cinquè de primària quan vagis a l’ESO o a Batxillerat faràs uns treballs espectaculars, et felicito!
Le veritat és que aquest article és molt interessant. I, per a mi, encara més perquè a aquest primer trimestre a Història de l’Art hem treballat aquesta obra del gran Sandro Botticelli. Venus, com tots sabem, és la deesa de la bellesa, de la fecunditat, és amb qui s’hi ha identificat sempre l’extrema bellesa femenina. La deesa Venus romana va ser assimilada de la deesa grega Afrodita, encara que sempre se sol dir que no va ser una assimil·lació completa perquè no compartien exactament les mateixes característiques.
Aquesta obra és molt peculiar i interessant perquè junt amb aquesta màxima bellesa que és Venus hi apareix una de les hores que esta esperant la deesa a la terra per rebre-la com s’hi mereix en època primaverenca com podem veure per la capa vermella amb flors de la hora. Després, a l’altre costat hi apareixen dos vents que són qui han portat a la terra a la deesa Venus, que és recolzada a una petxina.
Però, com apunt més important i més referent al Llatí, es pot dir que aquesta obra la va pintar Sandro Botticelli inspirat en “Les Metamorfosis” d’Ovidi, en el contingut d’auestes metamorfosis del qual Botticelli va treure molt fruit per pintar les seves obres i, en la qual es nota més aquesta influència és en aquesta concretament.
Vale et “FELICITER” de nou Valèria!
Ave!
M’agrada que en els anuncis també es reflecteixi la cultura llatina, perquè així es putgui demostrar un cop més que el llatí amb la seva cultura no estan morts.
A part de la meva opinió crec que l’anunci de la Júlia Roberts està força bé, ja que primerament representen l’escena al cel, per a que la gent que no sapiga gaire imagini alguna cosa i després el fet que aparegui el pintor i tots els homes oferint-li café mostra molt bé com representa que era Venus i que tots els homes li anaven al darrere.
respecte al quadre m’he quedat bocabadada, perquè és impressionant com funcionen les noves tecnologies i més per a que les utilitzen, per fer o dibuixar quadres a,mb motius mítics.
Crec que ha sigut una bona recerca Valèria, felicitats!
Vale
PD: no és l’Anna sóc l’Annia
Ave!
Tant en el primer vídeo, que és un anunci de cafè, com en el segon, en el qual es veu una impremta en funcionament, es tan relacionats amb el quadre “El naixement de Venus” de Sandro Botticelli, un pintor renaixentista italià.
En el primer vídeo, es pot observar com Julie Fiona Roberts, una actriu estatunidenca, interpreta el paper de Venus, és a dir, el paper d’una deessa romana principalment associada amb l’amor i la bellesa.
Jo penso que utilitzen aquest referent clàssic per donar a l’anunci sofisticació. També, si pensem en el quadre de Botticceli ho podríem relacionar amb l’anunci, ja que al quadre es mostra l’actitud i les faccions fines de la deessa, apropant-se més a l’ideal d’intel·ligència pura o saber suprem, és a dir, que potser volen representar a l’anunci el quadre, per tant, tots els que consumeixin aquest cafè seran intel·ligents, amb bon gust.
Com he dit anteriorment, al segon vídeo s’observa una impremta en funcionament, és a dir, que podem veure com en l’actualitat, la deessa Venus, i en concret el gran quadre de Botticceli té importancia en l’actualitat.
Per saber més coses sobre aquest quadre i el seu autor, mireu el power point de la Coty Ledesma, que esta molt bé!
Vale!
Està clar que tots el referents clàssics segueixen sent una font d’inspiració en el món de la publicitat. És molt bo l’anunci de la màquina de café. Se suposa que la Julia Roberts representa a la Venus i no li surt bé el rostre fins que prova el café que li donen, llavors el pintor es posa content perquè si que li ha sortir la cara que havia de posar. M’agrada molt.
I l’altre video també està molt bé, es veu com es dibuixa el naixement de Venus i es interessant la veritat.
Valèria, l’has encertada amb aquest anunci, perquè aquesta és una obra que alguns alumnes de segon han estudiat a Història de l’art. Això, sumat al fet d’haver treballat mitologia clàssica, els fa uns experts.
Jo destacaria l’observació de la Thaïs sobre la Mona Lisa, perquè jo també vaig pensar en aquest quadre en relació amb el tema del somriure misteriós de la Gioconda.
El comentari detallat del Carlos ens ajuda a contextualitzar la imatge de l’anunci en el marc del quadre complet de Botticelli i els personatges que hi apareixen. Caldrà reflexionar també sobre aquest ideal d'”intel·ligència pura o saber suprem” que hi veu l’Ariadna.
És la primera vegada que veig aquest anunci, la veritat, però m’ha agradat perquè hi ha part del quadre:
1.- La petxina en la qual està a sobre Julia Roberts i el vestit que té forma de petxina a la part dels pits.
2.- El vent, encara que representat d’una altra manera, també surt en el quadre.
3.- Les papallones què són un símbol de la primavera, l’època en que va néixer Venus o Afrodita.
4.- I per últim els cabells llargs i la pell blanca, el que mostraba la bellesa d’una dona.
Per altra banda, el segon video m’encanta. És increible com es pot representar un quadre tan bonic en uns quants minuts encara que sigui en blanc i negre. Encara que hi falten les divinitats dels vents i l’hora de la primavera però és molt bonic. I creec que es molt bó que s’utilitzi la tecnologia per fer aquest tipus de quadres.
Adeu!! 😀
Trobo que l’anunci està ben representat. La idea que han tingut la trobo bona també. Tal és la influència de la mitologia grega que fins i tot es representa a la televisió mitjançant anuncis. També es reflecteix força a les películes. Pel que fa al 2n video, m’agrada molt com amb una pedra i amb làser s’aconsegueix introduir Afrodita en el seu neixement.
El primer video està molt bé, ja que en aquest anunci es veu el quadre de Botticelli, i com apareix Afrodita amb la seva petxina, i simbolitzant la bellessa.
En el segon video és la tipica imatge de Afrodiata, també.
Amb aquestes representacions veiem com la mitologia classica sempre està influenciant en les coses dels nostres dies com pot ser aquest anunci.
No tinc moltes paraules, perquè, com suposo que ja vaig deixar clar amb aquell apunt, “El naixament de Venus” és, sens dubte, el meu quadre preferit de la Història de l’Art!
El dia que em vaig enterar, a través de “Sé lo que hicisteis”, que Julia Roberts havia cobrat 1.000.000 de dòlars per fer aquest “anunci” (perquè, ben bé, de fer no fa res, només somriu!!!) vaig quedar al·lucinada, a part del fet, que comentavem amb tu Lida, que no la veig massa de Venus, sincerament.
És increïble la pervivència d’aquest quadre, gràcies Botticelli!
Hola!
El primer video és bonisim!Fa molta gracia ,i la Julia Roberts representa Afrodita (en aquest cas és la producció del quadre de Botticelli , “El neixament de Venus”). Hi han uns elements que la defineixen bé , com per exemple la patxina, el vestit, els cabells largs que semblan la seda,la pell blanca,el vent…
Sara
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568621936558832&set=a.178070918947271.48179.100389283382102&type=1&theater
Avui en dia, seguim utilitzant aspectes de la mitologia, ja sigui directa o indirectament, per exemple la postura que fan les models és la mateixa que feien les deeses.
El primer video està molt be, es veu molt clarament com Julia Roberts representa a Afrodita, o a la Venus romana, es pot saber que la representa perquè hi han alguns dels tributs, com la petxina a la samarreta o be on ella esta situada ( a sobre d’una petxina) , les papallones que representen la primavera, que es quan va nèixer, la pell blanca i els cabells foscos i llargs, que els homes li vagin al darrere, ja que era la deesa de l’amor i la bellesa.
Bon anunci!
https://latunicadeneso.wordpress.com/2016/03/03/la-venus-de-botticelli-lady-gaga-y-la-chica-bond/